Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Dino
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

BSOD na installatie Online Armor

vr 28 dec, 2012 16:22:54

Hallo,

Omdat mijn G Data Total Protection 2013 was verlopen, heb ik enkele dagen geleden Online Armor en Avast geïnstalleerd.
sindsdien heb ik regelmatig een zwart en daarna een blauw scherm met de melding Bad Pool Header.

Zou Online Armor de oorzaak kunnen zijn want met alleen Avast had ik dit nog niet.

ctrlaltdelete
† In Memoriam
† In Memoriam
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Anti-Malware
FW: Online Armor

Re: BSOD na installatie Online Armor

za 29 dec, 2012 07:34:30

Dino,

Het is aan te raden om Avast en Online Armor zo in te stellen dat ze elkaar niet controleren. In Online Armor > Opties > Uitzonderingen, kun je de map toevoegen waarin Avast is geïnstalleerd. Online Armor zal dan die processen negeren.

Ik heb geen idee hoe dat in Avast werkt, maar er zal zeker een mogelijkheid zijn om daar ergens in te stellen dat Avast de processen van Online Armor moet negeren. Kies er dan voor om alle processen van Online Armor uit te sluiten van controle door Avast.

Het kan ook geen kwaad om te kijken of er ergens een minidump is opgeslagen op je systeem (C:\Windows\Minidumps\ ?)waar misschien meer informatie uit te halen is. Normaal gesproken zal Online Armor met een melding komen wanneer het systeem opnieuw wordt gestart na een crash met het verzoek om een minidump te versturen.

Maxstar
Administrator
Administrator
AV: Emsisoft Internet Security
Contacteer:

zo 30 dec, 2012 09:52:52

Hoi,

Voer ook het onderstaande eens uit zo krijgen we misschien meer inzicht in de oorzaak van de BSOD.

Download en installeer BlueScreenView
Na de installatie zal BlueScreenView starten.
Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
Sla het bestand op je bureaublad op.
Voeg dit bestand nu als bijlage toe aan je volgende bericht.
Met vriendelijke groet,

Maxstar

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Dino
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

zo 30 dec, 2012 11:19:48

Hallo Maxstar,

Bedankt voor je antwoord, wat ctrlaltdelete adviseerde om Online Armor zo in te stellen dat ze elkaar niet controleren heeft niet geholpen want ik kreeg wederom een BSOD.
Maar bij Avast is het nog niet gelukt want ik kan de map van Online Armor niet toevoegen.
Ik heb BlueScreenView uitgevoerd hieronder de bijlage:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Dino
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

zo 30 dec, 2012 12:05:59

Hallo,

Het is toch gelukt om in Avast de map van Online Armor uit te sluiten, maar het heeft niet geholpen ik kreeg namelijk weer een BSOD.

Maxstar
Administrator
Administrator
Contacteer:

zo 30 dec, 2012 12:42:22

Hoi,

Zo te zien is OADriver.sys de oorzaak van de BSOD.
Om meer informatie te verkrijgen kan je het volgende even uitvoeren.

Start Online Armor
  • Klik in het linker menu op "Opties"
  • Plaats hier een vinkje bij de optie "Foutoplossing modus inschakelen"
  • Nu zal er in het linker menu een extra optie zichtbaar worden genaamd "Foutoplossing"

Afbeelding
  • Herstart nu de computer om de gemaakte wijzigingen van kracht te laten zijn.

Wanneer je nu weer een BSOD krijgt, voer je hierna het volgende uit.

Start Online Armor
  • Klik in het linker menu op "Foutoplossing"
  • Open het tabblad "Diag"
  • Selecteer nu de complete tekst in dit venster en druk op CTRL + C
  • Ga naars start > uitvoeren en type hier notepad gevolgd door enter.
  • Druk in Notepad op CTRL + V of kies in het menu Bewerken de optie Plakken.
  • Sla dit bestand nu op bijvoorbeeld het bureaublad op als OAdiag.txt
    Voeg dit bestand nu als bijlage toe aan je volgende bericht.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
Met vriendelijke groet,

Maxstar

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Dino
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

zo 30 dec, 2012 14:23:40

Hallo,

Ik heb nu mijn computer opgestart in veilige modus, omdat ik nu al vier keer achter elkaar een BSOD kreeg.
Twee keer bij het afsluiten van de website van de Telegraaf en ook twee keer bij het plaatsen van dit bericht hier op het forum.
Ik voeg ook maar even het bestand OAdiag.txt als bijlage toe.

Maxstar
Administrator
Administrator
Contacteer:

zo 30 dec, 2012 15:32:49

Hoi,

Ik zie hier geen vreemde zaken in terug of iets waarvan ik zeg dat is de oorzaak, maar wellicht kan ctrlaltdelete hier meer over zeggen.
Hou sowieso even in de gaten wanneer en waarbij je exact die BSOD's krijgt misschien dat hier dan ook nog een aanleiding uit te achterhalen valt.
Met vriendelijke groet,

Maxstar

ctrlaltdelete
† In Memoriam
† In Memoriam

zo 30 dec, 2012 20:31:28

Ik vermoed dat de auto-sandbox van Avast een rol kan spelen of er is nog iets achtergebleven op het systeem van een firewall die eerder was geïnstalleerd.

De auto-sandbox van Avast kan wel worden uitgeschakeld. Je kunt in Online Armor ook kiezen om je browser veiliger te starten, dan heeft de browser en alles dat wordt gestart door die browser minder rechten.

Er zijn genoeg mensen die Online Armor + Avast gebruiken zonder een enkel probleem. Maar natuurlijk zullen er ook altijd wel wat mensen zijn die wel een probleem hebben met de combinatie Online Armor + Avast omdat geen enkel systeem hetzelfde is. Het is een hele klus om precies te achterhalen waardoor zo'n probleem dan wort veroorzaakt. Zelf zou ik ervoor kiezen om een aantal schilden van Avast uit te schakelen en de auto-sandbox ook.

Dino
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

ma 31 dec, 2012 12:52:50

Hallo,

Ik heb de computer weer in veilige modes opgestart, ik krijg steeds vaker een BSOD.
@ ctrlaltdelete je adviseerde om de auto-sandbox van Avast uit te schakelen.
Maar ik dacht ik verwijder Avast eens helemaal van mijn PC,maar dan krijg ik een error.
Die voeg ik even als bijlage toe.

ctrlaltdelete
† In Memoriam
† In Memoriam

ma 31 dec, 2012 13:33:05

Dino,

Hier kun je een uninstaller vinden voor Avast; http://www.avast.com/uninstall-utility
Volg de aanwijzingen die daar staan en dan zou 't moeten lukken.

Angel@
Security Advisor
Security Advisor
AV: avast! Free & IS

ma 31 dec, 2012 17:00:10

De oorzaak van dit probleem is zover ik kan beoordelen een conflict tussen de rootkit-scanner van avast! en de kernelmode driver van Online Armor
Dino schreef:
Het is toch gelukt om in Avast de map van Online Armor uit te sluiten, maar het heeft niet geholpen ik kreeg namelijk weer een BSOD.

Hiermee heb je niet de bewuste driver die voor het probleem zorgt uitgesloten van de bescherming / controle deze is namelijk helemaal niet in de installatie map van Online Armor aanwezig maar elders op het systeem.
Ik neem dus aan dat je niet C:\Windows\system32\drivers\OADriver.sys en alle andere drivers ook in avast! aan de exlusions / uitsluitingen hebt toegevoegd. ;)

Als je avast! nog niet hebt verwijderd voeg dan eens alle drivers van Online Armor aan de exlusions / uitsluitingen toe.
C:\Windows\system32\drivers\OADriver.sys
C:\Windows\system32\DRIVERS\oanet.sys
C:\Windows\system32\drivers\OAmon.sys
C:\Windows\system32\drivers\oahlp64.sys
If it ain't broken, don't fix it

Dino
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

ma 31 dec, 2012 17:11:51

Hallo,

Ik heb Avast kunnen verwijderen via de tip van ctrlaltdelete en geen BSOD meer gehad.
Ik ga nu Avast weer opnieuw installeren volgens de laatste aanwijzingen van Angela.

Dino
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

ma 31 dec, 2012 17:45:16

Hallo Angela,

Ik heb Avast opnieuw geïnstalleerd maar ik krijg de drivers van Online Armor niet toegevoegd aan de uitsluitingen van Avast.
Ik krijg de melding: There is no valid path selected.

Angel@
Security Advisor
Security Advisor
AV: avast! Free & IS

ma 31 dec, 2012 18:14:26

De mogelijkheid om exlusions / uitsluitingen toe te voegen binnen avast! is uitgezonderd tot mappen. Momenteel is het onmogelijk om specifiek bestanden toe te voegen.
In dit geval zul je de gehele driver map van Windows moeten kiezen bij exlusions / uitsluitingen -> C:\Windows\system32\drivers

Dit is natuurlijk geen ideale oplossing om een probleem te verhelpen maar tijdelijk kan dit verder niet zo heel erg veel kwaad.
Als je namelijk nu geen BSOD meer krijgt op (oadriver.sys) is de oorzaak boven water en is het heel simpel de avast! rootkit-scanner die in de clinch ligt met de kernelmode driver van Online Armor.
If it ain't broken, don't fix it