Plaats reactie
1
Ik heb nog een vraag en dat is over intelligente meldingreductie.

Dit staat uitgeschakeld en bij het vraagteken in emsisoft staat.

Verminder het aantal meldingen gebaseerd op technishe analyse van verdachte programma's. Opmerking: dit kan de detectie kwaliteit verminderen.

Wat moet ik mij hier bij voorstellen of is het net als de emsisoft paranoïde modus iets voor de experts?
3
Wat ik dan niet goed begrijp is dat ik nooit geen meldingen heb gehad terwijl deze instelling uit staat?
Wanneer de intelligente melding reductie niet is ingeschakeld zal er elke keer wanneer een van deze programma's start een melding verschijnen over mogelijk kwaadaardig gedrag (tenzij u nadat u heeft beslist of iets wel of niet is toegestaan kiest om er een programmaregel voor te maken).
4
Bijna alle meldingen worden automatisch genomen aan de hand van de gemeenschappelijke medlingreductie. Ook worden veel acties toegestaan van programma's wanneer deze programma's op een interne whitelist staan.

In de dagelijkse praktijk zul je ook niet veel meldingen zien van Emsisoft Anti-Malware's gedragsbewaking. Alleen wanneer je nieuwe programma's installeert kan er eens een melding verschijnen.

Dat is ook precies de bedoeling. De gebruiker niet lastig vallen met popups als er ook niets aan de hand is. Maar soms is niet duidelijk of een programma wel of niet te vertrouwen is. Wanneer zo'n programma dan iets wil doen dat mogelijk gevaarlijk is, en je weet zeker dat het programma wel betrouwbaar is, dan kun je het gewoon toestaan.
5
Sorry voor de late reactie maar ik was voor een weekje weg op vakantie en dat had ik even moeten melden voor de netheid. :sorry:
ctrlaltdelete schreef:In de dagelijkse praktijk zul je ook niet veel meldingen zien van Emsisoft Anti-Malware's gedragsbewaking. Alleen wanneer je nieuwe programma's installeert kan er eens een melding verschijnen.

Dat is ook precies de bedoeling. De gebruiker niet lastig vallen met popups als er ook niets aan de hand is. Maar soms is niet duidelijk of een programma wel of niet te vertrouwen is. Wanneer zo'n programma dan iets wil doen dat mogelijk gevaarlijk is, en je weet zeker dat het programma wel betrouwbaar is, dan kun je het gewoon toestaan.
Heel erg bedankt dit stelt mij weer gerust. :dank:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Emsisoft Anti-Malware”