Plaats reactie
1
Ik ben beveiligd via mcafee. Sinds kort kreeg ik realtime scannen niet meer aan en op gegeven moment deed het helemaal niets meer. Heb alles er af gehaald en wilde overnieuw installeren maar dat lukt niet meer. Heb al verschillende removalprogramma's gebruikt. Kan downloaden, dan gaat ie op zoek naar bedreigingen en vervolgens krijg ik de melding dat er geen internetverbinding is of dat de server niet beschikbaar is. Wat moet ik doen?

Bvd
2
Hallo en welkom op het forum,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Deze bestandjes kreeg ik binnen, jij ook? Ik ben niet zo thuis hoor in de pc wereld..
Hoop dat ik het zo goed doe.

Bvd Pieter
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Goedemorgen,

In de logbestanden is de aanwezigheid van SpyHunter te zien, verwijder deze weer van uw computer en ga niet tot aankoop van een licentie over.
Meer informatie over SpyHunter kunt u nalezen in dit artikel.


Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
OK, ga ik proberen.
Hoe verwijder ik spyhunter? Heb al is geprobeerd, m'n account al gedeactiveerd en zelfs m'n creditcard opgeheven.

Groet,

Pieter
7
Spyhunter verwijderen is gelukt. Maar in mijn bureaublad kan ik niet de opgegeven bestanden vinden. Wel op kladblok, maar waar moet ik dan op dubbelklikken?

Groet,

Pieter
8
Snap er geen reet van.
Farbar scan uitgevoerd, Fixlist gedownload. En dan? Heb alleen een kladblok. Daar kan ik toch niet op klikken? Frst. exe.: ik kan het niet vinden. Laat staan fixlog.txt. Wat doe ik nu weer verkeerd?

Pieter
10
Goedemorgen,

Zo te zien is het toch gelukt, voer nu ter controle nog even een scan uit met Emsisoft Anti-Malware.

Download Afbeelding Emsisoft Anti-Malware naar het bureaublad.
De volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Emsisoft Anti-Malware installeren.

Emsisoft Anti-Malware uitvoeren
  • Dubbelklik op "EmsisoftAntiMalwareSetup.exe" om Emsisoft Anti-Malware te installeren.
  • Selecteer de optie "Ik accepteer de licentieovereenkomst" en klik op "Installeren"
  • Klik in het licentiescherm de 30 dagen probeerversie "Probeer nu 30 dagen gratis". (Hierna kan je het programma als gratis versie blijven gebruiken)
  • Klik in het volgende scherm op de optie "Kom bij het Emsisoft Anti-Malware Network".
  • Vervolgens zal het programma de benodigde updates installeren.
  • Kies in het scherm bij "Potentially Unwanted Programs" voor de optie Schakel PUPs detectie in.
  • Kies vervolgens de optie "Volledige scan",
  • Laat de gevonden items in quarantaine plaatsen en klik op "Rapport bekijken", het logbestand wordt nu automatisch geopend.
  • Voeg het logbestand met de naam "a2scan_xxxxxx-xxxxxx" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u terug vinden in de map "C:\ProgramData\Emsisoft\Reports.")
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Mogge,

Het is nogal een klus zeg. Bedankt weer. Volgens mij is het weer gelukt.

Groet,

Pieter
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
Goemdeorgen,

Wanneer iets in quarantaine is geplaatst staan deze items in een veilige omgeving en kunnen deze geen schade meer aanrichten, echter zijn de items nog niet fysiek verwijderd.
Wat betreft McAfee voer daarvoor eens het volgende uit.

Download MCPR.exe naar het bureaublad.
  • Start de computer op in de veilige modus (klik)
  • Dubbelklik op "MCPR.exe" om de uninstall tool te starten.
  • staat McAfee niet in de standaard directory geïnstalleerd navigeer dan naar de juiste installatie directory.
    • Let op!!! de complete inhoud van deze directory zal verwijderd worden.
  • Na de melding "CleanUp Successful" herstart u de computer.
Voer hierna het onderstaande uit.

1. Start de web browser en ga naar: http://download.mcafee.com/products/lic ... netool.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Sla het bestand op uw desktop.
3. Klik met de rechter-muisknop op 6807standalonetool.zip selecteer Extract all en kies de locatie waar u de bestanden wilt opslaan.
4. Open de map waar u de bestanden heeft uitgepakt.
5. Dubbel-klik McERTFixWrap.exe om het programma te starten.

Herstart hierna de computer en probeer McAfee opnieuw te installeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Goedenavond,

geen van deze dingen is gelukt. Removal werkt wel, maar niet in beveiligde modus.
Het tweede gedeelte gaat dus sowieso niet op.
Is het geen optie het zo te laten en een ander (evt. gratis) programma te installeren? Of moet dit echt uit de weg geruimd?

Groet,

Pieter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”