Plaats reactie
48
Hallo Maxtar, je voorstel heeft tot mijn spijt niet tot het gewenste resultaat geleid. Na aanschaf van een kabel voor aansluiting op het modem lukte het niet -ook niet na langdurige pogingen- om een internetverbinding tot stand te brengen. Zelfs niet met hulp van de provider.
Is er een oplossing te bedenken met systeemherstel? Om vervolgens met een aangepaste fixlist de pc op te schonen?
50
Hallo,

Voer als eerste de MiniToolBox eens uit, zo krijg we meer informatie over het netwerkgedeelte.

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
51
Ik heb een andere pc zonder problemen bekabeld aangesloten op het modem. Daarna nogmaals met de 'besmette' pc rechtstreeks (niet via de router) een bekabelde verbinding gemaakt met het glasvezelmodem. De volgende melding verscheen: de adapter voor bekabeld netwerk ondervindt problemen. Zie Windows Help en ondersteuning voor het oplossen van problemen met stuurprogramma's.
53
MTB.txt
Sorry, mijn andere verplichtingen komen erg in gedrang. Ook nu weer kreeg ik de melding '.......Er zijn geen bestanden meer'. Het kost me -ook daardoor- veel tijd om te moeten schwitchen tussen 2 pc's voor de communicatie. Je hebt me gevraagd om het programma van Unlocker te verwijderen. Wanneer dien ik dat te doen? Bijgevoegd tref je het logbestand van MTB aan.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
54
scprts.docx
Bijgaand nog een Word-bestand met meldingen die verschijnen bij het opstarten vd 'besmette' pc
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
55
Goedemorgen,

Die meldingen zijn dus nog afkomstig van een bestand van Comodo, ga hiervoor naar start > uitvoeren en type het commando msconfig.
Vink nu hier de vermelding van "COMODO Internet Security" uit, en herstart de computer.

Verwijder vervolgens Unlocker van het systeem en geef dan even een update van de problemen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
57
Nee dat is niet nodig, met de "update van de problemen" bedoelde ik of het verwijderen van Unlocker is gelukt en of CIS via Msconfig uitgeschakeld kon worden.
En niet heel onbelangrijk of je nu nog die twee foutmeldingen krijgt bij het opstarten en of er nog problemen met de verbinding zijn.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
58
Na msconfig verschijnt een schermpje: Systeemconfiguratie. De inhoud luidt: Er is een probleem opgetreden tijdens het verwerken vh aangepaste manifestbestand voor hulpprogramma's (C:\Windows\system32\MSCFGTLC.XML). Controleer het bestand op fouten en zorg ervoor dat alle verwachte hulpprogramma's worden weergegeven.
59
Hallo,

Blijkbaar is er meer corrupt dan op het eerste gezicht zichtbaar was, een compleet schone installatie van Windows lijkt mij in dit geval de beste maar ook snelste oplossing. :-[
Zeker met het oog op een eventuele upgrade naar Windows 10 is een stabiele basis zeker wel aan te raden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”