Plaats reactie
1
Hallo,

Mijn computer met Windows XP was al een tijdje behoorlijk traag en vertoonde wat rare kuren en heb vanochtend dan ook maar Windows XP er opnieuw opgezet.
Ik installeer dan altijd gelijk Malwarebytes en Avira en daarna alle beschikbare updates.
Nu loop ik tegen het probleem aan dat Malwarebytes en Avira niet meer samen blijken te werken.

Bij de installatie van Avira krijg ik de waarschuwing dat er mogelijke incompatibele software is gedetecteerd.
De onderstaande software in uw systeem kan compatibiliteitsproblemen veroorzaken.
Wijadvideren die programma's te deinstalleren om ed stabiliteit van uw systeem te garanderen.

Waarschuwing:
Na het deinstalleren kan een systeemherstart noodzakelijk zijn.
Houd er rekening mee dat het systeem niet beveiligd is tijdens de installatie van de beveiligingsoplossing van Avira.

Programma's die handmatig dienen te worden gedeinstalleerd.
Malwarebytes Anti-Malware
Moet ik echt Malwarebytes verwijderen of kan ik gewoon op volgende klikken en doorgaan?
Ik heb altijd Malwarebytes en Avira zonder problemen samen gebruikt namelijk.

Malwarebytes = betaald
Avira = gratis

Ik hoop zo voldoende informatie over het probleem gegeven te hebben en hoop dat jullie bij verder kunnen helpen.

Groeten,

Nick
2
Malwarebytes moet probleemloos naast elke antivirusscanner kunnen werken. De opmerking bij de download van Avira mag je dan ook negeren. Daar kunnen - in normale omstandigheden - geen problemen uit voortvloeien.
3
Voor alle zekerheid heb ik toch maar eerst Malwarebytes verwijderd voordat ik doorging met Avira.
Intussen heb ik Malwarebytes er weer op gezet na Avira en dit ging wel zonder problemen.

:dank:
4
Hoi en welkom op het forum,

Er zijn wel meerdere beveiligingspakketten die melding geven als Malwarebytes Anti-Malware geïnstalleerd staat zoals G Data, Trend Micro en Norton.
Het beste kan je dan ook eerste je (primaire) virusscanner c.q. beveiligingspakket installeren en dan de aanvullende scanner van Malwarebytes.

Hierna is het wel aan te raden om in beide programma's aan te geven dat ze elkaar niet hoeven te controleren, dit kan je instellen bij uitzonderingen en of uitsluitingen.

Avira Exceptions instellen
  • Open Avira en klik bovenin het menu op Extras en kies Configuration of druk op F8.
  • Klik in het linker menu onder PC Protection op Real-time protection en daarna op Scan.
  • Klik hier op de optie Exceptions
  • Hier kunt u processen, bestanden en mappen uitsluiten van de real-time bescherming.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image Malwarebytes
  • Open Malwarebytes Anti-Malware en open het tabblad negeerlijst.
  • Klik op de knop "Toevoegen
  • Navigeer nu naar de installatie map van Avira en voeg deze toe.
  • Deze map inclusief alle bestanden zijn nu uitgesloten van de real-time bescherming.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”