Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Steffie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: Microsoft
FW: Online Armor

Foutmelding oaui.exe

za 01 mar, 2014 14:26:23

Hallo,

Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar ik probeerde Windows Moviemaker en Photogallery te installeren en dat ging niet ondanks dat ik toch netjes op de goede manier toestemming in Online Armor gegeven had.
Telkens stopt de installatie bij een voor mij onbegrijpbare fout

Toen dacht ik dan schakel ik Online Armor in de leermodus in en dan nog een keer proberen. Dit was geen slimme zet want daar moet het helemaal mis zijn gegaan en de foutmelding van Moviemaker kwam nu ook terug.

Dit maar afgesloten en eerst maar even de computer opgestart en kopje koffie gepakt voor de schrik en toen zat de schrik er helemaal in want Windows kon niet meer verder opstarten dan de melding van Online Armor dat er iets ergs was gebeurd.

Toegang overtreding op adres 5B004454 in Module 'oaui.exe'. Lezen van adres FFFFFFFD

Nou dit weggeklikt en proberen op internet te zoeken maar kon dus ook niet meer op internet komen en Firefox zei iets van een Winsock fout. Toen uit nood maar systeemherstel toegepast en de crash lijkt verholpen.

Ik druf dus niet opnieuw te beginnen met Moviemaker installeren omdat ik bang ben dat straks weer alles crasht.

Steffie

Maxstar
Administrator
Administrator
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Internet Security
Contacteer:

Re: Foutmelding oaui.exe

ma 03 mar, 2014 16:17:13

Hallo,

Heb je de leermodus tijdens de installatie ingeschakeld of geheel vooraf? Wellicht dat de oorzaak in de omschakeling van de normale modus en de leermodus gezocht moet worden?
Steffie schreef:
Ik druf dus niet opnieuw te beginnen met Moviemaker installeren omdat ik bang ben dat straks weer alles crasht.

Wanneer je vooraf even een nieuw systeemherstelpunt aanmaakt kan je hier altijd naar terug, en in principe kan je Windows Live Essentials dan gewoon opnieuw installeren.
Kies dan deze keer niet voor de Leermodus maar kies bij eventuele meldingen voor de installatiemodus.
Met vriendelijke groet,

Maxstar

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Steffie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

wo 05 mar, 2014 16:20:38

Hallo Max,

Wat ik de eerste keer deed toen het fout ging was de installatie Windows Moviemaker sluiten, leermodus inschakelen, opnieuw installeren.
Helemaal volgens het boekje gedaan. http://www.online-armor-firewall.nl/faq.html

Ik zal vanavond nog een poging wagen met Moviemaker maar hoop toch niet dat weer alles daarna van slag is. :'(

Maxstar
Administrator
Administrator
Contacteer:

do 06 mar, 2014 08:29:14

Hallo,

Wat precies de oorzaak is geweest van de problemen durf ik niet te zeggen, maar laat maar even weten of de installatie nu wel goed verloopt. :good:
Met vriendelijke groet,

Maxstar

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Maxstar
Administrator
Administrator
Contacteer:

zo 16 mar, 2014 12:12:52

Hallo,

Is het inmiddels nog gelukt met het installeren van Windows Essentials c.q. Windows Movie Maker?
Met vriendelijke groet,

Maxstar

Steffie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

zo 16 mar, 2014 12:55:23

Hallo Max,

De moed had ik al opgegeven en daarom had had ik niet meer een reactie geplaatst maar das was misschien niet zo netjes van mij.
Nee het is niet gelukt zelfs niet na meerdere pogingen en weet toch wel bijna zeker dat ik niets fout doe.
Dit keer kon ik ook niet voor die installatiemodus kiezen en alleen kon ik beslissingonthouden aanvinken en dan toestaan dit heb ik iets van 25 keer gedaan.
Ik heb gelukkig - wel even afkloppen - geen crash meer gehad wat je in mijn eerste bericht kan lezen maar het installeren gaat gewoon niet.

Maxstar
Administrator
Administrator
Contacteer:

zo 16 mar, 2014 13:24:33

Hallo,

Ik neem aan dat je Windows Movie Maker wilt installeren via Windows Essentials 2012 die gedownload is van de onderstaande link?
http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... essentials
Steffie schreef:
Dit keer kon ik ook niet voor die installatiemodus kiezen en alleen kon ik beslissingonthouden aanvinken en dan toestaan dit heb ik iets van 25 keer gedaan.

Ik zal eens op een test-systeem kijken hoe de installatie verloopt.
Met vriendelijke groet,

Maxstar

Steffie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

zo 16 mar, 2014 14:24:08

Alvast bedankt maxstar. :dank:

Maxstar
Administrator
Administrator
Contacteer:

zo 16 mar, 2014 15:08:21

Hallo,

De installatie van Windows Essentials 2012 verloopt inderdaad niet helemaal soepel wanneer Online Armor is ingeschakeld, maar uiteindelijk is het mij toch gelukt om het geïnstalleerd te krijgen.
De eerste keer liep de gehele installatie vast, en resulteerde dit op mijn testsysteem in de foutcode 0x80070643 zoals je kunt zien op de onderstaande afbeelding.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image

Vervolgens heb ik eerst de computer herstart, na de herstart opnieuw de installatie gestart van Windows Essentials 2012.. Bij iedere melding die verscheen heb ik zet zoals jij wellicht doet aangegeven dat dit toegestaan is en de optie "beslissing onthouden" aangevinkt.

Halverwege de installatie trad het probleem wederom op, en stopte de installatie met de foutcode 0x80070643, maar op dat moment verscheen er voor het eerst een melding van Online Armor omtrent een gedetecteerde autostarter betreffende de Microsoft SQL Server. En op de eerste afbeelding zie je dat de gegeven foutcode als bron: SQLLite heeft.

De problemen die jij hebt heb ik dus wellicht kunnen reproduceren, maar nadat ik in de laatste melding van Online Armor de installatie van de Microsoft SQL Server had toegestaan, en in het scherm van de installatie van Windows Essentials voor opnieuw gekozen had liep de gehele installatie nu vlekkeloos door.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image

Komt dit geheel overeen met de problemen die jij hebt? of krijg je andere foutcodes, meldingen en dergelijke te zien.
Met vriendelijke groet,

Maxstar

Steffie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

di 18 mar, 2014 16:07:14

Hallo Maxtar,

Helaas wil dit bij mij niet lukken ik blijf dat scherm krijgen wat jij ook hebt ook als ik gewoon alles toesta.
Windows Movie Maker installeren als ik Online armor even helemaal uitzet is zeker geen goed idee dat ik dan weer ladingen popups ga krijgen?

Steffie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

zo 06 apr, 2014 12:10:04

Hallo Maxstar

Ik heb de manier hoe jij omschreef nog een keer gedaan en nu lijkt het toch te zijn gelukt want kreeg geen meldingen meer en ook geen foutmeldingen.

Sorry voor de late reactie maar wilde je toch even laten weten dat het nu voor mekaar is.

:dank:

Maxstar
Administrator
Administrator
Contacteer:

zo 06 apr, 2014 12:29:36

Hallo,

Ik was dit topic helemaal uit het oog verloren, maar de problemen zijn in ieder geval van de baan en dat is goed om te horen... :good:
Met vriendelijke groet,

Maxstar

Steffie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

di 08 apr, 2014 15:28:34

Hallo Maxstar,

Gelukkig wel al had ik de moed en hoop dat het ging lukken al opgegeven.
Ik zit nu alleen nog een beetje te stoeien met die vertrouwde programma's maar daar kom ik misschien zelf wel uit.

Steffie. :smileybye:

Maxstar
Administrator
Administrator
Contacteer:

za 12 apr, 2014 09:29:46

Hallo,

Wat is precies de vraag omtrent de vertrouwde programma's binnen Online Armor?
Met vriendelijke groet,

Maxstar