Plaats reactie
1
Goedendag,

Avast software updater werkt niet meer ik heb drie stuks die bijgewerkt moeten worden maar zodra ik op bijwerken klik opent Firefox en kan ik de update downloaden.
Maar als ik dus op downloaden klik gebeurt er helemaal niks meer en kan ik dus niks meer bijwerken met de software updater.

Dave
Laatst gewijzigd door dave1991 op 07 feb 2014 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
2
Dave,

Wil je het volgende eens voor mij controleren!

1.) Open avast! en klik op instellingen -> Bijwerken.
2.) Hier staat de huidige versie van avast! vermeld even welke dit is?
Laatst gewijzigd door Angel@ op 07 feb 2014 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
If it ain't broken, don't fix it
3
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb versie 2014.9.0.2013 en heb voor de zekerheid nog even op bijwerken geklikt en er is geen nieuwere versie beschikbaar.
4
Dave,

Jouw probleem is blijkbaar de 'schuld' van de avast! Online Security plugin die downloads van Cnet blokkeert.

1.) Open Firefox en druk daarna tegelijkertijd ctrl+shift+a in.
2.) Schakel de avast! Online Security uit en sluit Firefox.
3.) Open avast! en klik bij de avast! Software-updater op -> Vernieuwen.
4.) Pak een willekeurig programma en probeer even de update te downloaden.

Laat me daarna even weten hoe het downloaden nu is verlopen.
If it ain't broken, don't fix it
5
Ik heb je advies uitgevoerd en de software updater werkt nu gewoon weer.
Met andere woorden ik moet die extensie in Firefox nu gewoon uit laten staan of kan ik hem niet beter helemaal verwijderen.

Vriendelijk bedankt alvast.
6
Dave,

Zoals ik al vermoedde is de avast! Online Security plugin de oorzaak.
Installeer even handmatig de laatste versie van Firefox -> http://www.mozilla.org/nl/firefox/new/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb je de problemen dan nog met het bijwerken van andere verouderde software als de Online Security plugin weer is ingeschakeld?
If it ain't broken, don't fix it
8
Bedankt voor het testen Dave en ik moet zeggen dat er aardig wat problemen zijn de laatste maanden met de browser-plugin avast! en lijkt systeem afhankelijk te zijn.
Voorlopig heb ik niet een oplossing voorhanden om de avast! Software-updater te gebruiken als de Online Security plugin actief is.
Uitschakelen is voorlopig voldoende en de enige remedie - verwijderen is niet nodig, als er een patch beschikbaar komt kan je het weer inschakelen.

Dit probleem is trouwens alleen van toepassing op Firefox en Google Chrome, Internet Explorer gebruikers zullen geen problemen ondervinden met de avast! Software-updater als de Online Security plugin actief is.
If it ain't broken, don't fix it
9
Bedankt ik heb het nu helemaal uigeschakeld en wacht dan nu maar op een oplossing van Avast zelf die plugin is toch wel erg handig om snel te kunnen zien of een site veilig is.
10
Dave1991,

Als er een definitieve oplossing is gekomen of een update die het probleem kan oplossen zal ik het nog wel melden.
If it ain't broken, don't fix it
11
Dave, ik gebruik ook Firefox als standaard browser en Avast Free als virusscanner.
Ik heb de add-on (invoegtoepassing) Avast Online Security uitgeschakeld. In plaats daarvan heb ik de add-on WOT (Web of Trust) geïnstalleerd.
Ook met WOT kun je snel zien of een site veilig is. In Firefox zie je dan achter de adresbalk een gekleurde cirkel. Groen is veilig. Geel is oppassen. Rood is onveilig. Wanneer WOT te weinig gegevens over die website heeft, dan zal er een vraagteken bij de cirkel staan.
Ook achter alle zoekresultaten van Google zal zo'n cirkeltje van WOT staan.
WOT is hier te downloaden: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/a ... sing-tool/" onclick="window.open(this.href);return false;
Klik daar op de grote groene knop met de tekst "+Toevoegen aan Firefox".

Overigens gebruik ik de Avast software updater niet zoals jij dat doet. Wanneer Avast mij een melding geeft dat bepaalde programma's verouderd zijn, dan noteer ik over welke programma's het gaat en dan sluit ik dat venster van Avast. Het updaten van de programma's doe ik dan vanuit die programma's zelf.
Bij sommige programma's (bijvoorbeeld VLC Player) vind ik het zelfs makkelijker en sneller om eerst de oude versie te verwijderen en daarna de nieuwste versie op te halen. Dat gaat sneller en levert minder problemen op dan updaten van het programma.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”