Plaats reactie
1
Goedendag,

de laatste tijd heb ik vaak dat mijn pc erg traag wordt bij het surfen.
als ik dan bij de processen van taakbeheer kijk, dan gebruikt Online Armor (OAsrv.exe) meer dan 50% van mijn processor.
dit neemt ook niet (binnen afzienbare tijd) af.
wanneer ik OA afsluit en weer opstart, blijft dit onder de 5 a 10%.
weet iemand waarom dit bij OA gebeurd, en wat ik eraan kan doen (zonder het programma af te sluiten en opnieuw op te starten)?

Alvast bedankt!

mvg
2
danderoo,

Het is belangrijk dat alle vertrouwde programma's ook als vertrouwd programma zijn ingesteld. Veel programma's zullen automatisch als vertrouwd programma zijn ingesteld. Maar het is door de enorme hoeveelheid software programma's en de verschillende versies daarvan niet mogelijk voor Online Armor om automatisch alle vertrouwde programma's te herkennen.

Open Online Armor > Programma's.
Let erop dat er een vinkje staat bij "vertrouwde verbergen".
Alles dat nu nog wordt getoond in die lijst is niet als vertrouwd programma ingesteld en zal door Online Armor zeer nauwkeurig in de gaten worden gehouden.
Bekijk per programma dat in die lijst wordt getoond of u het programma vertrouwt. Zo ja, selecteer dat programma dan en klik onderin op 'Vertrouwen'.

Op mijn eigen systeem zijn alle programma's vertrouwd. Als ik een programma niet zou vertrouwen dan verwijder ik dat direct van mijn systeem. Zo simpel is het eigenlijk...

Indien er nog andere beveiligingssoftware is geïnstalleerd, sluit deze dan uit van controle door Online Armor. Dit gaat via Opties > Uitzonderingen.
3
Ik ben niet bekend met AVG, maar mocht AVG een soort web filter hebben, schakel deze dan eens uit (pc opnieuw opstarten) en kijk dan of oasrv.exe dan nog steeds zoveel CPU gebruikt.
4
Ik kampte met zelfde problemen en heb het volgende gewijzigd in AVG.

1. Open het AVG-programma.
2. Selecteer Geavanceerde instellingen in het menu Extra.
3. Selecteer of vouw in het linkerdeelvenster het onderdeel LinkScanner > LinkScanner instellingen uit.
4. Pas in het rechterdeelvenster de instellingen van Surf-Shield aan (Surf-Shield uitvinken) en klik op Toepassen en OK om de wijzigingen op te slaan.
5. Selecteer of vouw in het linkerdeelvenster het onderdeel Identity Protection > Toegestane lijst uit.
6. Klik in het rechterdeelvenster op toevoegen en zoek in program files > Online Armor alle .exe bestanden op en voeg deze toe.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Emsisoft Anti-Malware”