Plaats reactie
1
Ik heb Malwarebytes free gerunt en heb 1 malicious item en 142 non-malware items in een lijst.Ik klik op view detailed log:er verschijnt een window met geen items:dan op export om te bewaren als scan.log.Er zijn geen items in scan.log enkel de malwarebytes header.
Ik heb ook in tab history->application log gekeken naar scan.log:ook leeg.

Wat betekent dat dat scan.log leeg is?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
3
Hallo,
Ik heb het verkeerd gezegd:ik had het bericht opgeslagen als .txt (zoals malwarebytes het aangeeft) .Ik heb achteraf de naam gewijzigd in .log
Ik heb al verschillende scans gedaan:telkens eport en save als txt.
5
Goedemorgen,

Voer als eerste het onderstaande eens uit, dit om een corrupte installatie van Malwarebytes Anti-Malware uit te sluiten.

1. Download mbam-clean naar het bureaublad en voer deze uit.
Er word gevraagd om de computer opnieuw te starten, sta dit toe. (belangrijk!!!)

2. Download MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
Laat vervolgens het systeem opnieuw scannen en kijk of de logbestanden nu wel correct worden aangemaakt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Hallo,

Ik heb mbam-clean uitgevoerd (en heb vooraf mijn anti-virus uitgeschakeld).
Daarna heb ik mbam-setup uitgevoerd. Daarna als ik scan:terug 1 malicious item en 142 non-malware items.
Dan heb ik een export als .txt gedaan en als ik de file bekijk in notepad krijg ik weer hetzelfde resultaat:enkel de malwarebytes header:
geen enkel item.
Als ik export als xml heb ik terug slechts 26 van de 142 items.
10
Mijn computer is reeds een paar dagen geleden gecontroleerd door rsist.exe en opgeschoond met adwcleaner en zoek.exe.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
Goedemorgen,

Heb je die controle op malware met RSIT, AdwCleaner en Zoek.exe op een ander forum laten uitvoeren?

Wat betreft Malwarebytes Anti-Malware, kan je wel de gevonden items laten verwijderen zo ja doe dit dan eens als eerste.
Herstart hierna de computer en voer nogmaals een scan uit en kijk of het probleem met de logbestanden dan ook nog aanwezig is.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Hallo,

Inderdaad dat was op het forum pc-helpforum.
De 142 non-malware items in malwarebytes zijn allemaal PUP's.Ik heb op het internet gelezen van users die PUP's via malwarebytes
verwijderd hebben waardoor hun browser niet meer werkte.
Bestaat die kans ook niet bij mij?
13
Hallo,

Dat door het verwijderen van de PUP's de browser niet goed meer zal werken is vreemd, PUP's zijn namelijk potentieel ongewenste programma's en daar horen bijvoorbeeld ook malafide browser extensies bij.
Juist de aanwezigheid ervan zou eerder voor problemen moeten zorgen, het geval waarbij er problemen ontstonden na het verwijderen ervan is gewoonweg een teken dat er meer aan de hand is.

Maar je kan deze gewoon zonder problemen in quarantaine plaatsen hoor, dan kunnen we hierna even verder het probleem bekijken en wellicht is de oorzaak van de problemen met het opslaan van het logbestand ook de aanwezigheid van potentieel ongewenste software.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Mijn windows 7 laptop is een keer blijven hangen op het welkom scherm bij het heropstarten.
Ik heb gelezen op het internet dat dat probleem kan veroorzaakt worden door de installatie van anti-spyware.
(dus ik zou beter malwarebytes verwijderen)
Is dat probleem u bekent?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”