Plaats reactie
1
Er zit een trojan in mijn computer (WinNT/Necurs) en Microsoft Security Essentials krijgt hem niet weg.
MBAM heb ik ook al geprobeerd en die vind niks.
3
Ik plaats dit bericht vanaf m'n telefoon want mijn pc start niet meer.
krijg nu alleen nog een BSOD, safe mode doet ook niks meer wat nu?
5
Hoi,

Dit is dan ook één van de redenen waarom er geadviseerd wordt om ComboFix niet op eigen initiatief te gebruiken. :-[
Maar daar heb je nu niets meer aan, het beste kan je nu eerst een repair install van Windows XP uitvoeren, zie de onderstaande link voor meer informatie.
http://www.mivercon.be/forum/thread-204.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Nee ik heb niks bij deze computer gekregen wat van windows is.
Kan ik een studenten versie van windows 7 downloaden en gebruiken.
12
Dit is niet te zien want het scherm is binnen 2 sec weer weg.
Ik ga morgen windows 7 bestellen en dan zet ik die er op.
Wat ik nog wel wil weten is of die trojan dan echt weg is als ik windows 7 installeren en of ik alle partities moet verwijderen of dat alleen het formatteren van de windows xp partitie voldoende is.
13
De informatie in de BSOD (blauwe scherm) is ook te vinden in Window's Event Viewer.
Als je computer niet meer op de normale wijze kan opstarten, gebruik dan een bootable CD. En open hiermee de event viewer.

UBCD4Win is een bootable CD die deze functie ondersteund.
Eenmaal opgestart (duurt langer dan normaal, dus heb geduld) open je een command prompt en run dan de MMC (microsoft mgmt console)

Eenmaal in de Event Viewer ga je naar Windows Logs > Application.
Klik dan op de rechterkant op Find en zoek je op bluescreen of bekijk de foutmeldingen.
Als die informatie bekend is, is het misschien ook wel mogelijk om met diezelfde UBCD4Win de problemen op te lossen.

Oh, en mocht je toch besluiten om Windows opnieuw te installeren, kun je diezelfde bootable CD gebruiken om eerst een backup te maken van je data.
Zeg maar Duncan.
14
kipcorn schreef:Wat ik nog wel wil weten is of die trojan dan echt weg is als ik windows 7 installeren en of ik alle partities moet verwijderen of dat alleen het formatteren van de windows xp partitie voldoende is.
Necurs infecteert de MBR en kan de partitietabel aanpassen. In dit geval is het formatteren van alleen de partitie niet voldoende.
Omdat je toch van plan bent het gehele systeem opnieuw te installeren, adviseer ik je de gehele HD te wipen dit kan met DBAN.
http://sourceforge.net/projects/dban/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mocht je hier vragen over hebben laat het dan even weten.
If it ain't broken, don't fix it
15
Chato schreef:Eenmaal in de Event Viewer ga je naar Windows Logs > Application.
Klik dan op de rechterkant op Find en zoek je op bluescreen of bekijk de foutmeldingen.
Net even gekeken maar dit is helemaal leeg er staat niks van fout meldingen.
Angel@ schreef:Omdat je toch van plan bent het gehele systeem opnieuw te installeren, adviseer ik je de gehele HD te wipen dit kan met DBAN.
Ik ga nu beginnen met Windows 7 en zal de schijf wissen met DBAN moet wel lukken.

Thanks @all
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”