Plaats reactie
1
Ik heb al een paar dagen last van de melding dat mijn windows defender en avast antivirus programma zijn uitgeschakeld.
Zie melding rechtsonder bij de foto.


Afbeelding

Als ik die mededeling aanklik krijg ik deze venster.


Afbeelding

Maar: als ik de snelkoppeling van avast aanklik, geeft avast aan dat het antivirusprogramma up to date is en gewoon loopt.
Ik heb malwarebytes gedraaid maar die kan ook niks vinden.
Wat is er aan de hand?
2
Hallo,

Dit probleem kan veroorzaakt worden als het onderhoudscentrum van Windows van slag is, wat een mogelijke oplossing is dat kan het resetten van het (WMI) onderhoudscentrum zijn.

Download Afbeelding Repair WMI van Tweaking.com naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op Tweaking.com-RepairWMI.exe, de tool wordt nu vanzelf uitgepakt.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Wanneer het uitpakken gereed is en de tool is gestart klikt u op de knop Start.
  • Zodra de tool gereed is sluit u deze en herstart u de computer.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
HAllo Maxstar,

nadat repair WMI klaar was met het opsommen van lange lijst waar, heb ik op stop geklikt en krijg nu dit scherm waar hij tot nu toe ca 10 min bezig is, klopt dat?

Afbeelding
6
Ik heb het programma verwijderd en opnieuw gedownload, na opsomming vd lijst geeft hij dit aan, zie foto

Afbeelding

Moet ik nu de laptop opnieuw opstarten of wachten?
9
Hallo Maxstar,
ik heb nogmaals het programma verwijderd en opnieuw gedownload ::) en als administrator laten uitvoeren met dit als eindresultaat, zie foto

Afbeelding
10
Hallo,

Nu is het wel gelukt, en daarna kan je handmatig dit venster sluiten. Nu is het afwachten of het geholpen heeft, maar het is sowieso niet zorgwekkend dat het onderhoudscentrum aangeeft dat de antivirussoftware niet actief is als dit wel het geval is. Soms zie je deze melding ook wel eens tegelijkertijd verschijnen als er een update van de virusdefinities wordt uitgevoerd. Bepaalde componenten worden dan soms opnieuw gestart waardoor Windows denkt dat de beveiligingssoftware niet actief is.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”