Plaats reactie
1
Ik ben afgelopen geholpen met het verwijderen van een "pup-infectie" ("sweet page verwijderinstructie gevolgd, nu de laatste stap?"). Uw collega, bartblaze, gaf de tip om mijn AVG antivirus programma in te stellen op het herkennen van deze infecties (wat nu dus niet het geval is). Hij schreef: "Normaal gezien zullen de basis-instellingen voor AVG voldoende zijn voor de meeste infecties, echter voor zulke infecties ga je mogelijk een extra aanpassing moeten doorvoeren. Dit kan je best eens navragen in volgend AVG sub-forum: viewforum.php?f=308".
Ik kan geen vergelijkbare casus vinden op het forum. Kunt u mij aangeven óf en hoe dit mogelijk is (AVG free edition).
met vriendelijke groet
Leo
2
Hallo,

De gratis versie van AVG bevat inderdaad een optie om potentieel ongewenste programma's te detecteren, ik heb het inschakelen ervan even in het kort omschreven.
  • Open AVG Antivirus en klik op Opties en kies vervolgens de optie Geavanceerde instellingen.
  • Klik in het linker deelvenster op Computerbescherming > Antivirus.
  • Plaats vervolgens een vinkje bij de optie Verbeterde set potentieel ongewenste programma's rapporteren en klik vervolgens op OK.
  • Klik vervolgens in linker deelvenster op Scans en vink bij "De hele computer scannen" eveneens de optie Verbeterde set potentieel ongewenste programma's rapporteren aan en klik op OK.
  • Voer het bovenstaande ook uit bij Mappen of bestanden scannen en Scan van Shell-extensie.
  • Eventueel kan je ook de optie Scan van verwisselbaar apparaat inschakelen aanvinken mocht er gebruik gemaakt van van externe schijven en USB-sticks.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Maxstar, bedankt, ik heb de aanwijzingen opgevolgd en hoop dat ze nooit (meer) nodig zijn... ;)
met vriendelijke groet
leo
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”