Plaats reactie
1
Beste,
MSE komt met een melding dat er een Trojan :evil: is gevonden. Verwijderen lukt [nog] niet.

Conform AutoRun-beheer heb ik een aantal Bodyguards die mee starten wanneer ik de desktop aanzet, namelijk : Comodo Firewall , Norman Security Suite & MBAM Pro .

Windows Firewall is uitgeschakelt.
MSE wordt niet gestart, die zal wel op de achtergond actief zijn.

‘Meer informatie over dit item op internet’ [zie het eerste plaatje] levert niets op, de zandloper blijft hangen.

Heb ik teveel Bodyguards aan boord ? , welke zou ik moeten verwijderen ? , een ander Firewall gebruiken ?
MBAM Pro scan uitgevoerd, alles OK.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Mijn desktop [Win XP] heeft alleen internet verbinding voor up-2-date houden van applicaties.

Is het een onschuldige Trojan of de eerste conflict tussen Comodo en MSE ?
Ik gebruik Comodo Firewall circa 7 maanden.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
@ Maxstar,
Oe . . . ps :sorry: mijn excuus.
De originele afbeeldingen heb ik weer vergroot, maar echt duidelijk zijn ze ook niet.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Mbam pro scan uitslag Afbeelding

Het lukt mij niet om die afbeeldingen weer te reproduceeren, de melding van MSE komt niet meer te voorschijnt [jammer !].
Ook de mogelijkheid om te verwijderen zie ik nergens meer bij MSE.
Alleen deze afbeeldingen krijg ik nog wel te zien via MSE
Afbeelding Afbeelding Volgens mij gaat het over een van deze cfgx-bestanden.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door iEscape op 04 apr 2011 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
4
@ Maxstar,
Het is net gelukt om meer informatie over de Trojan te krijgen
http://www.microsoft.com/security/porta ... 2147601334" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij deze link / 'pc mogelijk niet beschermd' wordt een tip gegeven om gebruik te maken van OneCareCleanUP.
http://answers.microsoft.com/nl-nl/prot ... b599b31bf5" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze melding krijg ik ook zo nu en dan, en na 'bijwerken' is het icoontje van MSE weer 'groen'.

Kan ik deze tip uitvoeren ?

[edit - 17:59 u.] Toch is het raar dat het verwezen wordt naar Comodo Firewall.

[edit - 18:09 u.] mijn excuus; ik kan ook onderstaande Comodo-bestanden verwijderen Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Hoi,

Die info over de Trojan is uit 2008 en met de tool OneCareCleanUP verwijder je ook MSE (Microsoft Security Essentials) en dat lijkt mij niet de bedoeling.
Dat er verwezen wordt naar Comodo is niet gek, het kan een false positive zijn, waar ik eigenlijk ook vanuit ga.
Het is bekend dat bepaalde security software elkaar in de weg kan zitten, dus je kan eens Comodo verwijderen en kijken of de meldingen vam MSE (Microsoft Security Essentials) wegblijven.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
@ Maxstar,

Ter kennisgeving:
Comodo heb ik verwijderd en de gevolgen is dat de desktop niet meer de digitale snelweg op kunt.
Netwerk diagnose uitgevoerd, alles in orde.
IE geeft gewoon aan ‘er is geen verbinding mogelijk’.

Na het werk [eind van de dag] zal ik het systeem terug zetten, middels systeemherstelpunt, en afwachten wat er gebeurd.
De Trojan die in quarantaine is geplaatst door MSE, [hoop ik] zal rustig daar verblijven.
Ik ga er vanuit, als die echt gevaarlijk is, dan heeft MSE die verwijderd.

Het is lastig als ik de applicaties op de desktop niet up-2-date kan houden.

Opvallend is dat op mijn laptop dezelfde bodyguards aanwezig zijn [Norman S S , Comodo Firewall & MBAM Pro , met MSE op de achtergrond].
En MSE heeft nog geen Trojan getraceerd.

Het lijkt wel dat het te maken heeft met WinXP Pro SP3 :conf: :-[ .

Of misschien hebt jij andere ideeën ? of advies ?.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Microsoft Security Essentials mag je gewoon verwijderen want één virusscanner (IS) is voldoende en twee of meer virusscanners zitten elkaar in de weg.
Met Norman, MBAM en Comodo heb je voldoende bescherming.

Wat betreft de internet verbinding heeft dit te maken met de Comodo DNS servers die waarschijnlijk nog aanwezig zijn.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
@ Maxstar,
Dank je :dank: .

Het verwijderen van Microsoft Security Essentials : bij Microsoft support is een artikel te vinden:
http://support.microsoft.com/kb/2435760/nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb MSE verwijderd middels RevoUninstaller, sneller en goed vooral voor een leek zoals ik.
Misschien een tip voor anderen.
De desktop kunt weer de digitale snelweg op :cool: .
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
10
@ Maxstar,

Ja, conform jouw advies heb ik Comodo weer geïnstalleerd.
Mijn profiel gisteren ook meteen aangepast ;) .
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”