Plaats reactie
1
Goedenavond,

Vandaag heb ik Avast Antivirus geïnstalleerd en sindsdien kan ik op bijna geen enkele site meer uit de voeten. Ik kan bijvoorbeeld geen filmpjes meer bekijken op youtube en me hotmail kan ik niet openen. Voor me gevoel blokkeert Avast iets te fanatiek. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of een oplossing heeft?

Via deze link ( http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 478#p71478" onclick="window.open(this.href);return false; ) wilde ik me computer optimaal beveiligen. Ik heb namelijk ook Online Armor en Malwarebytes proberen te installeren, maar daarbij gaf me laptop een foutmelding; dat de app niet kan worden uitgevoerd op me pc en dat ik de software uitgever moet navragen of er een versie bestaat voor mijn pc.

Me laptop is een HP Pavillion 17 met Windows 8

Ik tast met allebei de problemen een beetje in 't duister, omdat ik ook niet zo ervaren ben hiermee. Dus ik hoop voldoende info te hebben gegeven. Alvast bedankt

Dave
2
Dave,

Welke antivirussoftware had je hiervoor in gebruik op de computer?
Heb je avast! Free antivirus helemaal compleet met de avast! Online Security plug-in geïnstalleerd, dan kan deze wel eens de oorzaak zijn van de problemen.

Wil je het volgende eens voor mij testen.

1.) Open avast! en klik op instellingen -> Actieve bescherming.
2.) Schakel het Webschild uit en herstart de computer.

Geeft dit verbetering bij de omschreven problemen?
If it ain't broken, don't fix it
3
Hiervoor had ik een proefversie van AVG, maar via dit forum heb ik Avast gedownload, omdat AVG een 30 dagen trial is.
Ik heb volgens mij die plug-in die jij bedoeld niet geïnstalleerd. Ik heb wel de plug-in voor firefox erop gezet.

Dat met het webschild had ik inderdaad al geprobeerd en dat verhielp het probleem volgens mij wel. Maar als ik die uit laat ben ik dan nog wel gewoon beschermd als ik op internet zit?
4
Dave,

Meestal ligt het probleem alleen aan de ingeschakelde optie (Webscannen), je zou als test alleen deze eens kunnen uitschakelen.

1.) Open avast! en klik op instellingen -> Actieve bescherming.
2.) Klik bij het webschild op het tandwiel.
3.) Verwijder het vinkje bij webscannen inschakelen en klik op OK.
4.) Herstart de computer na deze aanpassing.

Ook als deze optie is uitgeschakeld ben je gewoon goed beschermt, de optie voor het webscannen is alleen voor het controleren van de browserprocessen en kan soms voor een vervelende vertraging zorgen.
Vaak merk je dit als er ook add-ons als No-script en Adblock Plus zijn geïnstalleed.
If it ain't broken, don't fix it
5
Ik heb het webscannen uitgeschakeld en de Avast plug-in van Firefox verwijderd, maar het lost nog steeds de problemen niet op.
Avast probeert ook heel de tijd het programma bij te werken, maar hij geeft aan dat de host niet beschikbaar is. Zou dit het probleem kunnen zijn?
6
Dave,

Als de installatie van avast! corrupt is zou ik deze eerst proberen te herstelle.

1) Open Avast! en klik op instellingen -> probleemoplossingen
2) Klik op fabrieksinstellingen herstellen.
3) Zorg dat programma-instellingen en schild-instellingen staan aangevinkt.
4) Klik op (Nu terugzetten naar de standaard-instellingen).

Herstart de computer en probeer nu de programmaupdate weer te installeren.
If it ain't broken, don't fix it
7
Ik heb je instructies opgevolgd en hij zou nu up to date moeten zijn.
De problemen zijn nog steeds niet verholpen, zolang het webschild nog op actief staat en webscannen uitgeschakeld is.
Zou je niet aanraden om er een andere Firewall erop te zetten? Als ik het forum zo'n beetje doorlees ben ik niet de enige die problemen heeft met Avast.
Alvast bedankt!
8
Dave,

Met de avast! Online Security plug-in en het webschild zijn zeker veel problemen, helaas wel, geloof zeker dat er alles aan gedaan zal worden om dit op te lossen.
Ik zelf gebruik het webschild helemaal niet, het is ook geen firewall zoals je beschrijft maar gewoon een extra layer die bescherming biedt tijdens het browsen en dit werkt niet op alle systemen vlekkeloos.

Zelf geef ik voornamelijk het advies om dit gewoon tijdens de installatie uit te vinken en alleen het bestandssysteemschild te gebruiken en als aanvulling Online Armor van Emsisoft te installeren.
Op deze manier ben je nog eens veel beter beschermt en kan je het webschild laten voor wat het is in avast!

Maxstar heeft dit stapsgewijs in een topic gezet en ik denk dat dit ook voor jouw situatie nu de beste oplossing is om de problemen te verhelpen.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 96&t=11300" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je avast! op de aangegeven manier opnieuw installeert en dan Online Armor als firewall neemt ben ik ervan overtuigd dat alles goed zal werken.
Voor Online Armor moet je wel even de tijd nemen om te laten wennen en familiar te worden met de computer.
Maar als dit allemaal is geregeld dan heb je aan Online Armor een super firewall en een erg sterke beveiliging.
Ook voor Online Armor is er een vragenforum hier dus daar kan je ook altijd even je vraag of probleem voorleggen.
If it ain't broken, don't fix it
9
Ik heb Avast gedeinstalleerd en volgens de beschreven stappen opnieuw Avast geïnstalleerd samen met Online Armor.
Voor alsnog zijn mijn problemen verholpen, dus ik denk dat dit topic gesloten kan worden. Als ik toch nog vragen heb, zal ik de hulp van dit forum weer inschakelen:)
Hartstikke bedankt voor de hulp Angelo en een fijne avond.
Dave
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”