Plaats reactie
1
Hoi,

via het Hijackthis-forum werd ik doorverwezen naar jullie; zie topic. http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... =4&t=36414
Ik heb Avira vervangen door Avast.

Ik heb 2 problemen met Avast:
1)De add-on op Firefox onthoudt de instellingen bij Webanalyse toegestaan en Overig toegestaan niet. Ik heb het aangepast en opgeslagen in de instellingen maar de dag erna staan beiden weer op Rood. Ik weet verder ook niet wat dit precies betekent maar Avast onthoudt de instellingen blijkbaar niet?
2)Verder geeft Avast telkens een melding dat ik Flash Player Active X moet updaten naar versie 11.9.900.152 ; ik heb dit gedaan maar krijg de waarschuwing telkens opnieuw. Enig idee hoe dit opgelost kan worden?

Groetjes,
Miami
2
Miami,

1) Druk als Firefox is gestart op de toets-combi (CTRL+SHIFT+A), welke versie van avast! Online Security is er aanwezig? Dit zal 9.0.2006.53 zijn.
2) Open Avast! en klik op instellingen -> Actieve bescherming
3) Staat het Webschild hier op Aan ingesteld?
Miami schreef:Verder geeft Avast telkens een melding dat ik Flash Player Active X moet updaten naar versie 11.9.900.152
1) Open Avast! en klik op instellingen -> Hulpmiddelen -> Software-updater.
2) Klik op aanpassen > Beginwaarden van de database herstellen (probleemoplossing).
3) Klik op Beginwaarden van database nu herstellen.
4) Herstart de computer en controleer of er nog een melding verschijnt.
If it ain't broken, don't fix it
3
Hoi,

dank je wel voor je reactie.

avast! Online Security is versie 9.0.2006.53 en Webschild is AAN

Bij de software-updater kom ik dit niet tegen:
2) Klik op aanpassen > Beginwaarden van de database herstellen (probleemoplossing).
Ik zie wel Bijwerken onder Geinstalleerde toepassingen maar dat heb ik al gedaan.
Mijn Avast is nog niet geregistreerd; komt het misschien daardoor dat ik de knop aanpassen niet zie?

Groetjes,
Miami
4
Miami,

De niet-voltooide registratie heeft geen invloed op de instellingen, maar we gaan even opnieuw avast! installeren.

1) Schakel de Avast! zelfbeschermingsmodule uit -bij (Instellingen - Probleemoplossingen - Activeer Avast! zelfbeschermingsmodule), en haal daar het vinkje weg.
2) Download de Avast! Uninstall Utility : http://files.avast.com/iavs9x/avastclear.exe" onclick="window.open(this.href);return false;
3) Start de computer opnieuw op in Veilige Modus ( herhaaldelijk F8 drukken bij het opstarten ).
4) Open de Avast! Uninstall Utility en volg de aanwijzingen.
5) Start de computer daarna 2x opnieuw normaal op.
6) Installeer Avast! opnieuw en start de computer daarna weer opnieuw op.

7 ) Download het avast! setupbestand even opnieuw -> http://files.avast.com/iavs9x/avast_fre ... _setup.exe" onclick="window.open(this.href);return false;
8 ) Installeer avast! -> vergeet niet om Google Chrome uit te vinken als je dat niet wilt installeren.
9 ) Registreer nu direct het programma even -> http://www.gratisvirusscanner-downloade ... gistreren/" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broken, don't fix it
5
Excuus, ik heb verkeerd gekeken.
Ik zie 2) Klik op aanpassen > Beginwaarden van de database herstellen (probleemoplossing) nu wel staan.
Zal dat eerst even gaan proberen.
6
Hoi,

In het scherm van software-updater staat nog steeds bijwerken bij Abobe Flash Player Active X.
GOM-player heb ik ook ge-updated en die gaat wel goed in dat scherm.
Kan het niet eerder een probleem van Adobe zijn dan van Avast?

groetjes,
Miami
7
Miami,

Dit is heel makkelijk te testen, en het is geen fout van avast! maar kan wel door foutieve gegevens in de database van de Software-updater komen.
Wil je het volgende eens voor mij doen.

1) Ga via Start naar het Configuratiescherm -> Software.
2) Verwijder de Adobe Flash Player installaties.
3) Herstart de computer.
4) Geeft avast! nu nog melding over een verouderde Abobe Flash Player?
If it ain't broken, don't fix it
8
Hoi Angel,

via het hoofdaccount heb ik Adobe Flash Player en de plug-in verwijderd.
Avast geeft nu in software updater weer: "Flash Player Plug-in' is up-to-date.

Maar nu krijg ik echter wel een melding in beeld met "Flash 6 not found.Please install aPaper or Flash SCR Master!".
Enig idee wat dit betekent?

Groetjes,
Miami
9
Ik heb aanvullende info: mijn screensaver werkte niet meer.
Ik kreeg dan die melding van "Flash 6 not found.Please install aPaper or Flash SCR Master!" en word dan ge-redirect naar een internet-site over Excel passwords.
In de installatiemap van se screensaver vind ik dit bestand: bs_Excel_Password_Recovery_Lastic.exe

Volgens MBAM een malware. Hoe krijg ik dit eraf?

Bestanden gedetecteerd: 1
D:\Programma's\Screensavers\bs_Excel_Password_Recovery_Lastic.exe (PUP.Optional.Conduit.A) -> Geen actie ondernomen.

Groetjes,
Miami
10
Miami,

Die screensaver is helemaal geen screensaver maar een PUP/PUA applicatie en kan je verwijderen, maar wat is je probleem met de screensaver precies ik neem aan dat het een third-party SS is?
If it ain't broken, don't fix it
11
Mijn screensaver werkte niet meer en dat bestand wat ik noemde stond in dezelfde directory als de screensaver. Blijkbaar blokkeerde dat de screensaver.
Ik heb daarom de screensaver maar verwijderd en dat dat PUP.Optional.Conduit.A door MBAM in de quarantaine laten zetten en nu krijg ik die melding niet meer.
Moet ik nu nog meer doen omdat PUP er helemaal af te krijgen?
12
Miami,

Verder zijn er dus ook geen probleempjes meer, de kwakkelende ScreenSaver was nog het enige probleem?
Miami schreef:Moet ik nu nog meer doen omdat PUP er helemaal af te krijgen?
Je kan natuurlijk altijd even een check-up laten doen bij de logjes-sectie op dit forum.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 206&t=3904" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broken, don't fix it
13
Hoi,

ik merk verder niets maar ik zal voor de zekerheid in die andere sectie even vragen of ik nog meer moet doen om dat PUP eraf te krijgen; geen idee waar dat allemaal in gaat zitten.

Ik heb nu een Windows screensaver erop; de andere heb ik verwijderd. Ik kreeg ook weer een softwaremelding van Avast over Adobe; het updaten ging nu goed.
Lag dus aan Adobe denk ik.

Dank voor je hulp.

Groetjes,
Miami
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”