Plaats reactie
1
Hallo,

Vanochtend de computer opgestart en dan gaat Emsisoft Anti-Malware meestal gelijk updaten en dan wacht ik altijd tot die klaar is maar nu gebeurde er helemaal niks.
Dan maar handmatig updaten en dat duurde helemaal erg lang en bleef lang hangen op Update informatie downloaden.
Na uiteindelijk een kwartier wachten ging de update verder maar bleef daarna hangen bij 135442KB (38%) van 357343KB gedownload dit duurde zeker 10 minuten voordat de update weer verder ging.
Vervolgens bleef de update weer een minuut of 5 hangen op cevakrnl.rv3 (52%)
In totaal heeft die hele update procedure meer dan een uur geduurd.
Waar kan dit aan liggen?

M.vr.gr.

Freek
2
Freek,

Ik vermoed dat dit werd veroorzaakt door een slechte verbinding met een van de update servers. Als dit vaker gebeurt dan zijn er wel mogelijkheden om met behulp van een ander programmaatje meer informatie te verzamelen over de verbinding met de update server.
Zelf zou ik ervoor kiezen om de update te annuleren en het een paar minuten later weer te proberen.

Werkte andere verbindingen wel goed op dat moment?
3
@ freek,
ctrlaltdelete schreef:Ik vermoed dat dit werd veroorzaakt door een slechte verbinding met een van de update servers.
Dat kan je zien in het logboek van EAM

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
4
Hallo,

Wat ik zondag al eerste nog heb gedaan is het restten van de modem ik las namelijk ergens dat dit wel eens wilt helpen bij een trage verbinding.
In mijn geval kon er na het restten van de modem helemaal geen verbinding meer met het internet worden gemaakt en heb ik direct de helpdesk gebeld.
Na een meting kwam eruit dat mijn modem defect was en vanmorgen is er een nieuwe geplaatst en het internet is nu ook 10x zo snel dan voorheen.
Zelfs draadloos gaat alles een heel stuk vlotter en dacht altijd dat dit aan de computer lag maar blijkbaar kwam dit ook door het modem.

M.vr.gr en dank :dank:

Freek
5
Mooi dat je dat nog even laat weten. Vandaag was er een flinke update voor iedereen waardoor er wel wat vertraging kon ontstaan, dat lag dus niet aan je verbinding.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Emsisoft Anti-Malware”