Plaats reactie
1
Hallo,

Ik heb een nieuwe laptop met Windows 8 en daarop is Norton voorgeinstalleerd moet ik dan zelf Windows Defender of eigenlijk Microsoft Security Essentials uitschakelen of moet ik die gewoon aan laten staan?

Alvast bedankt.
3
Hallo Maxstar,

Bedankt voor je snelle reactie op de zondag. :)

Hoe kan ik Windows Defender dan uitschakelen want ik zie deze niet op de taakbalk net zoals op mijn vorige laptop met Microsoft Security Essentials.
5
Hallo Maxstar,

Ik heb de HP laptop gekocht en toen stond Norton er al op ik heb zelf niks meer gekocht hierna dus ik weet niet of het trial versie is.
Kan ik dit ergens nakijken op de laptop?
8
Hallo,

Ik had het intussen al gevonden en het is denk ik zoals Maxstar zegt een trial versie want er staat nog 28 dagen resterend.
Zal ik dit gewoon opmaken en daarna overstappen op Windows Defender of Microsoft Security Essentials?
9
Hoi,

Je kan inderdaad gewoon de trial van Norton blijven gebruiken totdat deze verlopen is, vervolgens kan je deze dan de-installeren via het Configuratiescherm > programma's en onderdelen.

Ik zou zelf kiezen voor Avast (free) in plaats van Windows Defender en deze aanvullen met Online Armor (free) in plaats van de Windows Firewall.
Aanvullend kan je dan een malwarescanner installeren die bedoeld en geschikt is om naast andere beveiligingssoftware te gebruiken zoals bijvoorbeeld Malwarebytes AntiMalware of Emsisoft Anti-Malware. Beide programma's zijn ontworpen om te gebruiken als een aanvullende malwarescanner op uw regulieren virusscanner of beveiligingspakket. Beide beveiligingspakketten zijn gratis als on-demand malwarescanner te gebruiken als aanvulling op uw geïnstalleerde virusscanner of ander beveiligingspakket, de gratis versie bieden echter geen real-time bescherming.
De betaalde versies bieden beide echter wel real-time bescherming, waarbij Malwarebytes Anti-Malware puur ontwikkeld is om te gebruiken als aanvullende malwarescanner en Emsisoft Anti-Malware ook geschikt om als primair beveiligingspakket te gebruiken.
Daarbij is de licentie van "Malwarebytes Anti-Malware" life time en dat houdt in dat dit geen jaar-licentie of dergelijke is die aan een bepaalde tijd is gebonden maar een éénmalige uitgave is.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”