Plaats reactie
1
Ik ben een laptop aan het nakijken, omdat de eigenaar niet meer op internet kon.
Na een snelle blik, was er geen IE te bekennen. Ik heb de snelkoppeling terugveroverd uit program files> Internet Explorer>iexplore.exe
Bij nader onderzoek bleek, AVG de snelkoppeling te hebben verwijderd: Afbeelding MBAM> geen infecties
DDS log> blijkt ook schoon, zie:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Hallo,

Plaats alle bestanden eens terug op de computer (op AutoKMS na) en verwijder vervolgens AVG 2012, herstart de computer en installeer de 2014 versie en voer daarna eens een volledige scan uit.
Je kan de teruggeplaatste bestanden later ook eens handmatig met AVG scannen, en wellicht ook even uploaden naar http://www.virustotal.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben benieuwd of er met de recente versie ook door AVG detectie is op deze bestanden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Wat achterlijk dat AVG Free 2012, allemaal bestanden verwijderd die 100% clean zijn.
AVG Free 2014 geïnstalleerd, volledige systeem scan gedaan & handmatig gescand, geen infecties gevonden.
ook op de website "virustotal" worden er geen infecties gevonden.

ik vind dit ronduit slecht van AVG :crash: :o
7
Hallo,

Ik denk dat het probleem eerder schuil gaat in de verouderde versie, qua definities en detectiemogelijkheden is dat gewoonweg verouderd en in principe kunnen dergelijke problemen dan veroorzaakt worden.
Maar het blijft inderdaad wel een vreemde zaak, en een echt duidelijke aanwijzing van de detectie werd niet gegeven dus wellicht is het een detectie van de verouderde heuristische engine?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Hallo,

Maar er zijn duizenden "leken" met AVG Free 2012 of ouder .
Moeten al deze gebruikers dan hun (systeem)bestanden verliezen, dit mag AVG wel oplossen.

Daarnaast is de virusscanner 2 jaar oud, bij bijvoorbeeld 5 a 6 jaar begrijp ik het wel

In ieder geval bedankt voor je hulp!
9
Goedemorgen,

Eigenlijk ligt het probleem niet geheel bij AVG, elk jaar komen er nieuwe versies uit wanneer je een verouderde versie gebruikt krijg je hier melding van dat je kan upgraden.
Wanneer je dit niet doet en een verouderde versie blijft gebruiken, die niet meer door AVG wordt doorontwikkeld kunnen dergelijke problemen ontstaan.

AVG zal dit ook niet meer gaan aanpassen, de 2012 versie wordt niet meer ondersteund door AVG net zoals de ondersteuning voor XP op 8 april gaat eindigen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Goedenavond,

Je hebt een paar sterke argumenten, maar alle Computers die ik nakijk voor familie/vrienden bevatten verouderde software.
Ik ben vaak een avondje bezig om alles bij te werken. Ik update mijn software 9 van de 10 keer al voordat er een melding in beeld komt.
Maar er zijn genoeg gebruikers, die de melding weg klikken, simpelweg uit onwetendheid.
Het komt er in het kort op neer: Deels de schuld van de gebruiker & deels de schuld van AVG.
11
Rick13,

Ik heb geen flauw idee of AVG beschikt over een automatische update-functie voor programma-updates maar avast! heeft dat bijvoorbeeld wel alleen moet dat wel even handmatig ingeschakeld worden.
Dan heb je daar als gebruiker helemaal geen omkijken meer naar en krijg je een simpele vraag om te upgraden waar je alleen op akkoord kan klikken en niet kan negeren.

Dat iemand anno 2014 nog een source van een AV uit 2012 gebruikt kan niet alleen onwetendheid zijn want bij iedere aanmelding zal je na het updaten van de (defs) en melding komen dat er ook een nieuwe programmaversie is.
2 jaar / 365 = 730 meldingen als je dagelijks de computer gebruikt en dan gaat er toch wel een alarmbel af als er dagelijks een melding komt op te upgraden. :-\
Rick13 schreef:Het komt er in het kort op neer: Deels de schuld van de gebruiker & deels de schuld van AVG.
Hier ben ik het niet echt mee eens hoor! Hoe kan je uberhaupt de schuld bij de vendor leggen als gebruikers met een verouderde versie blijven werken?
Er zijn zelfs vendors waarbij het updaten van de (defs) niet meer kan als je meer dan een x aantal versies terug gebruikt van de meest recente.
Eigenlijk ook niet meer dan logisch 1.) Er is niet voor niets een programma-update 2.) Een verouderde versie blijven ondersteunen met (defs) zal dubbelwerk geven.

In dit licht is het dus de gebruiker waarbij de schuld licht en niet bij de fabrikant van software.
If it ain't broken, don't fix it
12
Angel@ schreef:Rick13,

Ik heb geen flauw idee of AVG beschikt over een automatische update-functie voor programma-updates maar avast! heeft dat bijvoorbeeld wel alleen moet dat wel even handmatig ingeschakeld worden.
Dan heb je daar als gebruiker helemaal geen omkijken meer naar en krijg je een simpele vraag om te upgraden waar je alleen op akkoord kan klikken en niet kan negeren..
Deze "functie" heeft AVG free niet. Maar is prima op te lossen door Personal Software Inspector te installeren.
Werkt ook beter, tenminste dat is mijn ervaring!
Angel@ schreef:Rick13,

2 jaar / 365 = 730 meldingen als je dagelijks de computer gebruikt en dan gaat er toch wel een alarmbel af als er dagelijks een melding komt op te upgraden. :-\
Hier ben ik het ook niet volledig mee eens. Dan moet de gebruiker begin 2012 al een melding hebben gehad om te upgraden naar 2013 :twisted:
Knap, als deze versie nog niet op de markt was :eek:
Tussen "update" & "upgrade" zit een wereld van verschil
13
Hallo,

De gratis versie van AVG geeft automatisch melding wanneer er een verouderde versie wordt gebruikt, dit is er sinds versie 7.5 als ik het mij goed herinner.
Je krijgt het onderstaande scherm te zien na het updaten van de virusdefinities om AVG bij te werken, dus wat Angel@ aangeeft klopt wel hoor. Afbeelding
Elk jaar worden er nieuwe versies uitgebracht waarbij het jaartal ook vooruit loopt, ik denk dat je halverwege dit jaar al de 2015 versies van de meeste beveiligingspakketten kan verwachten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”