Plaats reactie
1
Hallo,

Ik loop de laatste tijd steeds tegen hetzelfde probleem op.

Zo te merken werkt Avira free niet echt samen met een onderdeel van Malwarebytes namelijk deze " bescherming tegen malware ", deze wordt onherroepelijk door Avira geblokkeerd en wordt door Avira geadviseerd dat mogelijk mijn computer geïnfecteerd is en wordt een volledige scan geadviseerd.

Nou is er nooit wat aan de hand, maar toch zoals wordt beweerd zouden zij geen conflict mogen hebben en zouden samen moeten werken met alle virusscanners, nu dit blijkt hier dus niet zo te zijn.

Ik zet vervolgens de malware bescherming bij Malwarebytes wel weer aan, maar goed tot op heden werkt naar mijn idee alleen Avira en Malwarebytes reageert nergens op, dus hoe zit dit nou?
2
Kort gezegd lijkt het hierop neer te komen: de makers van Malwarebytes 3 Premium (de betaalde versie) zeggen dat hun product kan samenwerken met andere virusscanners, maar Avira denkt daar anders over: die wil geen twee kapiteins op een schip.

Wil jij die twee producten toch allebei blijven gebruiken, dan kun je in beide programma's aangeven dat het andere (concurrerende programma) niet gecontroleerd moet worden.

Ik maak zelf geen gebruik van Avira, en van Malwarebytes gebruik ik met opzet nog de oude versie ( Malwarebytes Anti-Malware 2); daarom moest ik even terugvallen op Google.
Via de volgende link wordt uitgelegd hoe je in Avira het programma Malwarebytes toe kunt voegen aan de lijst met uitzonderingen en vice versa: https://answers.avira.com/nl/question/w ... bits-12448

Dat artikel is al wat ouder. Je moet het dus niet alleen vertalen van het Engels naar het Nederlands, maar mogelijk vind je de diverse instellingen ook op een iets andere plek in beide programma's.
3
Ik heb even verder gezocht. Hier vind je een Engelstalige handleiding (in pdf vorm) voor Malwarebytes 3.0: https://nl.malwarebytes.com/pdf/guides/Malwarebytes-3.0-User-Guide.pdf
Op pp. 32-33 wordt uitgelegd hoe je bestanden of complete mappen kunt uitsluiten van detectie in Malwarebytes.
Jij kunt dan de map C:\Program Files (x86)\Avira uitsluiten van detectie in Malwarebytes.
En in Avira sluit je dan de map C:\Program Files (x86)\Malwarebytes uit van detectie door Avira.
5
Ik heb het bij Malwarebytes zelf kunnen toepassen, maar zie bij Avira nergens een mogelijkheid om dit ook daar te kunnen doen.

Je eerste uitleg over Avira is er een van dus al 3 jaar geleden, maar goed ik ga toch even verder zoeken of ik het ergens kan vinden waar en hoe dit wel moet.
7
Wederom bedankt, en zo te zien lijkt het nu wel gelukt.

Nu even afwachten of beide programma's onafhankelijk van elkaar werken.
8
Ik kwam ergens dit bericht tegen:
"Beste allemaal,
heb in samenwerking met Malwarebytes de oplossing gevonden.
Het was dus Malwarebytes 3.06 samen met AVG free wat het probleem gaf.
In AVG heb ik onderstaande bestanden moeten uitsluiten en daarna ging alles okay.
C:\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\MbamPt.exe
C:\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\mbam.exe
C:\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\assistant.exe
C:\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\MBAMWsc.exe
C:\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\mbamtray.exe
C:\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\MBAMService.exe"
Dit zal voor Avira wel niet anders zijn.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
9
Ik heb eigenlijk de hele map van beide programma's uitgesloten van elkaar, en tot op heden geen problemen meer ondervonden.

In bovenstaand gaat het dus over AVG, dus die ook al, maar ik denk zomaar dat dit voor meerdere antivirus programma's opgaat.

Ze blijven elkaar toch " bijten ".
10
Zet Avast ook maar in het rijtje las ik in een van de posts.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
11
Avast blokkeert niet maar geeft wel de melding dat er een incompatible programma is gevonden. Dus zelfde zal inderdaad voor Avast van toepassing zijn. Zal 't deze week nog even testen.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”