Plaats reactie
17
Wat je kunt proberen is avast! eens zo kaal mogelijk installeren, ctrlaldelete heeft dit elders op het forum ook al eens aangekaart.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 475#p47475" onclick="window.open(this.href);return false;

Omdat de BSOD zoals ik lees met regelmaat verschijnt bij het browsen zou ook het (webschild) van avast! de oorzaak kunnen zijn.
Maar ook het (netwerkschild) is niet uit sluiten als oorzaak.
Je kan dus alle schilden uitgezonderd van het (Bestandssysteemschild) en het (Gedragsschild) eens uitschakelen.

1) Open Avast! en klik op real-time schilden.
2) Schakel in de sub-menu de schilden uit door op stop te klikken.
If it ain't broken, don't fix it
18
Hallo,

Angela, Maxstar en ctrlaltdelete bedankt voor jullie hulp.
Ik heb alle schilden behalve bestandssysteemschild en gedragsschild uitgeschakeld maar ik krijg nog steeds een BSOD.
Ik heb Avast verwijderd van mijn PC en zit momenteel zonder virusscanner, als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag.
19
Dino,

Schilden uitschakelen is niet hetzelfde als schilden niet installeren. Lijkt misschien wel hetzelfde, maar 't werkt niet hetzelfde.

Ik zou Avast verwijderen, dan weer opnieuw installeren. Aangepaste installatie kiezen en dan alléén bestandssysteem kiezen.
Dan nog eens kijken of je de gevreesde blauwe schermen te zien krijgt.
20
Hallo,

Ik heb Avast opnieuw geïnstalleerd en heb het even aangekeken maar tot op heden nog geen BSOD gehad.

Met vriendelijke groet,
Dino
21
Dat zijn goede berichten dat het nu verholpen is het is dan toch een conflict tussen de schilden van avast geweest op dit systeem.

Happy & safe surfing :D
If it ain't broken, don't fix it
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Emsisoft Anti-Malware”