Plaats reactie
1
Hoi,

Is het mogelijk dat EAM het spel Hacker Evolution als een false positive aanziet? Ik heb het spel geïnstalleerd staan op mijn laptop en een scan met EAM gaf onderstaande aan:
C:\Program Files (x86)\Hacker Evolution Ontdekt: Trace.File.Hacker Evolution (A)

Moet dit gemeld worden aan Emsisoft?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
3
Virustotal detecteert niks: 0/46 op de files uit één van de door EAM gemelde mappen.
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
4
Trace detecties zijn gebaseerd op bestandspad of registersleutels. Een trace is een spoor, een aanwijzing en niets meer dan dat.
Trace detectie wordt vaak gebruikt om direct een hele berg varianten van bepaalde malware/adware/spyware te detecteren.
Zo was er bijvoorbeeld een rogue software programma dat zich voordeed als een bekende scanner en die werd geïnstalleerd in C:\Program Files\Adwarefree\
Dat programmaatje zelf veranderde elke uur, maar werd wel altijd in die map geïnstalleerd. Dan is het erg makkelijk om dit door middel van een trace te detecteren.
Maak je nu op je eigen systeem een map met de naam Adwarefree in je Program Files, dan zal deze worden gedetecteerd als Trace.File.AdwareFREE 1.9 (A)

Wanneer ik hier op mijn XP systeempje een map maak als C:\Program Files\Hacker Evolution\ zal op dit moment die map ook gedetecteerd worden als Trace.File.Hacker Evolution (A).

Heb 't even nagevraagd aan een van de malwareanalisten waarom dit spel werd gedetecteerd en die heeft deze trace detectie nu verwijderd. Na een update zul je deze detectie niet meer zien.
5
Bedankt voor de toelichting ctrlaltdelete. Dat maakt heel wat duidelijk :D.
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Emsisoft Anti-Malware”