Plaats reactie
1
Hallo deskundigen,

Ik heb jaren met Norton Internetsecurity gewerkt maar kreeg vandaag een melding van de PC dat-ie niet meer beveiligd was. Ik vermoed dat dat komt omdat ik mijn creditcard waarvan Norton altijd werd betaald een paar maanden geleden opgezegd is. Norton heeft geen melding gemaakt terwijl ik in de vorige jaren altijd een automatische verlenging had. Ik heb nu Avast free geinstalleerd ( goede ervaringen op de PC van mijn vrouw) en via configuratiescherm Norton verwijderd. Zijn er verder nog zaken die ik moet doen om bijvoorbeeld oude rommel van Norton te verwijderen? En is Avast free voldoende, of moet ik hem upgraden? Ik draai ook Mbam (betaald), heb spywareblaster, en hou ieder week grote schoonmaak met ccleaner. Mijn PC is mijn broodwinning dus liever iets extra beveiliging dan te weinig beveiliging.

Hoor graag, bedankt a(l)vast

Rudi
3
Hallo Rudi,

Ja wat is goed en wat is slecht dit zijn discussies waar iedereen zijn eigen mening over heeft;
Als je voor gratis zou kiezen zijn AVG en Avira nu de betere gratis scanners maar dat kan volgende maand zo weer anders zijn.
Wat de nadelen zijn van gratis scanners is dat er vaak geprobeerd word via pop-ups je aan de betaalbare versie word herinnerd of dat ze zo andere reclame voor hun product maken.
(is niet voor niks gratis geld moet toch via iets geld binnen komen)
Verder is er niks mis mee met gratis scanners, dan over betaalbare.
Wat zoek je alleen een virusscanner of een totaal product met firewall erin.
Hiervoor zou ik kijken naar Kaspersky of Emsisoft deze hebben een goede reputatie en een goede detectie.

Op Norton goed van je pc te verwijderen kan je nog de verwijdertool gebruiken; https://support.norton.com/sp/nl/nl/hom ... file_nl_nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Dank voor je duidelijke antwoord Ben. Heb ik toch nog een extra vraag. Bij Avast kun je ook de betaalde versie aanschaffen met firewall, internetsecurity etc. Is de computer dan in mijn geval afdoende beschermd of raad je dat toch Emisoft of Kaspersky aan?
5
rudidev schreef:Dank voor je duidelijke antwoord Ben. Heb ik toch nog een extra vraag. Bij Avast kun je ook de betaalde versie aanschaffen met firewall, internetsecurity etc. Is de computer dan in mijn geval afdoende beschermd of raad je dat toch Emisoft of Kaspersky aan?
De keuzen is heel persoonlijk vergelijk ze eens goed en kijk wat het beste bij jou past :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”