Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Freek
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

Emsisoft Anti-Malware update traag

zo 27 jan, 2013 11:53:53

Hallo,

Vanochtend de computer opgestart en dan gaat Emsisoft Anti-Malware meestal gelijk updaten en dan wacht ik altijd tot die klaar is maar nu gebeurde er helemaal niks.
Dan maar handmatig updaten en dat duurde helemaal erg lang en bleef lang hangen op Update informatie downloaden.
Na uiteindelijk een kwartier wachten ging de update verder maar bleef daarna hangen bij 135442KB (38%) van 357343KB gedownload dit duurde zeker 10 minuten voordat de update weer verder ging.
Vervolgens bleef de update weer een minuut of 5 hangen op cevakrnl.rv3 (52%)
In totaal heeft die hele update procedure meer dan een uur geduurd.
Waar kan dit aan liggen?

M.vr.gr.

Freek

ctrlaltdelete
† In Memoriam
† In Memoriam
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Anti-Malware
FW: Online Armor

Re: Emsisoft Anti-Malware update traag

ma 28 jan, 2013 02:42:29

Freek,

Ik vermoed dat dit werd veroorzaakt door een slechte verbinding met een van de update servers. Als dit vaker gebeurt dan zijn er wel mogelijkheden om met behulp van een ander programmaatje meer informatie te verzamelen over de verbinding met de update server.
Zelf zou ik ervoor kiezen om de update te annuleren en het een paar minuten later weer te proberen.

Werkte andere verbindingen wel goed op dat moment?

iEscape
Moderator
Moderator
AV: MBAM Pro
FW: NetBarrier 9X macOS

ma 28 jan, 2013 21:16:17

@ freek,
ctrlaltdelete schreef:
Ik vermoed dat dit werd veroorzaakt door een slechte verbinding met een van de update servers.

Dat kan je zien in het logboek van EAM

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding

Freek
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

vr 01 feb, 2013 11:58:55

Hallo,

Wat ik zondag al eerste nog heb gedaan is het restten van de modem ik las namelijk ergens dat dit wel eens wilt helpen bij een trage verbinding.
In mijn geval kon er na het restten van de modem helemaal geen verbinding meer met het internet worden gemaakt en heb ik direct de helpdesk gebeld.
Na een meting kwam eruit dat mijn modem defect was en vanmorgen is er een nieuwe geplaatst en het internet is nu ook 10x zo snel dan voorheen.
Zelfs draadloos gaat alles een heel stuk vlotter en dacht altijd dat dit aan de computer lag maar blijkbaar kwam dit ook door het modem.

M.vr.gr en dank :dank:

Freek

ctrlaltdelete
† In Memoriam
† In Memoriam
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Anti-Malware
FW: Online Armor

vr 01 feb, 2013 13:36:27

Mooi dat je dat nog even laat weten. Vandaag was er een flinke update voor iedereen waardoor er wel wat vertraging kon ontstaan, dat lag dus niet aan je verbinding.