Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Dino
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

Re: BSOD na installatie Online Armor

di 01 jan, 2013 11:35:04

Hallo,

Ik heb de gehele driver map C:\Windows\system32\drivers toegevoegd, maar ik krijg nog steeds een BSOD.

Angel@
Security Advisor
Security Advisor
Kennisniveau: (3) Expert
AV: avast! Free & IS

wo 02 jan, 2013 12:50:26

Wat je kunt proberen is avast! eens zo kaal mogelijk installeren, ctrlaldelete heeft dit elders op het forum ook al eens aangekaart.
viewtopic.php?p=47475#p47475

Omdat de BSOD zoals ik lees met regelmaat verschijnt bij het browsen zou ook het (webschild) van avast! de oorzaak kunnen zijn.
Maar ook het (netwerkschild) is niet uit sluiten als oorzaak.
Je kan dus alle schilden uitgezonderd van het (Bestandssysteemschild) en het (Gedragsschild) eens uitschakelen.

1) Open Avast! en klik op real-time schilden.
2) Schakel in de sub-menu de schilden uit door op stop te klikken.
If it ain't broken, don't fix it

Dino
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

wo 02 jan, 2013 14:39:34

Hallo,

Angela, Maxstar en ctrlaltdelete bedankt voor jullie hulp.
Ik heb alle schilden behalve bestandssysteemschild en gedragsschild uitgeschakeld maar ik krijg nog steeds een BSOD.
Ik heb Avast verwijderd van mijn PC en zit momenteel zonder virusscanner, als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag.

ctrlaltdelete
† In Memoriam
† In Memoriam
AV: Emsisoft Anti-Malware
FW: Online Armor

wo 02 jan, 2013 14:44:20

Dino,

Schilden uitschakelen is niet hetzelfde als schilden niet installeren. Lijkt misschien wel hetzelfde, maar 't werkt niet hetzelfde.

Ik zou Avast verwijderen, dan weer opnieuw installeren. Aangepaste installatie kiezen en dan alléén bestandssysteem kiezen.
Dan nog eens kijken of je de gevreesde blauwe schermen te zien krijgt.

Dino
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

do 03 jan, 2013 13:43:07

Hallo,

Ik heb Avast opnieuw geïnstalleerd en heb het even aangekeken maar tot op heden nog geen BSOD gehad.

Met vriendelijke groet,
Dino

Angel@
Security Advisor
Security Advisor
AV: avast! Free & IS

zo 06 jan, 2013 15:32:26

Dat zijn goede berichten dat het nu verholpen is het is dan toch een conflict tussen de schilden van avast geweest op dit systeem.

Happy & safe surfing :D
If it ain't broken, don't fix it