Plaats reactie
1
Ik begrijp het eigenlijk nog niet helemaal.
Als ik de website van Microsoft essentials lees, beschermt hij je pc ook tegen malware, waarom heeft hij dan de zgn ukash malware niet op mijn pc "tegengehouden", terwijl er een real time protection op mijn pc staat.
Mocht ik dan nogmaals (ik hoop het niet) weer zo'n malware krijgen, kan ik dan weer toegang krijgen op mijn pc door de mse via de beveiligde modus op te starten, of is dit wat te kort door de bocht.
2
Hoi,

Geen één beveiligingspakket kan de computer voor de volle 100% beschermen tegen malware, maar daarentegen is Microsoft Security Essentials helemaal niet zo goed. Andere gratis virusscanners zoals Avira, Avast en AVG presteren veel beter.

Microsoft Security Essentials werkt bijna geheel op basis van signatures / handtekeningen, dus zodra er voor de betreffende malware nog geen handtekeningen zijn er er ook geen detectie. De behaviour blocking functionaliteit stelt naar mijn mening niet veel voor en doordat er maar eens per 24 updates verschijnen is de detectie helemaal niet zo goed, zeker niet bij de 'zero day' malware.

Wil je je beveiliging optimaliseren kan je beter gebruik maken van een aanvullende malwarescanner zoals Emsisoft Anti-Malware of Malwarebytres' Anti-Malware die je gewoon naast je primaire virusscanner kan gebruiken.

Zie bijvoorbeeld de laatste RAP test van VirusBulletin waar je kunt zien dan Microsoft Security Essentials slechter scoort dan Avira, Avast en AVG.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”