Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

 
Ronald de Rooy
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 209
Lid geworden op: za 31 dec, 2011 00:03:52
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 8.1 64 bit
AV: Avast
FW: Online Armor

Door nieuwste update Avast problemen met Thunderbird...

zo 19 mar, 2017 22:26:08

Hoi,

Gisteren of zo heeft Avast Free Antivirus een automatische totaal nieuwe update ondergaan. (de combinatie Avast - Thunderbird werkte al jaren foutloos hier) Ander logo in systeemvak etc etc. Nu wil ik met Thunderbird mijn mail openen en krijg ik voor ieder E-mail account/provider als ik mail probeer binnen te halen e/of verzenden een popup schermpje met het bericht: "Er is een fout opgetreden bij de POP3-mailserver. Mailserver pop.ziggo.nl antwoordde:"

Geen idee wat ie antwoordde want meer staat er niet achter!  :lol:

Ik heb wel wat ontdekt door even Avast uit te schakelen voor 10 min en toen kon ik gewoon mijn mail binnenhalen en versturen. Ondertussen ben ik erachter dat via Avast-Instellingen-Onderdelen en dan via de knop/schakelaar: Mailschild uitschakelen al voldoende is, maar dit kan niet de bedoeling zijn toch? Voorheen werd mijn inkomende en uitgaande mail incl. bijlage trouw gescand!

Het zal wel iets kleins zijn wat ik moet aanpassen maar graag een reactie welke stappen ik moet volgen.

Alvast bedankt!

Ronald 
 

 
Gebruikersavatar
iEscape
Moderator
Moderator
Berichten: 5322
Lid geworden op: ma 18 okt, 2010 12:50:25
OS: macOS Sierra 10.12.1 & W10
AV: EIS
AM: MBAM Pro
FW: Little Snitch

Re: Door nieuwste update Avast problemen met Thunderbird...

ma 20 mar, 2017 19:21:59

@ Ronald,

Uw topic is verplaatst naar de juiste forum onderdeel, zodat het in de spotlight komt van de Avast expert.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding

Afbeelding
 
Ronald de Rooy
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 209
Lid geworden op: za 31 dec, 2011 00:03:52
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 8.1 64 bit
AV: Avast
FW: Online Armor

Re: Door nieuwste update Avast problemen met Thunderbird...

ma 20 mar, 2017 20:55:54

@ i Escape Ik dacht dat ik de juiste forum plaats ervoor gevonden had maar dus niet haha. Bedankt! Ronald
 
Gebruikersavatar
Angel@
Security Advisor
Security Advisor
Berichten: 1065
Lid geworden op: zo 27 dec, 2009 18:13:34
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Linux Mint & Windows 7
AV: avast! Free & IS
Locatie: Amstelveen

Re: Door nieuwste update Avast problemen met Thunderbird...

di 21 mar, 2017 16:04:03

Hoi Ronald,

Heb je in TB het aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie aan staan?

1) Open Avast! en klik op instellingen -> probleemoplossingen
2) Klik op fabrieksinstellingen herstellen.
3) Zorg dat programma-instellingen en schild-instellingen staan aangevinkt.
4) Klik op (Nu terugzetten naar de standaard-instellingen).
5. Herstart de computer.

Werkt dit niet wijzig dan je POP-server eens in IMAP.
If it ain't broken, don't fix it
 
Ronald de Rooy
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 209
Lid geworden op: za 31 dec, 2011 00:03:52
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 8.1 64 bit
AV: Avast
FW: Online Armor

Re: Door nieuwste update Avast problemen met Thunderbird...

wo 22 mar, 2017 01:43:14

Hoi,
Waar kan ik dat zien in TB of beveiligd wachtwoord verificatie aan staat?
Ik vond wel dit maar ik weet niet of je dat bedoeld? (zie images onder) De ene is trouwens een POP e-mail en de andere een IMAP e-mail. Beiden verzenden niet en halen geen mail binnen!
Overigens staan er nog 3 Window Users accounts op deze pc die allemaal met Thunderbird werken en alles bij elkaar zo'n 12 verschillende e-mailaccounts van verschillende providers, maar niemand kan mail binnenhalen en/of verzenden.
Afbeelding
Afbeelding
Ik hoor het graag weer of dit is wat je bedoelde voor ik verder ga om Avast terug te zetten naar standaardinstellingen.

Alvast bedankt!

Ronald
 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast