Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Agis
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
FW: Online Armor Free

Online Armor update error

zo 26 aug, 2012 12:34:43

Toen ik de computer opstarte kreeg ik een error van Online Armor. In de popup stond alleen automatische update met een rood kruis.
Ik heb een knipsel beijgevoegd.

Afbeelding

Gelijk heb ik een handmatige update gedaan en dit ging wel goed.
Bij de geschiedenis staat de volgende vermelding.

Automatische update: mislukt 08/26/12 11:32:11 actie - geen in een gele regel, daaronder staat.
OA: Online updates kunnen niet worden verwerkt. Controleer de internetverbindingsinstellingen of neem contact op met support., , Lezen timed out.

Hebben meerdere mensen hier last van gehad of was dit een probleem met mijn PC? Ik had wel gewoon verbinding met internet op dat moment namelijk.

ctrlaltdelete
† In Memoriam
† In Memoriam
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Anti-Malware
FW: Online Armor

Re: Online Armor update error

zo 26 aug, 2012 13:35:32

Agis,

Het kan wel eens gebeuren dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de server. Als je daarna wel kunt verbinden met de update server is er verder niets aan de hand. De update die je ontvangt voor online Amor worden maar 1 keer per dag uitgebracht en dan maakt het niet zoveel uit wanneer je die update op je systeem ontvangt.

Er is in Online Armor een optie (Opties . Firewall) om al het netwerkverkeer te blokkeren tijdens het opstarten van het systeem. Wanneer je die optie hebt ingeschakeld zou dit ook die fout kunnen veroorzaken bij de 1e update.

Agis
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

zo 26 aug, 2012 15:07:58

ctrlaltdelete schreef:
De update die je ontvangt voor online Amor worden maar 1 keer per dag uitgebracht en dan maakt het niet zoveel uit wanneer je die update op je systeem ontvangt.

Sorry! Ik begrijp niet helemaal wat u nu bedoeld. :-[

Ik heb trouwens wel de automatische updates op elk uur controleren ingesteld. Zou dit de oorzaak geweest zijn van de foutmelding omdat er maar 1 update per dag is?
ctrlaltdelete schreef:
Er is in Online Armor een optie (Opties . Firewall) om al het netwerkverkeer te blokkeren tijdens het opstarten van het systeem. Wanneer je die optie hebt ingeschakeld zou dit ook die fout kunnen veroorzaken bij de 1e update.

Is dit de optie actieve subnetscan inschakelen?

iEscape
Moderator
Moderator
AV: MBAM Pro
FW: Little Snitch (macOS)

zo 26 aug, 2012 16:07:20

ctrlaltdelete schreef:

Die optie is aanwezig bij OA Premium, bij OA Free is die optie gedeactiveerd.

Afbeelding

TS gebruikt OA Free.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding

ctrlaltdelete
† In Memoriam
† In Memoriam

zo 26 aug, 2012 17:04:42

De update die je ontvangt is een update voor de whitelist die elke dag wordt vervangen door een nieuwe whitelist. In de whitelist staat vermeld welke programma's 100% betrouwbaar zijn zodat Online Armor die automatisch kan vertrouwen ook al is zo'n programma niet voorzien van een digitale handtekening.

Een foutje tijdens het verbinden met de update-server kan vele oorzaken hebben. Als 't een keertje fout gaat en de volgende keer gaat het wel goed dan is er geen reden tot paniek.

iEscape,

Ik dacht dat die optie ook in de gratis versie beschikbaar was, blijkbaar niet dus... :-[

ctrlaltdelete
† In Memoriam
† In Memoriam

zo 26 aug, 2012 17:06:05

Agis,

Een uitleg over alle functies kun je hier vinden; http://www.online-armor-firewall.nl/

iEscape
Moderator
Moderator
AV: MBAM Pro
FW: Little Snitch (macOS)

zo 26 aug, 2012 17:18:27

@ ctrlaltdelete,

ctrlaltdelete schreef:
Ik dacht dat die optie ook in de gratis versie beschikbaar was, blijkbaar niet dus... :-[

Neen, die optie is [echt] niet beschikbaar in de free-versie, wellicht in de toekomst :lol:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding

Agis
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

za 01 sep, 2012 11:47:20

Ik heb het een aantal dagen in de gaten gehouden en die foutmelding bij de update is niet meer tevoorschijn gekomen.
ctrlaltdelete schreef:
Een uitleg over alle functies kun je hier vinden; http://www.online-armor-firewall.nl/

Onwijs bedankt voor deze link ik heb nog nooit zo'n duidelijke handleiding gezien.
Vooral het menu die gelijk is aan die van het programma maakt het erg overzichtelijk en weet je waar je moet zoeken.
Dit is vast heel veel werk geweest om te maken.

Ik heb ook het topic van danderoo gevolgd en daar sprak u over vetrouwde programma's instellen. Dit heb ik dus nooit gedaan en is het nu een hele waslijst geworden.
Maar het is dus wel verstandig om hier eens aandacht aan te besteden>

ctrlaltdelete
† In Memoriam
† In Memoriam

za 01 sep, 2012 12:15:09

Agis schreef:
Onwijs bedankt voor deze link ik heb nog nooit zo'n duidelijke handleiding gezien.
Vooral het menu die gelijk is aan die van het programma maakt het erg overzichtelijk en weet je waar je moet zoeken.
Dit is vast heel veel werk geweest om te maken.

:dank:
Het was inderdaad veel werk maar 't leek mij wel de beste manier om een menu te maken dat gelijk is aan het menu in het programma. Dan kun je direct het onderdeel vinden waar je iets meer over wilt weten.

Agis schreef:
Ik heb ook het topic van danderoo gevolgd en daar sprak u over vetrouwde programma's instellen. Dit heb ik dus nooit gedaan en is het nu een hele waslijst geworden.
Maar het is dus wel verstandig om hier eens aandacht aan te besteden>

U wilt alleen gewaarschuwd worden wanneer een onbekend, dus niet vertrouwd programma iets wil doen dat mogelijk gevaarlijk is. Om eventuele popups voor goede programma's te voorkomen is het dus van belang om alle goede programma's ook in te stellen als vertrouwde programma's. Veel programma's worden al automatisch als vertrouwd programma ingesteld, maar het is onmogelijk om dit voor alle programma's automatisch te doen.
Tevens zal Online Armor dan lichter, sneller werken omdat het die vertrouwde programma's niet in de gaten hoeft te houden.

Agis
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

za 01 sep, 2012 12:30:31

Ik ga eerst op mijn gemak de handleiding eens goed doornemen voordat ik hiermee aan de slag ga.
Voor nu super bedankt voor de hulp. :bow: