Plaats reactie
1
Na een scan met Emsisoft werd een Trojan gevonden in quarantaine geplaatst en verwijderd. Zijn er nog stappen die ik moet ondernemen om zeker te zijn dat het virus definitief verwijderd is?

Groetjes
3
Hoi, bedankt!

Het logje staat hieronder. Ik heb gescand met de Emergency Kit.



Emsisoft Emergency Kit - Versie 3.0
Laatste Update: 21/02/2013 23:04:20

Scaninstellingen:

Scantype: Diepe scan
Objecten: Rootkits, Geheugen, Sporen, C:\, D:\

Detecteer riskware: Uit
Scan archieven: Aan
ADS Scan: Aan
Bestandsextensiefilter: Uit
Geavanceerde cache: Aan
Directe schijftoegang: Uit

Scan gestart: 21/02/2013 23:05:24

C:\Users\Sandrina\Music\Muziek Limewire\walking cloud deep red sky sun.wma Ontdekt: Trojan.Wimad.Gen.1 (B)

Gescand 484023
Gevonden 1

Scan geëindigd: 22/02/2013 1:30:57
Scantijd: 2:25:33

C:\Users\Sandrina\Music\Muziek Limewire\walking cloud deep red sky sun.wma In quarantaine Trojan.Wimad.Gen.1 (B)

In quarantaine 1

Voor zover ik kan zien (het is niet mijn pc), gaat het om een bestand dat al even op de pc moet staan. Limewire wordt al even niet meer gebruikt.
4
Hoi,

Wellicht stond deze inderdaad al een tijdje op de computer, deze zogenaamde *.wma die door EEK als Trojan.Wimad wordt gedetecteerd wordt gebruikt om het systeem te infecteren.
Zulken *.wma doen zich namelijk voor als license-protected muziekbestanden die kwetsbaarheden in het Windows Media Digital Rights Management technology van Microsoft Windows Media Player kunnen misbruiken.
Wanneer je zo'n bestand uitvoert of probeert af te spelen zal er automatisch andere malware worden gedownload.

Maar als dit het enigste is wat er is gedetecteerd zal ik mij niet teveel zorgen maken, sowieso als het om een behoorlijk oud bestand gaat is de kans dat deze nog werkzaam is behoorlijk klein.

Wanneer je nog een extra controle wilt van het betreffende systeem kan je altijd het onderstaande stappenplan uitvoeren, en de logjes in het daarvoor bestemde sub-forum posten.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 206&t=3904" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Zal mij daar dit weekend ofzo eens mee bezig houden. Bedankt voor je supersnelle reactie en ik zal dan in het andere topic wel reageren moest er nog iets uit die andere scans komen.

Groetjes.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Emsisoft Anti-Malware”