Plaats reactie
1
Goed morgen,

Hulp gevraagd voor mijn probleem Aub.

Ik dacht dat al mijn problemen verholpen waren maar helaas ;( Het vervolg op dit (http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 6&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;)

Mij Avast Internet Security heeft weer wat gevonden.
Ik heb vandaag een snelle scan uitgevoerd en toen kreeg ik de melding van

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image en de bestandslocatie

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image Daarna moest ik een opstartscan maken. Wat ook weer 2 uur duurde ;(

Waar dit in stond:

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image Hier geeft hij aan niks gevonden te hebben?

Moet ik die melding nu serieus nemen of niet?

Alvast bedankt!

Gr.

Tino
2
C:\avast! sandbox is een beveiligde omgeving en geeft het daarom als (Bedreiging: Rootkit hidden file) aan, en dit is een bekende (False Positive) van avast! die je kan negeren maar als opgelost moet zijn.
De oorzaak data avast! uTorrent.exe als (Bedreiging: Rootkit hidden file) aanziet, en niet kan verwijderen komt simpelweg omdat het op dat moment in de SandBox van avast! actief is.
Als je uTorrent in de Sandbox sluit zullen de bestanden automatisch gedelete worden, het bestand wat avast! detecteert bestaat namelijk helemaal niet buiten de avast! sandbox.
Reboot je dan de computer en je voert een opstartscan uit zal er niets meer gedetceteerd worden omdat de bestanden niet bestaan op de locatie waar avast! het eerder detecteerde.

In je andere topic had je op het moment van scannen ongetwijfeld SafeZone met daarin Google Chrome open staan en dan worden die bestanden als (Bedreiging: Rootkit hidden file) gezien.

Code: Selecteer alles

C:\avast! sandbox\S-1-5-21-3163310351-259726369-2821834488-1002\C\Users\Username\AppData\Temp\CRX_DF399A9B283A\GoogleUpdateSetup.exe
C:\avast! sandbox\S-1-5-21-3163310351-259726369-2821834488-1002\C\Userr\Username\AppData\Temp\CRX_DF399A9B283A\ChromeRecovery.exe
Wil je het volgende eens voor mij controleren!
1) Open Avast! en klik op instellingen -> Bijwerken.
2) Kijk bij Programma even wat de huidige versie is -> is dit (2014.9.0.2008) of een eerdere versie?
If it ain't broken, don't fix it
3
Beste @ngel,

Bedankt voor je antwoord!
Het programma is 2014.9.0.2008

Het lijkt mij dus beter om uTorrent niet meer te gebruiken? Zijn er alternatieven beschikbaar?

Tino
4
Bovendien heb ik een ander topic gemaakt over een account, te weten S-1-5-21, die lijkt toegang te hebben tot mijn pc.
Deze code komt hieronder ook voor in jouw reactie:
C:\avast! sandbox\S-1-5-21-3163310351-259726369-2821834488-1002\C\Users\Username\AppData\Temp\CRX_DF399A9B283A\GoogleUpdateSetup.exe

Deze gegevens staan achter sandbox\ .
Weet jij wat dat is? Kan het kwaad of totaal niet?

groet,
Tino
5
Tino2907 ,
Tino2907 schreef:Het lijkt mij dus beter om uTorrent niet meer te gebruiken? Zijn er alternatieven beschikbaar?
uTorrent kan je blijven gebruiken het is denk wel de meest betrouwbare (torrent-client) en het probleem zit niet in uTorrent maar in het starten van het programme in de SandBox van avast!
Laat je alle programma's standaard in de SandBox uitvoeren, want dit is namelijk helemaal niet nodig als een applicatie veilig is.
Heeft je uTorrent pictogram een slotje van avast! gekregen, 1) ja dan wordt deze altijd in de SandBox gestart 2) Nee dan start je uTorrent handmatig in de SandBox via het Shell menu (Rechtermuisknop).

Maar als uTorrent nog niet is gestart geweest zou avast! ook niets mogen detecteren na een herstart van je systeem als je deze in de SandBox uitgevoerd hebt gehad.
Laat je uTorrent trouwens automatisch opstarten? Als dit zo wil je dan het volgende eens doen.

1) Open start -> uitvoeren en tik hier msconfig, open het tabje opstarten.
2) Haal het vinkje weg bij de uTorrent vermelding en klik op OK.
3) Herstart het systeem.

Laat avast! scannen, en als er nu nog een (Rootkit hidden file) melding komt laat het dan even weten.

Op je andere vraag reageer ik wel even in dat topic zelf. ;)
If it ain't broken, don't fix it
6
Beste Angel,

UTorrent start standaard niet automatisch op bij het opstarten van mijn pc. Stond zo al ingesteld.

Heb een nieuwe systeemscan gemaakt en heeft niks gevonden :D

Dus als ik het goed begrijp kan ik uTorrent gewoon buiten de sandbox opstarten?

Maar ik kan er dus zeker van zijn dat ik geen rootkit op mijn pc heb?

Alvast bedankt voor je geboden hulp ;) :dank:

Met vriendelijke groet,

Tino
7
uTorrent kan je geheel buiten de Sandbox uitvoeren, het is echt niet nodig om dit in de beveiligde omgeving te doen.
Je hebt ook zeker geen rootkit op je PC, de melding van avast! is echt een onterechte melding door je gebruik van de Sandbox en dat weet ik 100% zeker.
If it ain't broken, don't fix it
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”