Plaats reactie
1
Hallo,

Ik zie dat sinds gisteren de nieuwe versie 3 is uitgebracht, en lees op een ander topic dat dit nog wel voor de nodige problemen heeft gezorgd.

Nu gebruik ik de Malwarebytes Home Premium versie 2.2.1.1043 dus met een licentie, en is mijn vraag eigenlijk komt er ter zijner tijd niet de mogelijkheid om vanuit deze versie te upgraden naar versie 3?

De huidige verwijderen en de nieuwe installeren geeft een hoop problemen heb ik al gelezen, en ik denk ook dat ik in de knoei kom met mijn licentie.

Is daar dus al iets over bekend?
2
Hallo,

Een upgrade vanuit de huidige versie zal er wellicht niet komen. Je moet dus eerst de oude versie verwijderen voordat je Malwarebytes 3.0 kunt installeren.
Het is aanbevolen om voor het verwijderen van de oude versie eerst de zelfbeschermingsmodule uit te schakelen.

Als je ook gebruik maakt van andere pakketten van Malwarebytes zoals Anti-Exploit of Anti-Ransomware moet je deze ook eerste verwijderen.
  • Open Malwarebytes en klik bovenin het menu op instellingen.
  • Klik links in het menu op geavanceerde instellingen.
  • Verwijder hier het vinkje bij de optie - schakel de zelfbeschermingsmodule in.
  • Ga vervolgens naar de softwarelijst van Windows en verwijder Malwarebytes Anti-Malware.
  • Herstart hierna de computer om het verwijderen te voltooien.
Na de herstart download je via deze link het installatiebestand van Malwarebytes 3.0.
Volg de verdere installatieprocedure en er kan eigenlijk niets misgaan.
Na de installatie kan je Malwarebytes 3.0 weer activeren met je licentiegegevens.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Had je de FAQ al gelezen: https://forums.malwarebytes.org/topic/191650-malwarebytes-30-frequently-asked-questions/
Daarin lees ik dat je de oude versie niet eerst hoeft te verwijderen. Je installeert Malwarebytes 3.0 en die verwijdert dan voor jou de oudere versie van Malwarebytes Anti-malware en tevens Anti-Ransomware en Anti-Exploit, want die functies zijn opgenomen in Malwarebytes 3.

update: En Jos was dus iets eerder dan ik. Hij gaf dezelfde link.
update 2: en Maxstar bleek ook al gereageerd te hebben, terwijl ik aan het zoeken en typen was. Ik ben duidelijk te traag.
7
Ik heb deze inmiddels geïnstalleerd en werkt zoals verwacht, alleen 1 ding ik krijg de waarschuwing dat ik alle realtime beveiligingslagen in moet schakelen om bedreigingen te voorkomen, maar als ik naar de instellingen ga lijkt alles aan te staan met uitzondering van 1  bij actieve bescherming staat alles op groen maar de laatste met de naam:

Bescherming tegen ransomware: Voorkomt dan ransomware uw bestanden codeert staat ook op groen maar daaronder staat " bezig met starten "

Nu heb ik wel Avira free als virusscanner er nog op staan, zou ik deze nu kunnen verwijderen en heeft die wellicht er iets mee te maken?
9
Ik heb Avira dan toch maar verwijderd en opnieuw de computer opgestart,mede omdat het beveiligingscentrum van Windows, 2 virusscanners ingeschakeld zag en nu werkt alles eigenlijk prima.

Alleen is deze versie van Malwarebytes tevens een vervanger voor een antivirus programma want nu heb alleen deze als bescherming.

Ik had ergens gelezen dat deze versie ook je antivirusprogramma kan vervangen.

En even als toevoeging, zoals ik begrijp kan je maar 1 realtime laten werken om conflicten te voorkomen, dus vandaar dat ik Avira heb verwijderd.
10
Ja Malwarebytes 3.0 is te gebruiken als volwaardig antivirusprogramma, maar is wel nog steeds compatibel met de meeste andere beveiligingspakketten.
Zo gebruik ik Emsisoft Internet Security + Malwarebytes Premium (3.0) en dat is met met versie 2 van MBAM ook altijd een goede combinatie geweest.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Dank je, moet er  nog erg aan wennen want als ik een scan doe, is deze met 3 minuten klaar terwijl Avira daar wel 30 tot 50 minuten mee bezig was.

Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat MBAM hetzelfde doet, maar geloven doe ik nog steeds.
12
Ik heb nog even bij het beveiliging centrum van Windows gekeken, maar die heeft nu Windows Defender als antivirus programma ingeschakeld, en is mijn vraag.

Ben ik nu op deze manier goed beschermd?
13
Ik heb als antwoord op mijn eigen vraag Avira Free toch weer geïnstalleerd omdat ik weinig of geen vertrouwen heb in Windows Defender die dan als antivirus gezien werd, over MBAM werd eigenlijk niet gerept als antivirus en niet als zodanig herkend door Windows.

En zoals ik eerder lees zouden deze 2 goed samen moeten kunnen werken, alleen laat Windows nu weten dat er 2 virusscanners ingeschakeld staan, stond er niet toen ik nog met versie 2 van MBAM werkte.

Nu maar hopen dat dit goed gaat. ::)
14
Dat is wel apart want MBAM moet door het onderhoudscentrum van Windows gewoon herkend worden als antivirusprogramma.
Afbeelding
Nipcweb schreef:En zoals ik eerder lees zouden deze 2 goed samen moeten kunnen werken, alleen laat Windows nu weten dat er 2 virusscanners ingeschakeld staan, stond er niet toen ik nog met versie 2 van MBAM werkte.
Zelf gebruik ik Emsisoft Internet Security en Malwarebytes 3.0, dit werkt ook geheel probleemloos. Dus de combinatie van Avira + MBAM moet ook geen problemen opleveren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Klopt bij mij staat hetzelfde als bij jou maar het scherm daarvoor maakt de opmerking , dat ik meerdere antivirus programma's aan heb staan en dat deze de pc kunnen vertragen zie deze schermpjes: lukt even niet vanuit paint, ( weet niet meer hoe dit moet )

Maar in ieder geval staat bij mij hetzelfde als bij jou maar dan uiteraard met de naam Avira en Malwarebytes als zijnde ingeschakeld, Windows defender is uitgeschakeld.

Maar het vreemde wat ik ondervond was dat als ik Avira Free had verwijderd er in datzelfde scherm Malwarebytes helemaal niet ingeschakeld stond als antivirus maar werd automatisch Windows Defender ingeschakeld, dus vandaar mijn twijfel.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”