Plaats reactie
1
Hallo forum,

Al een paar dagen krijg ik om de paar uur een gelig waarschuwwingsballonnetje met een rood schild dat zegt uw computer loopt mogelijk een beveiligingsrisico.
Dan staat er [Microsoft Security Essentials is utigeschakeld] maar dat is helemaal niet waar want Microsoft Security Essentials staat gewoon aan en heeft een groen pictogram.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image Hoe krijg ik die melding weg?
2
Hallo,

Dit soort meldingen komen wel vaker voor hoor dat het onderhoudscentrum onterecht melding geeft dat een beveiligingspakket niet actief is. Maar wanneer dit dagelijks meerdere malen voorkomt is dit niet echt normaal.
Welke versie van Microsoft Security Essentials is er nu in gebruik en om welke versie van Windows gaat het?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Ik gebruik Windows XP en dit is het enige wat ik van versienummers kon vinden.

Clientversie van het programma tegen schadelijke software: 4.4.304.0
Versie van engine: 1.1.10502.0
Antivirusdefinitie: 1.173.2028.0
Antispywaredefinitie: 1.173.2028.0
4
Hallo,

Download Afbeelding Farbar Service Scanner naar het bureaublad.

Farbar Service Scanner uitvoeren
  • Dubbelklik op FSS.exe om de tool te starten.
  • Vink vervolgende de onderstaande items aan.
    • Internet Services
    • Windows Firewall
    • System Restore
    • Security Center / Action Center
    • Windows Update
    • Windows Defender
    • Other Services
  • Klik vervolgens op de knop "Scan".
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (FSS.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Plaats de inhoud hiervan in uw volgende bericht als bijlage.
Farbar Service Scanner logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "FSS.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hier het gevraagd logje.
Heb nu nog geen melding meer gehad toeval?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Ties schreef:Heb nu nog geen melding meer gehad toeval?
Had ik niet moeten zeggen want nu net weer een ballontje gehad maar had de reactie nog niet gelezen dus niet opgelet op een update of zo.
De laatste bijwerking is van vandaag 11:11 dus zo te zien nog geen updates meer gehad.
9
Ik heb Microsoft Security Essentials er gister af gehaald en opnieuw download enz........ en het waarschuwwingsballonnetje van Microsoft Security Essentials is utigeschakeld heb ik niet meer gehad. :cool:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”