Plaats reactie
1
Hallo allen,

Mijn computer met Windows 7 lijkt wel een stuk trager te zijn geworden op het internet nadat ik Avast antivirus er op heb gezet.
Het starten van Firefox en het openen van website gaat allemaal een heel stuk trager en ik denk niet dat het trage internet aan mijn verbinding zelf ligt omdat downloaden wel snel gaat.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
2
Sardo,

Welke antivirussoftware had je voor de installatie van avast! Free antivirus in gebruik?
Welke browser add-ons heb je allemaal in gebruik in Firefox, denk aan No-Script, Add-block-plus en aanverwanten.
Is de traagheid ook merkbaar bij Internet Explorer of alleen bij Firefox?

Wil je het volgende ook eens voor mij testen.

1.) Open avast! en klik op instellingen -> Actieve bescherming.
2.) Schakel het Webschild uit en herstart de computer.

Geeft dit verbetering bij de omschreven problemen?
If it ain't broken, don't fix it
3
Hiervoor stond er AVG op maar die was ineens niet meer geldig en hebben we er af gehaald en toen Avast er op gezet.
We gebruiken hier in Firefox best wel veel extensies zie ik nu.

Gmail Notifier
Google Translate
avast! Online Security
YouTube Anywhere Player
FB Phishing Protector
FastestFox
Adblock Plus
Bitdefender TrafficLight for Firefox
Bitdefender QuickScan
Web of Trust
Safe Preview
Webutation - Reputation & Security

Internet Explorer gebruiken we nooit maar die is wel een stukje sneller voor mijn gevoel.
Webschild heb ik uitgezet maar dat was al voor ik Internet Explorer opende dus weet niet of ik dit ook andersom moet testen.
Firefox zonder webschild is gevoelsmatig ook wel iets beter geworden maar nog niet zoals het was eigenlijk.
4
Sardo,

Ik zie redelijk wat add-ons die kunnen conflicteren met de Online Security plug-in van avast! Online Security plug-in. Het beste verwijder je dan ook de onderstaande en ook wel overbodige add-ons.

Code: Selecteer alles

FB Phishing Protector
FastestFox
Adblock Plus
Bitdefender TrafficLight for Firefox
Bitdefender QuickScan
Web of Trust
Safe Preview
Webutation - Reputation & Security
Herstart weer even de computer maar laat het webschild van avast! nog steeds uitgeschakeld en test nu opnieuw de snelheid van de Firefox browser.
If it ain't broken, don't fix it
5
Ja maar Adblock Plus wil ik zeker niet kwijt want dan vliegen de advertenties en popups mij straks weer om de oren.
Die andere zouden wel weg mogen maar is dat echt noodzakelijk?
6
Sardo,

Het verwijderen van al deze add-ons is voorlopig even als test, dit om uit te vinden waar er conflicten zijn. Het is namelijk best wel een vaak terugkomend probleem dat bijvoorbeeld een No-Script of Adblock Plus add-on niet zo samenwerkt met de avast! Online Security plu-in zoals het zou moeten. Om goed te kunnen testen zou je het beste echt alles even aan add-ons moeten verwijderen, daarna even herstarten en weer even peilen hoe het nu met de traagheid is gesteld.
If it ain't broken, don't fix it
7
Alles heb er uit gehaald aan extensies en webschild staat nog uit en op zich lijkt het laden van websites weer goed te gaan.
Kan ik webshild nu weer inschakelen en mijn extensies weer installeren?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”