Plaats reactie
1
Allereerst, ik heb zoek.exe gedraaid. Lijkt een gouden tip want er was flink onderhoud nodig. Maar ik gebruik avast free als virusscanner en zag dat Defender out of date was en inactief stond. M.a.w. ik heb nu 2 virusscanners. Welke volstaat? Is Defender voldoende of moet er een betaalde overheen? Tenslotte zit er in chrome virusbescherming?
2
Hallo en welkom op het forum,

Wat betreft Zoek.exe is dit geen standaard programma om de computer mee op te schonen, voeg sowieso even het logbestand van dit programma als bijlage toe dan kan ik even kijken wat het programma allemaal heeft uitgevoerd. Dit logbestand kan je terugvinden op de C schijf "C:\Zoek-results.log".

Welke versie van Windows is er in gebruik? Want sinds Windows 8 is Defender een volledige virusscanner, de opvolger van Microsoft Security Essentials. Wanneer avast! in gebruik is zal Defender dus automatisch uitgeschakeld worden. Qua detectie is avast! beter dan Windows Defender, dus ik zou gewoon bij avast! blijven.

De malware bescherming van Google Chrome is natuurlijk geen volwaardige virusscanner, dit is enkel een extra hulpmiddel om verdachte websites en downloads te blokkeren zeg maar.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
lagoa schreef:Welke volstaat? Is Defender voldoende of moet er een betaalde overheen? Tenslotte zit er in chrome virusbescherming?
De gratis virusscanner van avast! volstaat en die schakelt Defender ook uit zoals Maxstar al heeft toegelicht.
Betaalde anti-virussoftware is per definitie niet beter dan die gratis gebruikt kunnen worden. Betaalde software heeft vaak meer functies, en dan is het een persoonlijke kwestie of je dat nodig hebt.
If it ain't broken, don't fix it
4
Beste max???

Dank voor je antwoord. Ik denk dat ik na de reviews maar Bitdefender als virusscanner aan ga schaffen. Ben er alleen nog niet uit of dit de full version moet zijn ad 69 of dat ik met de virusscanner kan volstaan. Zie ook de log
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Hallo,

Bitdefender is een hele goede keuze, en er zijn drie pakketten op de onderstaande link staat omschreven welke functies deze bevatten.
http://www.bitdefender.nl/solutions/ant ... rison.html" onclick="window.open(this.href);return false;

In principe voldoet BitdefenderAntivirus Plus 2015 om het systeem optimaal te beschermen, echter bevat deze geen ingebouwde firewall en bijvoorbeeld een anti-spamfilter, en Ouderlijk Toezicht zoals in BitdefenderInternet Security 2015. Echter kan je naast de standaard virusscanner van Bitdefender natuurlijk een andere firewall installeren zoals bijvoorbeeld Online Armor.

Qua bescherming tegen schadelijke software dus de pro-actieve bescherming werken alle drie de pakketten identiek. Het grootste verschil zit hem in de extra functionaliteiten, en daardoor zijn de uitgebreidere pakketten een stuk duurder. Mocht je geen gebruik maken van de extra opties zoals BitdefenderTotal Security 2015 bevat kan je gewoon het Antivirus of Internet Security pakket nemen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”