Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Brillemans
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
AV: Avast Free
FW: Look'n'Stop

Re: Online Armor laat poort 554 open

vr 17 aug, 2012 17:51:46

Tsja, raar! Korte uitleg: van mijn systeem maak ik wekelijks een back-up d.m.v. Acronis True Image. Firefox en Thunderbird vaker met MozBackup. Van tijd tot tijd plaats ik een z.g. clean install terug die op m'n tweede interne HD staat, speciaal bedoeld om dingen uit te proberen. Na zo'n 'probeer-sessie' zet ik weer simpelweg het actuele image terug, kwestie van 3 à 4 minuten.

In deze 'clean install', dus een Windows 7 met praktisch niets erin, heb ik nu al drie keer Online Armor geïnstalleerd, de eerste keer waren alle poorten gesloten maar niet stealth (dat is tot daaraantoe), poort 554 was open. De tweede keer was alles stealth, poort 554 open. Deze laatste keer was weer alles stealth maar poort 554 blijft koppig open.

In het bovenstaande lees je hoe ik er, met hulp van Mericya, wel in geslaagd ben die poort te sluiten maar begrijpen doe ik het niet: ik geloof best dat OA altijd 100% scoort, het is één van de meest geroemde firewalls, om die reden wilde ik 'm ook persé eens proberen, maar in mijn 'basic' systeem wil het niet echt lukken. In dit soort situaties is er bijna altijd wel iets wat je over het hoofd ziet, of je maakt een klein stom foutje, maar ik kom er maar niet achter wat dat nou precies is.

Inmiddels heb ik mijn gewone systeem met Look'n'Stop weer teruggezet want er was werk aan de winkel. Bedankt in ieder geval voor je input en als er verdere suggesties zijn hoor ik dat graag :-)

ctrlaltdelete
† In Memoriam
† In Memoriam
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Anti-Malware
FW: Online Armor

vr 17 aug, 2012 18:00:51

Ik ben ook een fan van Acronis, erg handige software.

Misschien kun je de exacte regels die er nu zijn voor wmpnetwk.exe en poort 554 noteren en een andere keer vergelijken met de regels in Online Armor?

Brillemans
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
AV: Avast Free
FW: Look'n'Stop

vr 17 aug, 2012 18:12:18

OK, 'k Zal er eens induiken. Zal wel effe duren, normaal gebruik ik dus Look'n'Stop maar dan met 'Phant0m's Ruleset DeLuxe' (http://www.mntolympus.org/phpBB3/) en dat ziet er weer totaal anders uit!