Plaats reactie
1
"";"Trojaans paard Generic30.BHGD, c:\Documents and Settings\All Users\Application Data\BrowserProtect\2.5.986.67\{c16c1ccb-7046-4e5c-a2f3-533ad2fec8e8}\uninstall.exe";"Geïnfecteerd"
"";"Trojaans paard Generic30.BHGD, c:\Documents and Settings\All Users\Application Data\BrowserProtect\2.5.986.67\{c16c1ccb-7046-4e5c-a2f3-533ad2fec8e8}\BrowserProtect.exe";"Geïnfecteerd"

Is dit een false positive van AVG, of moet ik mij hier wel zorgen over maken?
Ik heb al met mbam gescand maar vind niks.
3
Upload beide bestanden eens naar http://www.virustotal.com" onclick="window.open(this.href);return false; en post de twee URL's hiervan.

c:\Documents and Settings\All Users\Application Data\BrowserProtect\2.5.986.67\{c16c1ccb-7046-4e5c-a2f3-533ad2fec8e8}\uninstall.exee
c:\Documents and Settings\All Users\Application Data\BrowserProtect\2.5.986.67\{c16c1ccb-7046-4e5c-a2f3-533ad2fec8e8}\BrowserProtect.exe
If it ain't broken, don't fix it
4
Die bestanden zijn al verwijderd door AVG dus kan ik die niet meer laten scannen op die virustotal website.
Wat doet BrowserProtect eigenlijk want kan mij niet herinneren dit ik dit zelf heb geinstalleerd.
6
Volgens mij heb ik een andere BrowserProtect want dat scherm heb ik nog nooit gezien en kan ik ook nergens terugvinden.
In FF staat BrowserProtect 2.5.986.67 By BIT89 INC.
7
Hoi,

Dit betreft inderdaad een andere BrowserProtect, en dit domein staat reeds op de blacklist van HPhosts. Verder staat dit domein bekend om het verspreiden van ADWARE/Adware.Gen

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.
Afbeelding
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Vista en Windows 7 gebruikers: Rechtsklik op AdwCleaner en selecteer als Administrator uitvoeren...
  • Voor XP: Gewoon dubbelklikken op AdwCleaner.
  • Klik vervolgens op Verwijderen.
  • Klik bij AdwCleaner – Information op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Restart Required op OK
Dat tijdens de aktie de snelkoppelingen verdwijnen, is normaal.
Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile.
Post aansluitend de inhoud van dit log in je volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Sival schreef:Wat doet BrowserProtect eigenlijk want kan mij niet herinneren dit ik dit zelf heb geinstalleerd.

Code: Selecteer alles

BrowserProtect\2.5.986.67\{c16c1ccb-7046-4e5c-a2f3-533ad2fec8e8}\uninstall.exee
Browser Manager\2.5.911.18\{c16c1ccb-7046-4e5c-a2f3-533ad2fec8e8}\uninstall.exe
BrowserProtect is niets meer dan een rebuild van Browser Manager wat ook van (Bit89 Inc) makelij is.
Bit89 Inc. is the owner of Bit89.com, the maker and the developer of various advertising supported monitization software plugins used by companies such as PerformerSoft LLC, the maker of the PC Performer. Bit89 makes an adware and potentially unwanted plugin known as Browser Manager and or Application Manager which is a web browser toolbar/add-in for Internet Explorer, Firefox and Chrome. The plugin system consists of a hooker module that is loaded into the bundled application as well as a stand alone process and in the case of Browser Manager, a Windows service. Bundled/hooked programs include eType Application by DSNR, 7-Zip bundled application as well as others.

PerformerSoft, which bundles the Browser Manager components. Bit89 Inc. is also registered to the same account as the following domains, all associated with the PerformerSoft line of products such as appround.us, appround.net, appround.com, vax9.com (which markets itself as an antivirus program), fasterbetterpc.com, driverperformer.com and of course performersoft.com. Bit89 is also associated with another adware bundling install manager called InstallBrain (bundlers of Babylon Toolbar, Searchcore Toolbar, DealFinder, Findamo and PriceGoing) as well SpecialSavings.
If it ain't broken, don't fix it
9
Adwcleaner is niet gelukt dit programma werdt eerst ook door AVG geblokt.
BrowserProtect is niets meer dan een rebuild van Browser Manager wat ook van (Bit89 Inc) makelij is.
Maar hoe krijg ik het nu weg als het een hook blijkt te zijn. ?
10
Hoi,
Sival schreef:Maar hoe krijg ik het nu weg als het een hook blijkt te zijn. ?
Kijk eens in de softwarelijst van Windows of hier BrowserProtect aanwezig is, zo ja verwijder deze dan.
Mocht na het verwijderen BrowserProtect nog aanwezig zijn in de browser in de vorm van een extensie of plug-in kan je deze handmatig verwijderen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
BrowserProtect is nu verwijderd maar ik kreeg trouwens al geen meldingen meer van AVG.
Ieder geval bedankt voor de hulp.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”