Plaats reactie
1
Hallo,

Een paar maanden terug heb ik mijn computer met dual-boot Windows XP en Windows 7 in zijn geheel opnieuw geïnstalleerd met alleen Windows 7 en dat is allemaal prima verlopen.
Hierna heb ik deze computer weinig meer gebruikt omdat ik ook een laptop heb en daar momenteel het meeste gebruik van maak.

Vanochtend had ik de computer nodig en kreeg ik een foutmelding van Emsisoft Anti-Malware en die wil nu niet meer opstarten.

Programmafout: het benodigde bestand a2update.dll kan niet worden gevonden. Het programma kan nu niet goed functioneren. Wilt u het programma toch starten??

Ik klik dan op Ja en dat komt de volgende melding.

Een probleem voorkomt dat het programma start. Anti-Malware bewaking kan geen verbinding maken met de service. Start het programma opnieuw. Helpt dit niet, herstart dan uw PC. Neem contact op met support indien het probleem zicht blijft voordoen.
2
Hoi,

Download zoek.exe naar het bureaublad.
"zoek.exe" gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
    • Windows 2000 en Windows XP: start de tool middels dubbelklik op "zoek.exe".
    • Windows Vista en Windows 7: start de tool middels rechtsklik op "zoek.exe" en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens zal er na een tijdje een venster geopend worden.
  • Met je muis selecteer je nu de volgende keuze "Combined fix"(rechts onderaan)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:

    Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    process;
    startupall;
    C:\Program Files\Emsisoft Anti-Malware;vs
    cmd /c sc qc "a2AntiMalware" >>"%temp%\log.txt;b
    cmd /c sc queryex "a2AntiMalware" >>"%temp%\log.txt;b
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent(dit kan na een herstart zijn)
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo maxstar

Bij deze het gevraagde logbestand, maar weet je ook al wat het probleem kan zijn?

Zoek.exe Version 3.0.0.4 Updated 14-12-2012
Tool run by Freek on Fri 12/14/2012 at 14:45:18.66.
Microsoft Windows 7 Ultimate 6.1.7601 Service Pack 1 x64
Running in: Normal Mode Internet Access Detected

==== Running Processes ======================

C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvSCPAPISvr.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
C:\Program Files (x86)\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\mdm.exe
C:\Windows\sysWOW64\wbem\wmiprvse.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319\mscorsvw.exe
C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NVIDIA Update Core\daemonu.exe
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Users\Freek\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\Freek\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\Freek\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\Freek\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\Freek\AppData\Local\Temp\zoek.exe
C:\Windows\SysWOW64\cmd.exe
C:\Windows\SysWOW64\cmd.exe
C:\Windows\SysWOW64\mshta.exe
C:\Windows\sysWow64\SearchProtocolHost.exe

==== Batch Command(s) Run By Tool======================

[SC] QueryServiceConfig VOLTOOID

SERVICE_NAME: a2AntiMalware
TYPE : 10 WIN32_OWN_PROCESS
START_TYPE : 2 AUTO_START
ERROR_CONTROL : 1 NORMAL
BINARY_PATH_NAME : "C:\Program Files (x86)\Emsisoft Anti-Malware\a2service.exe"
LOAD_ORDER_GROUP : FSFilter Anti-Virus
TAG : 0
DISPLAY_NAME : Emsisoft Anti-Malware 6.5 - Service
DEPENDENCIES :
SERVICE_START_NAME : LocalSystem

SERVICE_NAME: a2AntiMalware
TYPE : 10 WIN32_OWN_PROCESS
STATE : 1 STOPPED
WIN32_EXIT_CODE : 0 (0x0)
SERVICE_EXIT_CODE : 0 (0x0)
CHECKPOINT : 0x0
WAIT_HINT : 0x0
PID : 0
FLAGS :

==== Startup Registry Enabled ======================

[HKEY_USERS\S-1-5-19\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"Sidebar"="%ProgramFiles%\Windows\Sidebar.exe /autoRun"

[HKEY_USERS\S-1-5-20\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"Sidebar"="%ProgramFiles%\Windows\Sidebar.exe /autoRun"

[HKEY_USERS\S-1-5-21-1570698217-2476118312-1568288350-1001\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"DAEMON Tools Lite"="C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe -autorun"
"Google Update"="C:\Users\Freek\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe /c"

[HKEY_USERS\S-1-5-21-1570698217-2476118312-1568288350-1005\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"Sidebar"="%ProgramFiles%\Windows\Sidebar.exe /autoRun"

[HKEY_USERS\S-1-5-19\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce]
"mctadmin"="C:\Windows\System32\mctadmin.exe"

[HKEY_USERS\S-1-5-20\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce]
"mctadmin"="C:\Windows\System32\mctadmin.exe"

[HKEY_USERS\S-1-5-21-1570698217-2476118312-1568288350-1005\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce]
"mctadmin"="C:\Windows\System32\mctadmin.exe"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"Adobe ARM"="C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
"emsisoft anti-malware"="c:\program files (x86)\emsisoft anti-malware\a2guard.exe /d=60"
"SunJavaUpdateSched"="C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
"BCSSync"="C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe /DelayServices"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"DAEMON Tools Lite"="C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe -autorun"
"Google Update"="C:\Users\Freek\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe /c"
4
Hoi,

Gezien de foutmelding over a2update.dll lijkt mij dat er bij het updaten iets is misgegaan.

Start Zoek.exe nogmaals dan kunnen we even kijken of a2update.dll wel aanwezig is.
"zoek.exe" gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
    • Windows 2000 en Windows XP: start de tool middels dubbelklik op "zoek.exe".
    • Windows Vista en Windows 7: start de tool middels rechtsklik op "zoek.exe" en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens zal er na een tijdje een venster geopend worden.
  • Met je muis selecteer je nu de volgende keuze "Combined fix"(rechts onderaan)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:

    Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Program Files (x86)\Emsisoft Anti-Malware;vs
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent(dit kan na een herstart zijn)
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Dit logbestand is wel heel erg groot dus daarom heb ik het als bijlage toegevoegd.
Zelf heb ik ook even gekeken en ik zag dat A2UPDATE.DLL nu A2UPDATE.DLL.old is geworden en dat is dan zeker het probleem.
Als ik .old weg haal zou het probleem dan verholpen zijn?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hoi,

We gaan inderdaad even de bestanden hernoemen, probeer hierna EAM te starten en een programma update uit te voeren.

Start Zoek.exe nogmaals.
"zoek.exe" gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
    • Windows 2000 en Windows XP: start de tool middels dubbelklik op "zoek.exe".
    • Windows Vista en Windows 7: start de tool middels rechtsklik op "zoek.exe" en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens zal er na een tijdje een venster geopend worden.
  • Met je muis selecteer je nu de volgende keuze "Combined fix"(rechts onderaan)
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:

    Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    REN "C:\Program Files (x86)\Emsisoft Anti-Malware\VDBUPDATE.DLL.old" "C:\Program Files (x86)\Emsisoft Anti-Malware\VDBUPDATE.DLL";b
    REN "C:\Program Files (x86)\Emsisoft Anti-Malware\A2CONTMENU64.DLL.old" "C:\Program Files (x86)\Emsisoft Anti-Malware\A2CONTMENU64.DLL";b
    REN "C:\Program Files (x86)\Emsisoft Anti-Malware\A2UPDATE.DLL.old" "C:\Program Files (x86)\Emsisoft Anti-Malware\A2UPDATE.DLL";b
    REN "C:\Program Files (x86)\Emsisoft Anti-Malware\T3.DLL.old" "C:\Program Files (x86)\Emsisoft Anti-Malware\T3.DLL";b
    REN "C:\Program Files (x86)\Emsisoft Anti-Malware\A2SERVICE.EXE.old" "C:\Program Files (x86)\Emsisoft Anti-Malware\A2SERVICE.EXE";b
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent(dit kan na een herstart zijn)
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Emsisoft Anti-Malware start weer op en is nu aan het updaten. :bow:

Hier nog het laatste logbestand van Zoek.

Zoek.exe Version 3.0.0.4 Updated 14-12-2012
Tool run by Gebruiker on Fri 12/14/2012 at 15:47:50.13.
Microsoft Windows 7 Ultimate 6.1.7601 Service Pack 1 x64
Running in: Normal Mode Internet Access Detected

==== Batch Command(s) Run By Tool======================
9
Blijkbaar heb jij een goed ontwikkeld zesde zintuig want er zijn inderdaad nog problemen.
Emsisoft Anti-Malware lijkt op het eerste gezicht wel goed te werken maar het starten van een scan is niet mogelijk en komt er foutmelding Error occured Access violation at adress 0054B398 in module 'a2start.exe'. Read of address 00000008.
Door de hoeveelheid informatie heb ik er een schermafdruk van gemaakt.
Afbeelding
10
Hoi,

Het lijkt mij beter om EAM even in zijn geheel te verwijderen en opnieuw te installeren.

1. Ga naar start>configuratiescherm>software of programma's en onderdelen en verwijder daar het onderstaande.
Emsisoft Anti-Malware


2. Download Emsiclean.exe naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "Emsiclean.exe" om de removal tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen Emsiclean als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
  • Klik in het 'Disclaimer' venster op "Yes"
  • Zorg dat in het volgende venster alle opties zijn aangevinkt, de map van 'Emsisoft Anti-Malware' is standaard niet aangevinkt maar vink deze wel aan. Afbeelding
  • Klik nu op de knop "Remove selected objects"
  • Als de map 'Emsisoft Anti-Malware' is aangevinkt zal u een melding krijgen of u wilt doorgaan, zoals de onderstaande afbeelding. Afbeelding
  • Kies hier "Yes".
  • Hierna zal u gevraagd worden om de computer te herstart, klik hier op "Yes"

3. Download Emsisoft Anti-Malware en installeer deze opnieuw.
http://download2.emsisoft.com/EmsisoftA ... eSetup.exe" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.emsisoft.nl/nl/software/antimalware/" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Hallo maxstar

Alles volgens advies verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en tot op heden nog geen problemen tegengekomen.
Mag ik je wederom hartelijk bedanken voor de goede service en ondersteuning. :bow:

Ik wens je alvast alle goeds voor 2013 en prettige feestdagen toe.

M.vr.gr.

Freek
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Emsisoft Anti-Malware”