Plaats reactie
1
De gratis virusscanner van Microsoft wordt door 400.000 Nederlanders gebruikt, zo liet de softwaregigant gisteren tijdens de presentatie van het achtste Security Intelligence Rapport weten. In de laatste helft van vorig jaar controleerde Microsoft een half miljard Windows machines via de Malicious Software Removal Tool (MSRT) en Security Essentials. Ook via diensten als Windows Live Hotmail en Bing bracht de softwaregigant het malwarelandschap in kaart. Zo blijkt dat het aantal besmettingen op pc’s met Windows 7 en Windows Vista SP2 de helft minder is dan op pc’s met Windows XP. Daarbij maakt het vooral het gebruikte Service Pack uit. XP met Service Pack 3 heeft met veel minder infecties te maken dan installaties die nog SP1 of SP2 gebruiken.

Nederland
In tegenstelling tot vorig jaar, zijn er nu wel specifieke gegevens over Nederland in het 22MB grote en 248 pagina's tellende beveiligingsrapport opgenomen. Van elke duizend gescande Nederlandse computers in de tweede helft van vorig jaar, waren er 3,3 met malware besmet. In Nederland zijn er 5 miljoen Windows computers, wat betekent dat er 16.500 geïnfecteerd zijn. Toch verwijderde Microsoft hier in de laatste zes maanden van 2009 ruim 750.000 malware exemplaren. Het gaat dan voornamelijk om Trojaanse paarden en droppers en downloaders die weer Trojaanse paarden installeren. Deze categorieën waren voor bijna de helft van alle besmettingen verantwoordelijk.

Lees verder
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Hi,
ik heb het ook op mijn laptop met Windows 7 geinstalleerd maar nog geen resultaten
gezien.
Nu hoeft dat natuurlijk ook niet als je geen malware hebt en ik heb Vista op de andere
helft van de HDD staan onder Avast! Pro waar ik zeer tevreden over ben.
Groet Piet.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”