Plaats reactie
1
AVG Internet Security voor 3 PC's aangeschaft. Op 2 pc's geïnstalleerd zonder problemen (Windows 7), op de derde, een netbook met XP lukt het niet: setupfout met foutcode 0xC0070643, algemene interne fout,MSI-engine, context AVG productinstallatie, MSI-actie mislukt.
Bij openen van AVG blijkt:
Computerbescherming: Resident Shield-component niet actief
Surfen: Component niet actief
E-mails: Pers. e-mailscanner is niet actief.
Heb diverse malen opnieuw geïnstalleerd na verwijderen, na reparatie, na verwijderen met Revo-uninstaller, na verwijderen met AVG-remover.
Geen succes.
Wie vertelt mij wat ik fout doe?
WillemKlaas
2
Hallo en welkom op het forum,

Als ik het goed begrijp is op de Netbook met Windows XP als een installatie van AVG aanwezig, maar kan AVG Internet Security niet geïnstalleerd worden.

Kijk eens in de softwarelijst via configuratiescherm > software wat hier aanwezig is van AVG en welke versie.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Navigeer met de Windows verkenner naar de onderstaande locatie.
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\MFAData\Logs\

Upload de laatste MFA-<date>-<time>.log en MSI-<date>-<time>.log naar http://www.mijnbestand.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en plaats hier de downloadlinks van beide bestanden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Zoals gezegd, geen AVG op het netbook, dus nog maar eens geïnstalleerd en wat blijkt? AVG IS start zonder problemen helemaal goed op, geen foutmeldingen meer. Ik ben daar blij om, maar snap het niet.
Bij MFAData\Logs gezocht, maar die zijn er (nog) niet.
Ik zou u graag willen bedanken, maar wat hebben we samen uitgezocht?
Niettemin, ik onthoud een en ander. Je weet maar nooit.
Groet,
WillemKlaas
Sluiten maar!
6
Mooi dat het probleem is verholpen, de foutcode 0xC0070643 met de omschrijving MSI-actie mislukt duidt vaak op een actieve MSI installer. Een installatie van bijvoorbeeld een driver, Windows Update of de uitvoeren van een programma-update van AVG zelf kan deze error geven als de installatie opnieuw wordt gestart.

In dit geval is wellicht de laatste installatie wel succesvol uitgevoerd omdat er geen andere MSI-installers meer actief waren op het systeem. Na het uitvoeren van b.v. de AVG remover is het ook noodzakelijk om het systeem tweemaal te herstarten, de meeste virusscanners beschikken namelijk over een zelfbeschermingsmodule en drivers die diep in het systeem geladen zijn. En deze kunnen pas na een herstart uitgeschakeld en verwijderd worden. Het verwijderen van antivirussoftware middels Revo Uninstaller is dan ook niet aan te raden, en kan in het slechtste geval enkel en alleen voor meer problemen zorgen...

Maar het probleem is gelukkig verholpen, en daar gaat het immers om. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u hier natuurlijk altijd terecht. :good:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”