Plaats reactie
1
Beste mensen van PC Web plus,

Ik heb sinds kort de gratis versie van de Avast virusscanner op mijn computer staan. Alleen de machine start erdoor langzaam op, websites openen zich niet snel en ik moet best lang wachten (ik heb daar geen geduld voor).

Ook heb ik de proefversie van Kaspersky uitgeprobeerd. Toch weet ik het niet meer. Dit zijn virusscanners die ook betaalde uitvoeringen hebben. Eigenlijk wil ik alleen een goeie gratis virusscanner. Of zijn betaalde just wel aangeraden?
Ik hoor wel van de experts van PC Web Plus. Ik ben zelf graag een hobbyklusser met PC's dan. Niet dat ik er hardwarematig aan sleutel, maar qua programma's dan. PC Web Plus is de het ideale ICT- en computerforum die ik ooit heb gevonden.

Groeten van uw MasterJapio.
2
Hallo,

In principe doet een gratis virusscanner niet onder dan voor een betaalde, het grootste verschil zit hem voornamelijk in de extra functies van de betaalde pakketten.
Het is daarom ook een persoonlijke afweging of je dat soort functies daadwerkelijk gaat gebruiken. Qua real-time protectie is een gratis virusscanner een prima basis.
Aanvullend kan je dan nog gebruik maken van een on-demand malwarescanner of andere aanvullende beveiligingspakketten.

Wat betreft de traagheid, gebruik je nu naast Avast ook nog andere beveiligingssoftware?
Voer sowieso FRST even uit voor een check-up.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Beste mensen van PC Web Plus,

Oké een kickje van twee dagen, want er kwamen allerlei andere dingen tussendoor, waardoor ik dit topic even niet had bezocht.

Hier zijn twee logbestanden van de Farbar Recovery Scan Tool (32-bits versie) die ik heb gebruikt om mijn computer te scannen op meerdere antivirusprogramma's.

Groeten van MasterJapio.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Beste MaxStar,

Ik heb Online Armor van mijn harde schijf afgegooid. Mijn computer start nu een stuk sneller op. En ook het internet loopt wat sneller.
Ik was helemaal vergeten dat ik dat programma nog op mijn PC had staan. Hebt u verder nog wat aan te raden?

Nog een vraag: Wat is beter? Een betaalde of een gratis virusscanner?

Groeten van Master Japio.
6
Hallo,

Mooi dat het probleem met de traagheid is verholpen, wat betreft de vraag over een gratis of betaalde virusscanner had ik deze al beantwoord.
In principe doet een gratis virusscanner niet onder dan voor een betaalde, het grootste verschil zit hem voornamelijk in de extra functies van de betaalde pakketten.
Het is daarom ook een persoonlijke afweging of je dat soort functies daadwerkelijk gaat gebruiken. Qua real-time protectie is een gratis virusscanner een prima basis.
Aanvullend kan je dan nog gebruik maken van een on-demand malwarescanner of andere aanvullende beveiligingspakketten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Beste MaxStar,

Dat van de virusscanner vraag dat u die al had beantwoord, was ik even vergeten. Maar het internet loopt nu een stuk sneller.

Groeten van MasterJapio.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”