Plaats reactie
19
Ik heb weliswaar Your Uninstaller maar het is maar de vraag of dan toch echt alles weg gaat. En dan moet ik instellingen weer terug zetten en zo.
Zo vaak kijk ik nu ook weer niet avi's op de pc en gelukkig weet ik nu de oorzaak, dus als ik er meerdere moet kijken zet ik MBAM wel effe tijdelijk uit.

Heb wel nog iets anders. Recent (februari dacht ik) hebben we samen dacht ik mijn pc schoongemaakt just to be sure. Daar zijn wat resten van achter gebleven (rsit of zoiets) die ik heb opgeruimd.
Maar ik heb nu nog altijd een directory c:/MATS en daarin staat een subdirectory als {39C8BE76-CF6A-466F-8618-0B52CC4CA0FC}, daaronder twee bestanden.
Eentje heet registryBackupTemplate.xml en eentje heet RestoreYourFilesandRegistry.ps1 beiden zijn van juni 2016.
De xml file bevat inhoudt zoals dit (en nog een boel meer gelijksoortige regels):

Code: Selecteer alles

<Registry>
    <RegistryHive>HKLM:\SOFTWARE\WOW6432NODE\MICROSOFT\WINDOWS\CURRENTVERSION\UNINSTALL\{39C8BE76-CF6A-466F-8618-0B52CC4CA0FC}</RegistryHive>
    <RegistryDeleteParent>True</RegistryDeleteParent>
    <RegistryType>String</RegistryType>
    <RegistryName>RPRTAG</RegistryName>
    <RegistryValue>Backup</RegistryValue>
  </Registry>
  <Registry>
    <RegistryHive>hklm:\software\wow6432node\microsoft\windows\currentversion\uninstall\{39c8be76-cf6a-466f-8618-0b52cc4ca0fc}</RegistryHive>
    <RegistryDeleteParent>False</RegistryDeleteParent>
    <RegistryType>String</RegistryType>
    <RegistryName>LogFile</RegistryName>
    <RegistryValue>C:\Program Files (x86)\InstallShield Installation Information\{39C8BE76-CF6A-466F-8618-0B52CC4CA0FC}\Setup.ilg</RegistryValue>
  </Registry>
Enig idee wat dit is en of dat ook veilig weggekiept kan worden?
Greetings, Black Tiger.
20
De map C:\Mats is volgens mij een onderdeel van de oude Windows Installer CleanUp Utility.
De CLSID - {39C8BE76-CF6A-466F-8618-0B52CC4CA0FC} verwijst naar de HP Support Assistant.
En omdat de bestanden een uninstallstring bevatten vermoed ik dat het een restant is van deze utility.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
21
Ah kijk, dat kan kloppen. Ik heb de HP drivers een tijd terug verwijderd en opnieuw moeten installeren. Deze installatie heeft ook ooit een W10 upgrade gekend die weer teruggezet is geworden naar W7.
Dus als ik het goed begrijp kan ik deze gewoon veilig verwijderen?
Greetings, Black Tiger.
22
Ja zover ik het kan beoordelen wel, het zijn immers geen essentiële systeembestanden en/of onderdelen van een driver.
De map C:\Mats is een standaardmap die gebruikt wordt voor tijdelijke bestanden van een FixIt of de Windows Installer CleanUp Utility.

Edit:
In het onderstaande blog-bericht van Microsoft staat meer info over de directory C:\Mats.
https://blogs.msdn.microsoft.com/astebn ... ting-tool/
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”