Plaats reactie
1
Hallo,

Hartelijk bedankt voor deze informatie. Ik heb hierbij wel nog een handige vraag denk ik.
Net heb ik een topic zien staan over de lichtste virusscanner. Ik zit momenteel met MSE, en als ik dit zo lees, ben ik wel bereid om over te stappen op Avast. Er is vermeld dat MSE goed is voor oudere computers, omdat ze niet veel tralala hebben, en dus waarschijnlijk ook veel lichter zijn. Zal mijn hypergevoelig ouder laptopje Asus A6JC (veel) meer moeite hebben met het draaien van Avast i.p.v. MSE? Net dezelfde vraag met de firewall. Welke combinatie is dan uiteindelijk het beste aan te raden voor een lichtere pc (laptop) die ook een zeer goede beveiliging inhoud?

MVG Delelith
2
Bericht opgesplitst naar een eigen onderwerp
Hoi,

Microsoft Security Essentials heeft inderdaad niet zo'n erg goede detectie en in principe zou Avast prima moeten draaien op deze laptop ook al is deze wat ouder.
Wat betreft de firewall kan je Online Armor gebruiken, echter kan je dan in principe bij de aangepaste installatie van Avast bepaalde onderdelen uitschakelen zoals.
  • Web shield
  • P2P shield
  • IM shield
  • Network shield
  • Script shield

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo,

Avast! staat er succesvol op, op de manier u hier heeft aangegeven. Emisoft Online Armor is iets anders. Blijkbaar moeten er nog onderdelen van Virtualbox op mijn pc geïnstalleerd staan en daarom weigert de firewill zich te installeren. Nu is het probleem, ik heb die al verwijderd en weet niet hoedeze onderdelen er nog verder af te krijgen. Dat is nu een zeer toevallig voorbeeld van wat ik hiermee bedoel http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=9&t=9169. Wat nu?
5
Niet specifiek:

Online Armor heeft gedetecteerd dat u Virtual Box met bridged networking heeft geïnstalleerd.
Virtual Box's bridged networking driver is niet compatible met Online Armor en kan resulteren in een crash van het systeem (blauw scherm).
Verwijder aub virtual box bridged networking support voordat u Online Armor gaat installeren

OK=> installatie weg.
6
Online Armor kijkt bij de installatie of de registersleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VBoxNetFlt aanwezig is.
Is die registersleutel aanwezig, dan zal de installatie stoppen met de melding:

"Online Armor heeft gedetecteerd dat u Virtual Box met bridged networking heeft geïnstalleerd.
Virtual Box's bridged networking driver is niet compatible met Online Armor en kan resulteren in een crash van het systeem (blauw scherm).
Verwijder aub virtual box bridged networking support voordat u Online Armor gaat installeren"

Is VirtualBox verwijderd van het systeem, dan zal deze registersleutel niet verwijderd zijn en dient deze handmatig te worden verwijderd.

Niet alleen Online Armor heeft een probleem met VirtualBox, er zijn meer programma's die niet compatible zijn met VirtualBox en dit wordt veroorzaakt door een programmeerfout in VirtualBox VBoxNetFlt driver. Dit probleem kan niet worden verholpen door de makers van Online Armor, zij kunnen alleen waarschuwen,
7
Ik heb de sleutel verwijderd, en inderdaad zoals je gezegd hebt. Online Armor werkt meteen. Maar dit betekent waarschijnlijk ook dat ik nog met resten van VB zit. Ik heb deze eerste nog eens proberen te installeren en verwijderen, maar het had geen effect. Er zal inderdaad een fout inzitten. Maar is er misschien nog een andere manier om volledig van VB en eventuelebijwerkingen vanaf te raken?

Alvast bedankt voor deze nuttige info!
8
Delelith,

Je zou eens kunnen gaan zoeken op het forum van VirtualBox of ze daar een handleiding hebben hoe echt alles te verwijderen is. Maar zolang er geen onderdelen actief zijn van VirtualBox kan het ook geen kwaad als er nog iets is achtergebleven. Misschien dat CCleaner nog wat registersleutels ontdekt die nutteloos zijn...
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”