Plaats reactie
1
Goedemorgen allemaal,

Na het opstarten van mijn pc kreeg ik 6 keer een popup van Online armor over Microsoft.Vbe.Interop.CodePanelClass dat via het programma C:\Windows\system32\msiexec.exe iets wilde wijzigen. Voordat ik Online armor een beslissing liet nemen ging ik bij wat betekent dit kijken en daar stond niks alleen de mededeling We're sorry, but we don't have any further information about this file available yet.

Toen heb ik maar op toestaan geklikt in alle meldingen omdat het blijkbaar dus iets van Microsoft en Windows is. Hoe kan ik er nu achter komen wat dit was en waarom die melding 6 keer verscheen na toestaan en beslissing onthouden aangevinkt.

Ik heb een printscreen alleen kan ik geen png als bijlage bij het bericht zetten.

Alvast bedankt.
2
A. Duivenvoorden,

Windows updates installeren soms dingen op een vreemde manier, via scripts, en die scripts op zich kunnen niet worden herkend als een programma.
Het beste is het om Online Armor tijdelijk in de zgn. 'Leer modus' te zetten wanneer Windows updates worden geïnstalleerd. Na het installeren van die updates het systeem opnieuw opstarten en dan de leer modus weer uitschakelen.
3
Goedenavond ctrl al delete,

Ik kan me niet herinneren dat Windows gisteravond bij het afsluiten melding heeft gegeven van het installeren van updates en bij het aanmelden van Windows vanochtend ook niet.
Normaal valt dat wel op en krijg je dat in beeld te zien of het moeten stille updates zijn geweest maar dat weet ik niet.

Voortaan moet ik bij dit soort meldingen dus niet op toestaan klikken maar eerst de leermodus inschakelen zonder dat Online armor een beslissing kan nemen en dan opnieuw opstarten
Is dit ook bijvoorbeeld het geval als ik een programma installeer, is het dan aan te bevelen om de leermodus in te schakelen en daarna weer uit te zetten of alleen met updates van Windows?
4
Bij het installeren van een programma is het van belang dat het setupbestand ook wordt gedetecteerd als zijnde een installer. Dat zal in de meeste gevallen ook wel automatisch gebeuren en als het setupbestand is voorzien van een digitale handtekening dan verschijnt er helemaal geen popup. Mocht er toch een popup verschijnen wanneer je iets gaat installeren, vink dan de installatie modus aan en geef aan dat je het programma vertrouwt, voordat je op Toestaan klikt.

Zie ook het eerste onderwerp in deze FAQ.
5
Ik moet dus niet altijd zomaar de leermodus inschakelen als ik een melding krijg of zie ik dan nu verkeerd?
ctrlaltdelete schreef:Zie ook het eerste onderwerp in deze FAQ.
Waar moet ik kijken voor dit probleem want het is nogal een dikke boterham om even in geheel door te zoeken.
6
A. Duivenvoorden,

Wanneer de leer modus is ingeschakeld wordt alles gewoon toegestaan en worden er regels aangemaakt voor alles dat in de leer modus is toegestaan.
Op dat moment is er dus eigenlijk geen bescherming, vandaar dat die leer modus alleen mag worden ingeschakeld wanneer iets wordt geïnstalleerd dat 100% te vertrouwen is.
Nadat dat programma is geïnstalleerd, opnieuw opstarten en de leer modus weer uitschakelen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Emsisoft Anti-Malware”