Plaats reactie
1
Hallo,
Ik beschik over meerdere lifetime licenties van MBAM. Een van de familieleden heeft het programma van 2 computers verwijderd. Beide zijn Win 7 64 bits machines. In het register van een van beide is de sleutel nog terug te vinden. Bij de andere niet.
Ik wil MBAM weer graag op beide computers herinstalleren. Ik beschik nog wel over alle licentie gegevens. Op beide computers is COMODO Internet Security Premium geinstalleerd.
Op welke manier dient de herinstallatie uitgevoerd te worden?
Alvast erg bedankt voor de reactie.
2
Hallo,

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.1.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren
Aan het einde van de installatie vink je de optie om gebruik te maken van de probeerversie uit.
Wanneer Malwarebytes Anti-Malware is opgestart kan je rechts bovenin het scherm via de optie Activeer de betreffende licentie gegevens weer invoeren om de Premium versie te activeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo Maxtar,
Inmiddels is de downloadprocedure doorlopen. Het verloop hiervan is inmiddels aangepast ten opzichte van uw beschrijving.
De scan is inmiddels afgerond. Een -enigszins onbelangrijke- bedreiging verwijderd. Onderaan in een balk van het dashboard wordt geadviseerd ook 'Malwarebytes Anti-Exploit Premium – Enhanced protection against new malware' te gebruiken. Is dat het overwegen waard? En zo ja, brengt dat extra kosten met zich mee?
Ten slotte heb ik nog de volgende vraag. Het downloaden vh bestand lukte niet op de normale manier. Er werd een schermpje getoond met de vermelding: mbam-setup-2.2.0.1024.exe Er zijn geen bestanden meer. Een van de afgelopen dagen werd hetzelfde schermpje getoond bij een poging een bestand te downloaden. Het bestand opslaan op een usb-stick biedt dan een oplossing. Ik had gehoopt dat Malwarebytes mij van dat probleem zou verlossen. Helaas. Kunt u mij helpen met het opruimen van deze 'blokkade'?
4
Hallo,

M.b.t. Anti-Exploit waar je het over hebt, deze bied bescherming tegen 'gaten' in software. Heeft een gratis en betaalde versie, de gratis versie is volgens mij voor de meeste gebruikers als eventuele extra bescherming voldoende.
Zie de website voor meer informatie.

Over het downloaden doe daarvoor het volgende even:
Download Afbeelding RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op RSIT.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op "I accept" te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Open vervolgens hier een nieuw onderwerp waarbij je beide bijlages toevoegt en eventueel het scanlogboek van Malwarebytes' Anti-Malware; een security helper zal je computer vervolgens nakijken.
5
Hallo Dropbox,
Ik word met hetzelfde probleem geconfronteerd (zelfs nu ik het geprobeerd heb d.m.v.een usb-stick -download via een andere computer-). Er verschijnt weer schermpje. Nu met vermelding: 'RSITx64.exe Er zijn geen bestanden meer'.
Dus "Als administrator uitvoeren" komt niet eens aan de orde!
6
Hallo,

Maak eens een screenshot van de melding, en plaats deze vervolgens even op het forum.
  • Wanneer de melding in beeld staat klikt u op het toetsenbord op de toets Print Screen (PrtScn).
  • Wilt u van een bepaalde scherm een "screenshot" maken dan kan dit met de toetscombinatie ALT + Print Screen (PrtScn)
  • Type in het zoekvenster van het startmenu mspaint om Paint te openen.
  • Druk nu op de toetscombinatie CTRL+V of gebruik de optie plakken in het menu.
  • Sla dit bestand vervolgens op en upload deze naar bijvoorbeeld http://www.imgdumper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
  • Kopieer en plak vervolgens de BBcode link in het volgende bericht.
7
Hallo Dropbox,
Naar Maxtar zond ik de volgende inhoud van het schermpje 'mbam-setup-2.2.0.1024.exe; Er zijn geen bestanden meer' en naar u zond deze inhoud: 'RSITx64.exe Er zijn geen bestanden meer'. Ik las zojuist uw verzoek en ben teleurgesteld over de nodeloze vertraging. Bovenstaand heb ik opnieuw ALLES vermeld wat er te lezen valt in de schermpjes.
Omdat ik in tijdnood zit kan ik niet anders dan op deze manier u van antwoord voorzien. Ik hoop dat u daar begrip voor heeft.
8
Hallo,

Een screenshot maken is toch niet zo lastig? Dan is het voor mij ook makkelijker om te kijken wat er is...

Via een andere computer met een USB ging ook niet?

Doe dit eens:
Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding
9
Goedemorgen,

Maak je toevallig gebruik van een programma zoals "Folder Locker"? Zo ja dan kan dit wel eens het probleem zijn van de melding "Er zijn geen bestanden meer".
kluut schreef:Onderaan in een balk van het dashboard wordt geadviseerd ook 'Malwarebytes Anti-Exploit Premium – Enhanced protection against new malware' te gebruiken. Is dat het overwegen waard? En zo ja, brengt dat extra kosten met zich mee?
Via Malwarebytes Anti-Malware wordt er inderdaad reclame gemaakt voor "Anti-Exploit Premium", maar hiervan is ook een gratis versie. De gratis versie is beperkter qua functionaliteiten, maar aangezien je ook al gebruik maakt van COMODO Internet Security Premium in combinatie met MBAM is dat eigenlijk voldoende. Een overdaad aan beveiligingsprogramma's is immers nooit goed, en dat kan zelfs een negatief effect hebben.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Goedemorgen Maxtar,
Bedankt voor je reactie. De naam 'Folder Locker' is mij onbekend. Op 't ogenblik is de computer op advies van Dropbox bezig met de opdracht: sfc /scannow. Daarna zal ik voor alle zekerheid naar de naam 'Folder Locker' laten zoeken.
Bedankt voor je tip over Anti-Exploit Premium. Ik ga die zeker opvolgen.
11
Hallo,

Comodo Internet Security Premium blijkt ook een functie zoals "Folder Locker" aan boord te hebben onder de naam "Comodo Cleaner", maar het kan inmiddels ook een andere naam hebben.
Zo'n functie plaatst een filterdriver tussen het besturingssysteem en het bestandssysteem, in bepaalde situaties kan die driver voor dergelijke problemen zorgen.

Wat je als eerste kan doen is alles van Comodo even geheel van de computer verwijderen, is het probleem dan verholpen dan is er misschien sprake van een corrupte installatie CIS geweest.
Het opnieuw installeren van Comodo Internet Security lost het probleem dan wellicht op.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Hallo Maxtar,
Het scanprogramma (op advies van Dropbox) is voltooid. Resultaat: Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden.
Ik ga me nu concentreren op Comodo. Daarna laat ik weer van me horen.
14
Hallo Maxtar,
Het verwijderen en opnieuw installeren van CIS heeft niet het gewenste resultaat. Er blijven nog resten vh programma achter.
Kunt u mij helpen aan een tool om ook de achtergebleven resten te kunnen verwijderen. In principe bevalt CIS mij erg goed zodat ik het graag opnieuw wil installeren zodra mijn computer 'schoon' is. Ik ben er overigens van overtuigd dat de oorzaak van het niet kunnen opslaan van downloads bij CIS ligt.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”