Plaats reactie
16
Hallo,

Bijgaand het bestand zoek-results.log'. Ik zie op c: een aantal nieuwe aangemaakte mappen en bestanden. Kan ik deze verwijderen? of liever even nog niet?

Het zal waarschijnlijk niet belangrijk zijn, maar bij de vorige actie (fixlog.txt) was de snelkoppeling verdwenen van het bureaublad, maar verder lijkt er niets veranderd...
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
17
Hallo,

De nieuwe mappen en bestanden zullen wel met de tools te maken hebben dus worden straks weer verwijderd.


Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe Afbeelding nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\WINDOWS\Sysnative\drivers\MBAMChameleon.sys;f
    C:\WINDOWS\Sysnative\drivers\farflt.sys;f
    C:\WINDOWS\Sysnative\drivers\mwac.sys;f
    C:\WINDOWS\Sysnative\drivers\mbam.sys;f
    C:\WINDOWS\Sysnative\drivers\mbae64.sys;f
    C:\Windows\System32\drivers\MBAMChameleon.sys;f
    C:\Windows\System32\drivers\farflt.sys;f
    C:\Windows\System32\drivers\mwac.sys;f
    C:\Windows\System32\drivers\mbam.sys;f
    C:\Windows\System32\drivers\mbae64.sys;f
    Malwarebytes versie 3.0.4.1269;u
    ESProtectionDriver;s
    MBAMChameleon;s
    MBAMFarflt;s
    MBAMProtection;s
    BAMWebProtection;s
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
18
Hallo,

Bijgaand zoek-results.log..

Wel even schrikken; Nadat de de log was gemaakt, werd verzocht de pc opnieuw op te starten. Tijdens het opstarten kreeg ik de melding 'Windows voorbereiden schakel de computer niet uit'.   Op zich niet bijzonder, maar wel als dit een half uur duurt. Toen toch maar afsluiten en starten. En dat ging gelukkig wel goed (zucht van opluchting). Kennelijk was er bij de laatste actie iets niet goed gegaan. Maar ik vertrouw erop dat je weet waarmee je bezig bent en hoop op een goede afloop :)  

Ik doe braaf wat je allemaal vraag en zie van alles voorbij komen, maar is er inmiddels wat meer duidelijkheid?  
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
19
Hallo,

Dat was een update van Windows die toevallig net werd geïnstalleerd.
Download de zip uit deze link: http://www.filedropper.com/mbamfiles

Daar zitten de volgende 3 bestanden in:
unins000.dat
unins000 <-- dit is het exe bestand
unins000.msg

Ga naar de map Anti-Matware plaats deze 3 bestanden in deze map (komt er nog één in voor dan hoef je alleen degenen te doen die jij mist)
Herstart je pc en ga dan weer naar de map Anti-Matware en verwijder via de unins000 malwarebytes.
Vertel of dit is gelukt.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
20
Wederom dank voor je inzet om mij te helpen....

Maar helaas, niet gelukt. Het blijkt toch een zeer hardnekkig probleem te zijn... Blijf het toch merkwaardig vinden dat MB zelf geen (goed werkend) tooltje heeft om het programma goed te verwijderen.   

Ik heb dus de drie bestanden unins001.* vervangen door unins000.* (moest wel even in veilige modus). Ik weet niet of het van belang is. maar alleen de uninst.dat had een andere bestandsgrootte.
 
Ik heb de melding voor alle duidelijkheid nog maar even bijgevoegd...
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
21
afarensis schreef: Maar helaas, niet gelukt. Het blijkt toch een zeer hardnekkig probleem te zijn... Blijf het toch merkwaardig vinden dat MB zelf geen (goed werkend) tooltje heeft om het programma goed te verwijderen.   
Ze zijn er mee bezig, probeer Mbam nogmaals te installeren (over de bestaande heen) https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/
Lukt het niet is het even afwachten.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
22
Helaas, helaas. Zie bijgevoegde foutmelding die ik tijdens de installatie kreeg....

Dus nu maar lijdzaam afwachten. Heb je enig idee hoe lang dit duurt?

Nogmaals dank voor alle hulp...
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
24
Tsja, mijn Engels is niet zo goed. En dan zou ik ook nog uit moeten leggen wat ik op verzoek van jou allemaal gedaan heb. Wordt dan toch wel moeizaam. Ik denk dat ik het nog maar even aanzie.
George
26
Ik wilde jullie dit nog even laten weten....

Als computerhobbyist zat het me toch niet lekker dat het maar niet lukte... Heb dan ook bij Helpmij de vraag voorgelegd. Ook zij kwamen er niet echt uit, maar ene 'Flokke' gaf mij deze tip:
"miekiemoes (admin van mivercon.be) is Director of Research bij Malwarebytes, mogelijk kan zij wat voor je betekenen" 
Ik heb de vraag bij miekemoes neergelegd, en ja hoor, dit was de oplossing van haar voor het probleem....

Indien je een foutmelding krijgt tijdens de installatie van mbam3, met betrekking tot C:\Windows\system32\drivers\mbae64.sys, doe het volgende..

* Klik op afbreken tijdens de installatie
* Ga naar de map: C:\Windows\system32\drivers\ en zoek mbae64.sys daarin - nota, zorg ervoor dat het dit exact bestand is en geen ander bestand!!!
Verplaats/sleep dit bestand naar je bureaublad. Dus, in plaats dat dit bestand in de map C:\Windows\system32\drivers\ staat, moet deze nu op je bureaublad staan.
Herstart je pc <== belangrijk!

Na herstart, ga na of het bestand mbae64.sys effectief is verdwenen uit de map C:\Windows\system32\drivers\

Indien wel, dan zal je in staat zijn om Mbam3.0.4 opnieuw te installeren. De reden waarom dit voorheen niet lukte is omdat er al een mbae64.sys daar aanwezig was (is ook van mbam), maar had problemen om deze eerder te overschrijven.


Helemaal goed. Nogmaals iedereen bedankt...
28
Er is nog wel een klein dingetje. Als ik MB opstart dan krijg ik de volgende 'oranje' melding:

"Lagen voor realtimebeveiliging' uitgeschakeld" enz..." Het komt erop neer dat deze 'lagen' uitgeschakeld zijn en (via een knop in de melding) weer ingeschakeld kunnen worden. Maar wat ik ook 'uit-en-aanzet', de melding blijft komen.

en...  ook nog de melding 'Unable to connect the service'

Weet jij (of iemand anders) wellicht hoe dit is op te lossen?

Beiden in Word-document bijgevoegd... 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
29
Dit had ook in het begin dat ik deze had geïnstalleerd, en als je opnieuw opstart zou alles op groen moeten staan.

Gek genoeg had ik het vanochtend ook weer dat ik een melding kreeg dat ik risico liep omdat een bepaalde laag niet op aan stond in dit geval de mededeling 

Bescherming tegen malware stond op "uit " en ook net als jij staat er bij " bezig met starten " en gebeurd er vervolgens ook niets.

Alleen als je daarna de pc weer opnieuw opstart staat alles weer wel goed, beetje waardeloos dus en waarschijnlijk toch een " bug " in deze versie.

Ook merk ik steeds op dat de dagelijkse scan niet automatisch wordt uitgevoerd, maakt niet uit wat ik invul bij de instellingen hij verdomd het gewoon, sorry voor mijn taalgebruik.

Ja of deze versie nu betrouwbaar te noemen is vraag ik mij stellig af.
30
Bedankt voor je reactie...

Ja, ik ben ook zeer ontevreden. Uren ben ik er mee bezig geweest. Als hobbyist kom je er dan (weliswaar met hulp) nog wel uit. Maar een doorsnee gebruiker loopt gewoon 'muurvast'. Dagelijks scan moet ik nog even bekijken.

Slecht product en/of slecht getest. Als de licentie afloopt, weet ik nog niet wat ik doe...
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”