Plaats reactie
1
Hallo,

Doordat ik altijd het gevoel had dat Norman mijn PC sloom maakte ben ik Microsoft SE gaan gebruiken en ging wel goed de PC was niet meer sloom maar kreeg wel van mijn provider twee keer mail dat ik in een sinowal botnet zat.
Ik kwam Emsisoft ISP tegen op dit forum en wil graag weten of deze wel goed is en mijn PC niet sloom maakt net zoals Norman?
2
Toyota,

Microsoft is echt slecht in het detecteren van malware vergeleken met andere beveiligingsprogramma's.
Het heeft wel als voordeel dat 't licht werkt en zeer weinig valse meldingen geeft, maar het is ook de bedoeling dat het voorkomt dat je systeem geïnfecteerd raakt en dat is niet het sterkste punt van Microsoft SE

Zelf gebruik ik ook Emsisoft ISP en dat is naar mijn idee ook de beste beveiliging, anders gebruikte ik wel wat anders.... ;D
Je kunt Emsisoft ISP 30 dagen geheel gratis proberen. Alles werkt dan precies zoals wanneer je een licentie zou hebben gekocht.
Bevalt het je niet, dan probeer je gewoon wat anders. Veel informatie over Online Armor firewall (onderdeel van Emsisoft ISP) kun je hier vinden.
3
Hallo ctrlaltdelete,

Allereerst mijn excuses voor de zeer late reactie ik had verwacht dat ik een herinnering bij mail zou ontvangen als er reactie zou zijn.

Dat Microsoft SE niet tot de top behoort heb ik vaker gehoord maar ach je moet toch wat en Norman was ook niet alles, maar dat is mij meer gedwongen om te nemen bij aankoop van deze computer.
Het eerste jaar zonder problemen maar pas een maand na de upgrade en online verlenging van Norman was de computer niet meer vooruit te branden.
Het opstarten en afsluiten van de computer nam veel meer tijd in beslag en het opstarten van Firefox en openen van websites was echt merkbaar trager geworden, net of je 10 jaar terug in de tijd was gegaan.

Norman wat zondegeld is nu maar verwijderd want dochterlief klaagde steen en been. Microsoft SE is er toen opgezet en de computer was gelijk weer op volle snelheid te gebruiken.
Maar ja toen kwamen er later breven van mijn provider dat we een virus op de computer hadden en dit hebben we op weten te lossen door een schone installatie te doen.

Microsoft SE zijn we blijven gebruiken maar met een onderbuikgevoel want het kan zo weer gebeuren dat er brief op de mat ligt van onze provider.
Omdat we ook onze bankzaken doen op de computer en dochterlief ook willen we het zo veilig mogelijk maken en daar zou ik graag wat informatie over willen inwinnen.

Norman is ons dus niet bevallen en Microsoft SE is niet voldoende vandaar dat ik ging zoeken naar alternatieven en hier op het forum kreeg ik de indruk dat er met kennis producten worden aanbevolen.
Emsisoft ISP ga ik dit weekend op de computer zetten en gebruik maken van de 30 gratis dagen.

Wat ik dan nog wel graag zou willen weten is waarom en waar Emsisoft ISP nu anders is dan Microsoft SE of Norman.
4
Hoi en welkom op het forum,
Toyota schreef:Allereerst mijn excuses voor de zeer late reactie ik had verwacht dat ik een herinnering bij mail zou ontvangen als er reactie zou zijn.
Er worden automatisch notificaties verstuurd bij elke reactie, maar na de registratie heeft u uw e-mailadres aangepast en hier was een tikfout in aanwezig waardoor de notificaties niet zijn aangekomen.
Dit heb ik aangepast en van dit bericht zou u nu wel een notificatie moeten ontvangen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hoi,
Toyota schreef:Wat ik dan nog wel graag zou willen weten is waarom en waar Emsisoft ISP nu anders is dan Microsoft SE of Norman.
Eigenlijk gebruiken alle AV producten in de basis dezelfde technieken om malware te identificeren, de eerste methode is het herkennen van malware op basis van virusdefinities / signatures waarbij elk bestand wordt geanalyseerd en vergeleken met kenmerken die in de database met virusdefinities aanwezig zijn.
Het nadeel hiervan is dat je hiermee alleen malware kan detecteren dat reeds bekend is, bij nieuwe (zero-day) malware heb je hier dus niet veel aan.

Veel beveiligingspakketten zijn daarom uitgerust met aanvullende technieken om malware te kunnen detecteren, denk hierbij aan heuristische analyses waarbij het mogelijk is om malware aan de hand van een set richtlijnen of gekende patronen te detecteren. Dit gebeurd veelal door het analyseren van de bestands (PE) headers, gebruikte packers.
Omdat heuristische analyses ook niet voldoende zijn, gebruiken de meeste pakketten ook "gedragsbewaking" / behaviour blocking technieken die controleren of verdachte bestanden gevoelige systeembestanden benaderen bij het uitvoeren.
Doordat "gedragsbewaking" / behaviour blocking lastig onbekende programma's van goed of kwaad kunnen onderscheiden wordt hier gebruik gemaakt van "whitelisting" om ervoor te zorgen dat er geen onschadelijke programma's worden verwijderd. Deze whitelisting bevind zich in het programma zelf of online "Cloud" waar de informatie wordt vergeleken om te beoordelen of iets veilig, dubieus of onveilig is.

Zover ik weet gebruikt MSE helemaal geen gedragsbewaking / behaviour blocking technieken en werkt deze geheel op basis van virusdefinities / signatures en heuristische analyses. Zero-day malware kan dus in dit geval vrij spel hebben op het systeem.
Emsisoft Anti-Malware onderdeel van Emsisoft ISP heeft wel gedragsbewaking en bestandsbewaking, en dit maakt de kans op het uitvoeren van zero-day malware al een stuk kleiner. In combinatie met de HIPS van Online Armor wat het tweede onderdeel van Emsisoft ISP is beperk je het uitvoeren van onbekende software eigenlijk tot het onmogelijke en zal je altijd melding krijgen en heeft onbekende (zero-day) malware eigenlijk geen kans om uitgevoerd te worden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Hallo Maxstar,
Maxstar schreef:Er worden automatisch notificaties verstuurd bij elke reactie, maar na de registratie heeft u uw e-mailadres aangepast en hier was een tikfout in aanwezig waardoor de notificaties niet zijn aangekomen.
Dit heb ik aangepast en van dit bericht zou u nu wel een notificatie moeten ontvangen.
Na het aanmelden op het forum heb ik mijn email-adres weer aangepast omdat het mij toch handiger leek om op mijn vaste adres de berichten te ontvangen.
Maar er is dus geen controle of het email adres geldig is?

Ik ben net thuis van het werk en er is 1 bericht van dit forum aangekomen maar er zijn twee reacties! Kan dit komen doordat ze beiden van u zijn?
Ik ga morgen met de computer aan de slag en Microsoft SE verwijderen en Emsisoft ISP installeren met de 30 dagen probeerversie.

Mocht ik nog vragen hebben of tegen problemen aanlopen dat hoort u zeker weer van mij.
Voor nu hartelijk dank ook ctrlaltdelete bedankt voor de informatie tot nu toe.

Ik wens jullie beide bij deze een prettig weekend en tot spreeks.
7
Hoi,
Toyota schreef:Maar er is dus geen controle of het email adres geldig is?
Nee niet in de zin van provider naam, alles achter @ is mogelijk maar moet wel eindigen op een bestaande extensie @provider.ja werkt bijvoorbeeld weer niet.
Toyota schreef:Ik ben net thuis van het werk en er is 1 bericht van dit forum aangekomen maar er zijn twee reacties! Kan dit komen doordat ze beiden van u zijn?
Dit klopt, er wordt namelijk maar één notificatie verstuurd, een nieuwe notificatie van het betreffende topic waarop een abonnement is wordt pas verstuurd als er door de gebuiker is ingelogd op het forum.
Het is dus niet zo dat er van elke reactie een aparte notificatie wordt verstuurd.
Toyota schreef:Ik ga morgen met de computer aan de slag en Microsoft SE verwijderen en Emsisoft ISP installeren met de 30 dagen probeerversie.
Voor nu hartelijk dank ook ctrlaltdelete bedankt voor de informatie tot nu toe.
Ik wens jullie beide bij deze een prettig weekend en tot spreeks.
Graag gedaan en eveneens een fijn weekend gewenst, en met vragen kunt u altijd terecht op het forum... :good:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Hallo,

Bij het tweede gedeelte van de installatie van Emsisoft ISP kreeg ik meerdere malen een foutmelding en na tientallen pogingen ging de installatie toch verder.

Ongeldige serverreactie. Probeer het a.u.b. over enkele minuten opnieuw of neem contact op met support. Afbeelding Opnieuw de computer opgestart en toen kwam er een leer modus in beeld en toen deze gereed was zag ik alleen twee pictogrammen van de firewall in beeld en niet die van het anti malware gedeelte van Emsisoft ISP.
Als ik dit nu wil open komt er een melding dat de proefperiode is afgelopen
We weten zeker dat Emsisoft Anti-Malware u is bevallen. Koop aub een licentie om gebruik te kunnen blijven maken van de bescherming van Emsisoft Anti-Malware biedt.
Afbeelding Zijn nu door die eerste foutmelding zomaar 30 dagen in rook opgegaan of zijn die samengevoegd met het online armor gedeelte want die geeft nog wel de 30 dagen aan.
9
Hoi,

Wat betreft de melding van Emsisoft Anti-Malware komt dit hoogstwaarschijnlijk doordat deze al eens is gebruikt en dan kan je niet opnieuw gebruik maken van de trial versie.
Daarom werkt alleen de trial versie van Online Armor, aangezien de Emsisoft Internet Security Pack een combinatie is van Emsisoft Anti-Malware en Online Armor.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Hallo Maxstar

Het anti malware programma van Emsisoft heb ik eerder gebruikt maar niet op deze installatie en dit is in 2011 geweest toen ik veel op freewarebb kwam en er een giveaway was.
Via daar toen wel het programma geïnstalleerd zonder licentie maar niet gewonnen en toen weer verwijderd maar nogmaals dat was niet op deze installatie intussen heb ik al meerdere keren en image van Windows terug gezet.
11
Hoi,

Het terugplaatsen van een image c.q. back-up of het opnieuw installeren van Windows maakt niet uit, zodra je een trial-licentie activeert wordt er vaak een hardware-ID gegenereerd die de eigenschappen en configuratie van de computer bevat.
Op deze manier wordt dus voorkomen dat je eenvoudig voor langere tijd gratis van een betaald programma gebruik kunt maken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Hallo Maxstar,

Duidelijk maar het ging hier nu om Emsisoft ISP en niet om Emsisoft AM als eenzijdig programma maar misschien vergis ik me en is er geen verschil in Emsisoft ISP en het AM programma op zich.!
13
Hoi,

De Emsisoft Internet Security Pack is niets anders dan een gebundelde installer met Emsisoft Anti-Malware en Online Armor. Dus indien je reeds gebruik heb gemaakt van Emsisoft Anti-Malware als trial kan je deze niet opnieuw via het Internet Security pack als trial gebruiken.
Het enige verschil zit hem in de aankoop van de Emsisoft Internet Security Pack hiermee ben je namelijk goedkoper uit dan als je deze programma's los van elkaar zou kopen en installeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Hallo ctrlaltdelete

Wat attent om een licentie voor 30 dagen te sturen om zo nogmaals van Emsisoft gebruik te kunnen maken. :bow:
Maxstar schreef:Het enige verschil zit hem in de aankoop van de Emsisoft Internet Security Pack hiermee ben je namelijk goedkoper uit dan als je deze programma's los van elkaar zou kopen en installeren.
Nu heb ik natuurlijk twee aparte licenties hoe kan ik dit dan het beste verlengen want het anti-malware programma gaf een popup over Uw licentie verloopt over 30 dagen. Verleng uw licentie op tijd.
Daarbij staat er ook een linkje maar die kan ik natuurlijk niet gebruiken en moet dan gewoon op de website direct de bestelling doen.
http://www.emsisoft.nl/antimalware/bestellen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Emsisoft Anti-Malware + Online Armor Premium firewall AANBIEDINGLicentie voor 1 jaar op 3 PC's.
€ 89,95 nu tijdelijk voor slechts € 49,95

Hoe lang duurt deze aanbieding nog dat staat er namelijk niet bij?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”