Plaats reactie
1
Malwarebytes ( Premium) blokkeerd sinds enige dagen ( uit zich zelf) de web-site van Belfius en kan dus geen On-line Banking verrichtingen doen.
Weet niet hoe ik de web-site moet deblokkeren, want heb malwarebytes verwijderd en terug geinstaleerd maar geen verandering.
Op smarthphone geen enkel probleem met aanmelden en bewerkingen doen, alleen op PC lukt het niet.
Graag enige tips of raadgeving, hoe ik dit euvel kan oplossen.
Grt
Rudje
2
Hallo en welkom op het forum,

Als Malwarebytes Premium niet meer is geïnstalleerd is het ook niet meer in staat om websites te blokkeren.
Ik vermoed dat de blokkade door een ander programma wordt veroorzaakt.

Gebruik je naast AVG ook nog andere beveiligingssoftware?
En wordt de website van Belfius ook in andere browsers geblokkeerd?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo, ben blij met een forum voor pc problemen en bedankt alvast voor de info.
Gebruik momenteel chrome en edge en op alle 2 blokeert ie de site.
Buiten avg ( gratis) & malwarebytes geen ander beveiligings-software.
Is betalend avg aangeraden of eerder niet.
En hoe kan ik te weten komen, welk progamma eventueel de site blokeert of wat kunt u me adviseren??
Grt
Rudje
4
Van hetzelfde soort heb ik ook gehad op nu mijn " oude " laptop, maar dan met IDeal, daar kwam ik opeens niet meer verder mee, bleef ergens tijdens het proces gewoon steken, maakte niet uit met welke browser, heb van alles geprobeerd tot aan systeemherstel aan toe, waar deze uiteindelijk op crashte ( weliswaar eigen schuld ) te vroeg het herstel afgebroken, daar ik de indruk had dat deze niets deed.

Maar goed, daar heb jij nu niets aan, maar waar dit nu door kwam was mij ook een raadsel, ik gebruikte destijds Avira free samen met malwarebytes ( de oude versie ) en daarnaast als firewall Comodo.

Ergens moet er iets fout zijn gegaan en heb ik ook op deze website besproken, en op advies overgegaan naar systeemherstel dat uiteindelijk mijn pc crashte en nogmaals door mijn eigen schuld.
En nu werk ik met een nieuwe laptop met Windows 10 en nu geen problemen meer.

Maar het enige waar ik je voor zou willen waarschuwen, pas op wat je download en welke websites je bezoekt, want daar is het volgens mij bij mij verkeerd gegaan.

Succes met de oplossing.
5
Ben al geruime tijd voorzichtig met web-site's en downloaden en kijk ook altijd naar https, maar toch heb ik blijkbaar ergens toch iets binnen gehaald zonder het te weten en ja heb ook systeemherstel gedaan, maar geen nut en tot nu toe geen problemen met windows 10 gehad.
Zal de laptop maar binnen geven bij m'n pc-repairdienst voor diepere analyse.
Bedankt voor je info
7
Er is sprake van een misverstand. Maxstar dacht dat jij Malwarebytes had verwijderd, dus dat de oorzaak elders moest liggen. Jij had Malwarebytes echter direct weer opnieuw geïnstalleerd.
In feite luidt jouw vraag: hoe kan ik Malwarebytes duidelijk maken dat een bepaalde website niet geblokkeerd moet worden?
Ik denk dat je het antwoord op je vraag hier kunt vinden (wel in het Engels): https://forums.malwarebytes.com/topic/1 ... whitelist/

Of lees pp. 32-33 van de handleiding van Malwarebytes 3.0: https://nl.malwarebytes.com/pdf/guides/ ... -Guide.pdf
Daarin wordt onder Exclusions en Add exclusions ook uitgelegd hoe je bestanden, mappen, programma's of websites uitsluit van scannen door Malwarebytes.

Malwarebytes ( Premium) blokkeerd sinds enige dagen ( uit zich zelf) de web-site van Belfius en kan dus geen On-line Banking verrichtingen doen.
Hoe ga jij naar de website van Belfius? Typ jij zelf de url in de adresbalk of maak je gebruik van een favoriet/bladwijzer?
Wanneer je gebruik maakt van een verouderde bladwijzer kan het zo zijn dat je geredirect (doorgestuurd) wordt naar de juiste website. Het kan zijn dat Malwarebytes daartegen protesteert.
Je zou eens kunnen klikken op de volgende link: https://www.belfius.be/retail/nl/index.aspx
Wordt die website dan ook geblokkeerd door Malwarebytes?
8
Beste , wonder boven wonder, Belfius wordt niet meer geblokeerd en weet niet wat of hoe het zich zelf hersteld heeft.
Ja gebruik een favoriet/bladwijzer en werkt nog steeds naar behoren en ook met jou link doet ie het goed.
Dus probleem hopelijk opgelost.
Een andere vraag: Ik speel via facebook-gameroom verschillende spelletjes, maar er zijn er 2 die enorm traag zijn en die dat enige tijd geleden niet waren en de andere spelletjes functioneren wel naar behoren.
Dus aan de flash-player ( in windows 10 mee geinstaleerd) kan het niet liggen, dan ligt het mischien bij de aanbieder zelf. Heb flash-player extra gedownload, maar geen oplossing, want krijg melding dat ie al geinstaleerd is. 
Weet er zelf geen oplossing voor te bedenken en jullie goede raadgeving is altijd welkom
9
Ik speel zelf geen spellen en ik maak ook geen gebruik van Facebook. Ik kan je hierbij dus niet helpen. Andere forumleden misschien wel, maar dan zul je moeten melden om welke spellen in Facebook Gameroom het gaat. 
11
Ik speel ook spellen via Facebook gameroom en heb eigenlijk niet echt problemen, ja soms, maar dat ligt dan vaak aan een tragere verbinding.
Als ik mij goed herinner gebruik jij als browser ook chrome dacht ik, en die heeft dacht ik een ingebouwde flash player
Ook ik gebruik chrome als browser, maar zoals gezegd weinig tot geen problemen.

Welke 2 zijn er dan die problemen bij jou geven?
.
12
Is  "Warzone" die enorm traag is en soms ook "Hidden Objects", maar vooral "Warzone" en de andere spelletjes doen het wel voortreffelijk, dus kan het aan de aanbieder liggen mischien??
Ja ik gebruik Chroom en ben daar tevreden mee
13
Oke, ik speel die weer niet, maar ik heb zoiets ook weleens geprobeerd dacht ik die Warzone en waarschijnlijk om die reden eruit gegooid, dus kan heel goed aan de site zelf liggen.

Ik speel daarentegen weer Star Wars commander en Empires en Allies die je apart moet downloaden, maar die lopen bij mij redelijk soepel.
14
Yep ieder zijn spelletje he', star wars is niet zo m'n ding, maar empires & allies ( Sculwarrior) daarentegen weer wel.
Warzone & Empire geven een realistisch spel, waar je je troepen zelf kan inzetten, tegenover ander daar doet de computer het  en dat vindt ik weer niet leuk.
Maar heb warzone al eens aangeschreven, maar natuurlijk zeggen ze dat alles oke' is
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”