Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

zonzij
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: G data internet security 2010
FW: windows firewall

Online Armor:updates en autostarters

di 27 aug, 2013 21:40:00

Hoioi,

Het probleem: er verschijnen steeds updates van programma's met een geel venstertje met grijs/paarse bovenrand.
Die update is volgens het venster enorm belangrijk omdat mijn computer anders gevaar loopt, maar geeft wel Delta Search mee. Horen deze vensters (naast de blauwe vensters) ook bij Online Armor?

Online Armor vraagt mij om autostarters te controleren van mijn Asus Eee PC. Het zijn er 7 in het totaal.
Ze hebben allemaal dezelfde opbouw als je ze bekijkt: 4x HKey_local_machine/software/ en daarna Microsoft Windows enz. 2x system ipv software en de laatste is afwijkend: Eee Docking Application. Daar staat Hkey_current_user gevolgd door een S met een enorme getallenreeks en daarna software/ microsoft/ windows enz.
Deze laatste had ik toegestaan, maar na deze inspectie toch maar geblokkeerd. Is dit een juiste beslissing? (Vandaag nog geen ongewenste updates aangeboden gekregen).
En wat moet ik met de andere autostarters?

Bij voorbaat dank voor het antwoord,
Zonzij

ctrlaltdelete
† In Memoriam
† In Memoriam
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Anti-Malware
FW: Online Armor

Re: Online Armor:updates en autostarters

do 29 aug, 2013 01:06:14

zonzij,

Ik weet 99% zeker dat die popups niet van Online Armor zijn. Wanneer je een schreenshot kan maken en laten zien dan zal ik wel 100% zeker kunnen zijn.

Autostarters zijn gewoon de dingen die automatisch opstarten en wanneer het programma dat automatisch opstart niet automatisch werd herkend als een vertrouwd programma, dan wordt die autostarter zelf ook niet automatisch vertrouwd.

Kijk in Online Armor bij Programma's. Zorg dat er een vinkje staat bij 'vertrouwde verbergen'.
Alles dat je dan nog in die lijst ziet staan is nog niet vertrouwd. Of, als het iets met een grijze achtergrond is, dan is dat programma niet meer aanwezig.

Bekijk welke programma's nog niet als vertrouwd zijn ingesteld terwijl ze wel vertrouwd zijn. Markeer die programma's dan ook als vertrouwd programma in Online Armor. Zie ook de eerste vragen in deze FAQ.

Kape
Security Helper
Security Helper
Kennisniveau: (2) Ervaren
AV: AVG
FW: Comodo

do 29 aug, 2013 10:47:19

Download RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op.
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
  • Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.

zonzij
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

za 31 aug, 2013 18:46:36

Fijn Kape dat je me wilt helpen!
Mijn "screenshot" of wat er voor door moet gaan: 2 fotootjes in de bijlage, maar extensie jpg is niet toegestaan. Dus helaas.
Maar 99% is genoeg :D .

Online Armor: alle programma's nagekeken. Heel veel nieuw materiaal. Wajam_validate.exe geblokkeerd. Reported behavior:
Trojan downloader activity 21x, Spyware like activity 4X. Nog niet weggegooid, misschien wil je er nog wat van weten?

Hierbij het gevraagde logje.

Moi,
Zonzij
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

zonzij
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

za 31 aug, 2013 20:12:23

Hoioi,
Ha, ik zie net dat er twee mensen gereageerd hadden en dat ik 1 antwoord gaf..
Sorry Ctrlaltdelete, jij natuurlijk ook bedankt voor je bijdrage!
Ik weet nu wat ik aan Online Armor heb.
Moi,
Zonzij

ctrlaltdelete
† In Memoriam
† In Memoriam
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Anti-Malware
FW: Online Armor

zo 01 sep, 2013 18:20:04

Zonzij,

Wajam is rommel die, als je niet goed oplet, wordt geïnstalleerd wanneer je een ander programma installeert dat je wél wilt hebben.
Meer info op de site van wajam.com (die hier geblokkeerd wordt door Emsisoft Anti-Malware)

zonzij
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

zo 01 sep, 2013 21:21:11

Als Wajam rommel is: huppetee-weg-er-mee.
Hij staat niet in mijn Add or Remove Programs, niet in de Extensions van Firefox en niet in die van Google Chrome. In Online Armor wel geblokkeerd. Nu verwijderd.
Nieuwe info:
Vanmorgen weer een "vieze" update aangeboden gekregen voor GIMP en nu net voor Skype. Naast het kruisje om af te sluiten een radertje (picto). Klik je daar op dan zijn er twee mogelijkheden: enable met een vinkje er voor (foute boel) en close.

Moi
Zonzij

iEscape
Moderator
Moderator
AV: MBAM Pro
FW: Little Snitch (macOS)

wo 11 sep, 2013 12:41:37

@ zonzij,

zonzij schreef:
Nieuwe info:
Vanmorgen weer een "vieze" update aangeboden gekregen voor GIMP en nu net voor Skype. Naast het kruisje om af te sluiten een radertje (picto). Klik je daar op dan zijn er twee mogelijkheden: enable met een vinkje er voor (foute boel) en close.

Naar mijn weten als je van deze link GIMP en deze link Skype download dan worden er geen "vieze" update aangeboden.

Lees ook deze link voor meer informatie over veilig downloaden.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding

zonzij
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

do 12 sep, 2013 12:58:19

Aan iEscape,

Dank,dank,dank! Wrappers! Weer heel wat bijgeleerd en zeer zeker herkenbaar!

Inmiddels met behulp van Microsoft Windows Malicious Software Removal Tool W32/Zbot gevonden en verwijderd. En zowaar: geen maffe updates meer aangeboden gekregen met Delta! Online Armor geeft wat ik aan updates nodig heb netjes door en nu ik denk te weten :D hoe een wrapper werkt en de picto's kan herkennen, moet het goed gaan.

Met hartelijke groet,
Zonzij