1
Het Duitse anti-virusbedrijf Avira gaat stoppen met het tonen van een dagelijks terugkerende advertentie aan gebruikers van de gratis virusscanner. Avira Free is na Microsoft Security Essentials (15,3%) en avast! Free Antivirus (13,6%) de populairste virusscanner ter wereld.

Het gratis anti-virusprogramma heeft wereldwijd een marktaandeel van 9%. Volgens cijfers van Opswat heeft Avira zelf wereldwijd een aandeel van 10,4%, wat aangeeft hoe groot het aandeel gratis gebruikers is. Naar eigen zeggen was de advertentie in de gratis oplossing noodzakelijk om het product te kunnen financieren.
Gebruikers

Avira laat nu weten dat zowel gebruikers als het bedrijf zelf een hekel aan de advertentie hadden, maar dat het nodig was om het product aan miljoenen mensen te kunnen aanbieden. "Maar we beseften dat ondanks dat het een klein percentage van de kosten betaalt, het juist de gebruiker afschrikt waarvoor we de updates frequenter willen maken." Vanaf 1 oktober zullen de advertenties daarom niet meer worden getoond.
Voor de die hard Avira fans erg goed nieuws dat de hinderlijke advertenties nu eindelijk eens helemaal uit het product verwijderd worden. Je kon dit al wel tweaken door rechten op bestanden aan te passen met de policy editor.
Maar dit is veel beter nieuws want weet wel uit eigen kringen dat veel mensen voor AVG en Avast gingen vanwege de reclame popups.
Afbeelding

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”