Plaats reactie
1
Ik heb microsoft security essentials als vaste virusscanner maar dit programma werkt niet meer. Een snelle scan wordt nog uitgevoerd maar als ik een volledige scan wil laten uitvoeren dan stopt het programma al vrij snel. Ik heb daarna anti malware bytes geïnstalleerd en gepoogd met dit programma een volledige scan te laten uitvoeren. Ook dit programma loopt echter vrij snel vast en wel bij C:\Windows|SDYSWOW64\CRYPT32 DLL en de daaropvolgende keer bij C:\Windows\SYSWOW64\KERNELBASE.DLL
Heeft iemand een oplossing?
Met dank voor de te nemen moeite. :oops:
2
Hallo,

Voer als eerste eens een schijfcontrole uit met Windows.

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.
Vink beide vakjes aan en klik op start.
Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.
De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.
Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Ik heb schijfcontrole laten uitvoeren maar geen overzicht gezien van de toestand van de schijf. Ik heb toen een volledige scan laten uitvoeren door Antimalware bytes en deze scan is uitgevoerd.
Hierna heb ik een volledige scan laten uitvoeren door Microsoft Security Essentials en deze scan is weer vastgelopen.
Wat nu te doen?
4
Nog even een kleine aanvulling op mijn bovenstaande bericht. De scan is nu vastgelopen bij:
C:\Windows\System32\catroot2\dberr.txt :oops:
5
Hallo,

Start Microsoft Security Essentials en op het tabblad Instellingen.
Klik vervolgens in het linker venster op Uitgesloten bestanden en locaties hier kunt u mappen en bestanden uitsluiten van de bescherming van Microsoft Security Essentials.
Voeg hier het onderstaande bestand eens toe en kijk of Microsoft Security Essentials dan bij een scan nog vastloopt.
C:\Windows\System32\catroot2\dberr.txt
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Instructies opgevolgd en daarna volledige scan laten uitvoeren.
Deze scan is gemaakt zonder te stoppen.
Mag ik nu aannemen dat het "probleempje"is opgelost?
7
Hallo,

Mooi dat de scan nu niet meer is vastgelopen, maar dit blijkt een bekend probleem met Microsoft Security Essentials te zijn.

Aangezien MSE eerder ook bij de crypt32.dll vastliep denk ik dat de "catalog files" corrupt zijn geraakt, maar kijk het eerst even een tijdje aan om Microsoft Security Essentials bij het scannen niet meer vastloopt op andere bestanden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Ik heb vandaag weer een totale scan uitgevoerd en de scan is niet vastgelopen.
Ik zal een en ander de komende dagen goed in de gaten houden en mocht er weer een scan vastlopen dan meld iki mij wel weer.
Dank voor alle moeite.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”