Plaats reactie
16
Nu maar afwachten of er een scherm verschijnt dat je anders nooit zag of dat het een totaal andere maat of postie heeft. Dan weten we redelijk zeker welk programma gebruik maakte van cmdow.exe. Of, en dat is nog makkelijker natuurlijk, wanneer een programma niet werkt en klaagt dat cmdow.exe niet kan worden gevonden.
Wat zou dat dat kunnen zijn en waar moet ik dan op letten of iets een andere maat of positite krijgt?

Wat ik ook nog graag wil weten is die optie van riskware want die kan ik echt nergens terug vinden?
17
Wanneer je kiest voor een aangepaste scan zie je daar ook een optie "Detecteer riskware die vaak gebrukt wordt door malware".

Welk programma gebruik maakte van cmdow.exe weet ik echt niet. Maar zoals ik al eerder had vermeld is cmdow.exe op zich ook helemaal niet gevaarlijk.
18
Sorry voor de vele vragen of maar ik kan echt nergens een optie "Detecteer riskware die vaak gebrukt wordt door malware" vinden.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
Laatst gewijzigd door Maxstar op 31 dec 2012 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afbeelding tussen tags geplaatst
19
Hoi,

De optie "detecteer riskware" is alleen in en uit te schakelen in de betaalde versie van Emsisoft Anti-Malware.
Je kan deze optie terug vinden onder de optie Bewaking" bij het tabblad "Bestandsbewaking" echter zal dit alles bij de gratis versie van Emsisoft Anti-Malware greyed-out zijn.

De onderstaande afbeeldingen zijn verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

ImageImage
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
20
Maxstar,

In de afbeelding boven jou bericht is toch de optie "Detecteer riskware die vaak gebruikt wordt door malware" te zien?
Dat heeft betrekking tot de scan die wordt uitgevoerd.
27
ctrlaltdelete schreef:Fago, die optie is te zien in de afbeelding die je zelf hebt gepost....
Ik heb slechte ogen maar ben ik dan zo blind geweest hier helpt Hans Anders ook niet meer aan. :-[
Maar bedankt voor de grote rode gevarenpijl :TooFunny:

Online vinden Emsi en Eset het nog steeds niet pluis.
ESET-NOD32 Win32/CMDOW.143
Emsisoft Riskware.RiskTool.Win32.HideWindows.AMN (A)

Bij een offline scan met Emsi en Eset is er niks gevonden.
Hier snap ik dus nog niks van :-\
29
Ik was mijn computer even meer dan een week kwijt moederbord was kaduuk en moest opgestuurd worden.
Windows is er ook opnieuw opgezet maar weet wel hoe cmdow.exe erop was gekomen.

Dit bestand hoort bij een programma om OEM info aan de computer toe te voegen van het bedrijf.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Emsisoft Anti-Malware”